Gå til innhold

U5tabil: Alfa Romeo GTV 116 3.0 - Total restaurering/ombygging

Ranger emnet


U5tabil

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

imponerene, skal til å begynne på mitt utdødde prosjekt selv nå... bare bytte garasje! leste denne tråden sist uke, og trodde igrunnen den var død!

men heldigvis tok jeg feil =)

 

Er det noe jeg kan garantere er det at denne blir ferdig;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest gjennom hele denne tråden, å jeg må si at jeg er mektig imponert over det arbeidet du har lagt ned på denne Alfaen! :m'm: Takket være mange bilder, og gode forklaringer, har jeg lært meg et og annet nytt triks... :thumb Keep up the good work!!!!

08 Saab 9-3 1,9 TiD Vector

No real power - just turbo shit....

 

1950-65 boble ønskes kjøpt. Alt av interesse fra prosjekt, til strøken bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest gjennom hele denne tråden, å jeg må si at jeg er mektig imponert over det arbeidet du har lagt ned på denne Alfaen! :m'm: Takket være mange bilder, og gode forklaringer, har jeg lært meg et og annet nytt triks... :thumb Keep up the good work!!!!

 

Å hvilket triks er så dette? :)

 

Har vert uten internett en stund nå. Samt en del andre ting som opptar min tid, så det er ikke blitt gjort så mye her. Men kommer nokk en oppdatering om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mektig imponert.

Trodde Fiaten min var rusten jeg, men ser att den egentlig ikke er så ille alikevell.

Morsomt å se ett så dokumentert prosjekt.

Fint med alle bildene og rådene!

Lykke til, kommer nok til å følge med dette prosjektet ja.

Så ses vi kansje på ID engang med hver vår Italiener :-)

 

Ja då må stå på du også. Skal ha som mål og klare ID neste år. Men helst en del mnd før ja :)

 

Vell bilen min trodde jeg var kavrusta først. Men så etter litt mere kikking så såg det ikke så gale ut alikavell. Men etter litt skraping/sliping fant jeg ut at det var mere alikavell. Men slikt er det bare. En får bite det i seg og gjøre det beste utav det.

 

Men bra forrarbeid lønner seg ALTID, både når en skal montere og i langsikt hvbor bilen holder seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig ha helt syk tålmodighet :D Hadde jeg hatt et sånt prosjekt hadde jeg begynt å grine :) Men denne bilen kommer til å bli nydelig når du blir ferdig! Hadde det vært meg hadde jeg aldri satt bur inn i denne bilen.. Strøken utvendig, strøken og clean inni med sort skinn :) Men det er bare meg ;)

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig ha helt syk tålmodighet :D Hadde jeg hatt et sånt prosjekt hadde jeg begynt å grine :) Men denne bilen kommer til å bli nydelig når du blir ferdig! Hadde det vært meg hadde jeg aldri satt bur inn i denne bilen.. Strøken utvendig, strøken og clean inni med sort skinn :) Men det er bare meg ;)

 

Hadde dette vert en orginal GTV6 hadde jeg gjor den orginal. Men denne er orginalt en GTV 2.0 som for en tid tilbake ble bygget om til 2.0TS som jeg nå skal ha 3.0 V6 i... samt bruke den for det meste til treff og banekjøring. Så bur er obligatorisk og er postivt på flere måter. Og i tillegg skal jeg ha bedre bremser osv. Så bilen er og forblir uorginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg har gjort lite her. Men det er ikke bare bare og kappe vekk, stativet måtte delvis vekk da 2 av de viktigste festene nå er vekke, disse skal sveisest på igjen helt til slutt, samt jeg har oppdaget at listen der bak var meget skjør og lappet på flere områder på en slarven måte. så den er også blitt kappa vekk, og en ny list er under bygging istede. Håper og få kappa og slipt rent slikt at jeg kan lage ramma på den andre sida ferdigt også sånn at jeg får de endelige målene for tankens størrelse.

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6511&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6515&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6519&g2_serialNumber=2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kunne vi stått sammen og diskutert sveiseteknikk og plåt i timesvis. Selvfølgelig hater jeg rustsveising, men det er jo litt artig å få til noe og kanskje samtidig forbedre merkelige konstruksjoner som ble dømt til å ruste i stykker allerede på tegnebrettet. :D

 

Du nevnte et sted en gang noe om at tankramma vil stive av bilen. Vil dette komme i konflikt med noen racingserier eller hva mener du om den saken?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår