Rekord 2,2i Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 kor tykk sveisetråd skal eg bruke på bil??? 0,6? Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 0,6 er fin til bil ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Stememr det.. 0,6 til det vanlige karosseriet.. evt 0,8 til hoveddetaljer som frontstykke eller bakplate.. evt innerskjermer eller hjulbuer også.. Men det er like avhengig av apparatet, dvs hvor riktig du kan justere strømmen i forhold trådtykkelsen og matingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Noen som har prøvd begge deler? Jeg har 0.8mm i dag. Vil bytte til 0.6mm, men lurer på hvor forskjell det blir i praksis på tynnplåt. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Jeg har o.6 i mitt esab apparat nå, hadde 0.8 i tidligere og synns det var greiere. Så jeg kjøper ikke 0.6mm en gang til. Bruker Biltema sin tråd og synns den funker fint. Men kjøp 0.8mm ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Åffer likte du ikke 0.6mm da? Skulle tro det er lettere å kontrollere, eller å dosere "nok" tråd. Jeg synes ofte at det bygger seg opp så fort. Ja, jeg kan jo senke trådmatinga, men alt med måte.. det stopper jo opp til slutt.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Jeg har prøvd begge deler og likte 0,8 best. Måtte skru opp trådmatingen så mye på 0,6 og ble mer plaget av at det tettet i tuppen. NB. Ja jeg brukte riktig tupp! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Fikk tips av en kar som sa at 0.6 var tingen pga. det fløt så fint ut, og det ble nesten i varmgang. Sikkert bare BS. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 0,6 er tingen på karroseri ja. Nesten ingen varmgang var litt oppskrytt da men. hehe Skal nok litt mindre varme til å smelte 0.6 enne 0.8 så litt fornuft var det i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Gutter.... Husk på at dere sveiser mest på bil... Å da blir det av å til litt hull og gliper når en har tilpasset bitene som skal sveises inn....vis det går litt fort...:thumb Da er det best med 0,8 i apparatet, for da fylles hullet fortere.... De med varmgang har jeg aldri merket noe forrandring på... Sveiser selv mest med 0,8 og drar på med mye strøm så det smelter skikkelig.. da slipper en de svære hugene med sveis etterpå.... Har hjulpet endel kompiser å fikse og ordne og den største feilen de gjør er at de ikke skrur opp nok strøm, syter og klager over at det brenner hull hele tiden, men det har bare med teknikk og erfaring å gjøre.... Så mitt råd er å skru seg oppover å finne grensa for hva som er fornuftig .... Men 0,8 tråd, ja helt klart mitt valg!:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.