Gå til innhold

Prelude turbo?


Arehs

Anbefalte innlegg

Du må regne med rundt 40.000 for et billig oppsett... Og er i grunn aktuelt for H22 eller H23, F20 motoren er ikke noe å snakke om engang, den er bare å bruke som den er..

 

Turbokit (20.000) -Drag 4, med oppgradert Wastegate, den som følger med suger)

Bensinpumpe (600,-)

Dyser (2800,-)

Bensintrykksregulator (1200,-)

Datasprut (3500,-)

Clutch+Svinghjul (3800,-)

P28/P30/P72 ECU fra Civic B-serie (1000-2000,-)

 

 

Pluss litt annet dill du trenger..

 

Mange tror de kommer unna med kun turbokittet, men det er igrunn bare halveis. Samt at du trenger tuning hvis dette skal holde. En motor som tåler 500hk, kan blåse i filler bare med 200hk hvis tuninga ikke er som den skal, og her er det snakk om små marginer. Bilen skal heller ikke bruker "bare litt" engang, før tuning er på plass.. Her er det snakk om bra resultat eller alle $$$ ut av vinduet, og kanskje enda litt til.

 

USA priser, så kommer frakt og moms i tillegg.. Mye da dette veier litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg heller en lude men 2,3 eller 2,0(helst 2,3), og swape til en 2,2 Vtec JDM:volvsmile

 

Da får du 200 HK(jin), og en bil som er drifsikker. Vtec er jo ikke noe negativt å ha:driving

 

For et komplett swap fra h23 til h22, så må man ut med 20k-40k.

Jeg ga ca 30k for mit swap, og fikk 10k for gammel motoren.

 

Hvis dette hørtes interisangt ut, så vil jeg anbefale deg å gå til anskafelse av en h23 lude, som har vært i landet mer en 5 år(tror det er 5 år), fordi da er det ingen avgifter for å motorbytte i vognkortet:bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

F20A fra Accord og Prelude er slett ikke uegnet for turbobruk. Rundt 250 WHP ut av en uåpnet motor er tommelfingerregelen. Blokka tåler bank og med smidde stempler og råder er ikke 400+ urimelig, selv om man da ligger i nært grenseland for hva som er sikkert og forsvarlig. Turbokonvertering av Honda er selvfølgelig totalt umulig uten bra motorstyring, store innsprøytningsdyser, modifisért veivhusventilasjon og gjerne oppgradért bensinpumpe, men dét er jo åpenbart. Les mere om emnet på Honda-Tech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår