Gå til innhold

U5tabil: Alfa Romeo GTV 116 3.0 - Total restaurering/ombygging

Ranger emnet


U5tabil

Anbefalte innlegg

Da kan jeg endeligt med en glede presentere min nye side. Siden bilder og det hele forsvant for en god stund tilbake har jeg i den siste tiden jobbet med og lage en helt ny side. Denne gangen har jeg også tatt annledningen til og skrive om alt til Engelsk slikt at også andre kan få gleden. Sida er også blitt en mer ryddig side som gjør det lettere for nye og lese om prosjektet uten og måtte ble igjennom et hav av sider for informasjon. Sida har også en egen gjestebok men syns en skal ta diskusjonene her.

 

Samt denne gangen har jeg ingen ting imot at det diskuteres heftigt her!

 

Trykk her for og komme til U5.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen kommentarer?Så dårlig da..

 

Gleder meg stort for å se denne ferdig,blir kjempetøff,får vel en tur på id06 om den er ferdig? ;)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansy: ingen vits med komentarene fra de andre forumene. her skal heller bilforum folket få lage komentarene selv.

 

Olsen: hehe vell jeg prøver vertfall så godt jeg kan men en ting er sikkert. En kan lære hva som helst på internett om en bare bruker litt tid og at en selv vil lære.

 

Så får vi se hva jeg klarer og få gjort med bilen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classic: Det stemmer det Som du ser på bilde så er clutchen fremme der og så girkassa og så difrensialen helt bakerst alt i "en" pakke om en vil kallde det det.

Samt som en ser så er bremsene inne ved girkassa noe som minsker vekten på ytter hjula som igjen gir bedre respons ved demping.

 

1: Fjør

2: Demper

3: Watt linkage

4: Hjul hub

5: De-Dion triangel

6: Girkasse

7: Fremre de-dion og girkasse feste

8: Bakre roll bar

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3934&g2_serialNumber=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er GTV'en naar det gjelder deler og slikt? vanskelig aa faa tak i? dyrt?

proever aa selge Mustangen, jeg kikker paa litt diverse til salgs, og kom over denne http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1070067

hadde muligens vaert en morro bil!

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BushwalkA: Hehe nesten :P men lyden i V6ern er heller ikke feil ;) ganske Italiensk Ferrari like lyd :thumb :thumb :thumb

 

HemiCuda: Deler er ikke dyrt sånt generelt men mange dyre deler også og til tider vanskeligt og finne om en ikke vett hvor en skal lete. Men Nå har jo Alfa miljøet mange forumer rundt om i verden hvor mange hjelper deg gledeligt og finne frem noen deler som du trenger. Men sånn så den du viste der er garantert 100% et rullende restaurerings prosjekt. Men den var ganske billig til og være "rullende" Se på det slikt.

Rullende restaureringsobjekt GTV6 koster rundt 30-50k

Rullende restaureringsobjekt GTV2.0 koster rundt 15-30k (som den min kosta 25k da jeg kjøpte den og det ble fiksa en del rust på den rett etter kjøpet også og jeg brukte den en god stund uten problemer.)

En bra stand GTV6 koster i dag en 90-110k

En bra stand GTV2.0 ligger rundt en 50k+

Et annet tips om eventuelle kjøp er og besøke vårt forum http://cuoresportivo.no og spørre der om noen har kjennskap til denne bilen osv. Og eventuelt kjøpe en fra en på forumet. En er som regel da mere sikret mot lureri osv, slikt skjer overalt og er utroligt trist. Og aldri ta en bil som påsies og være "nesten rustfri" for nettopp dette. Som regel ha de da en del rust. Skulle jeg noen gang solgt denne bilen (noe som aldri kommer til og skje) så hadde jeg vært erligt og skrevet alt og skrevet "nesten rustfri" selv om den ser rustfri ut og at jeg har fjerna alt som er av tydelig rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sp0ky: Jeg er ingen biloppretter, tror det står i første del av prosjektet her at jeg er lærling i platearbeider faget og har vert det i litt over et halvt år. Har ikke så mye erfaring med bil generelt bare et og et halvt år ca. Men på internett kan en som sagt lære alt! og sammen med god logisk tankegang så kommer en ALTID langt i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig imponerende arbeide! Vet du forresten når det er Alfa treff i Lærdal i sommer?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår