Arehs Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Mulig å montere Turbo på en honda prelude 92-93mod? Og det dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Hvilken Motor har du ?? 2.0, 2.2vtec eller 2.3??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arehs Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 fåreløbi ingen :) Bare tenkte vist jeg skulle kjøpe. Men prisen er jo ganske viktig. Har ikke så mye penger og bruke liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Fins turbokit til de, må vel oppi 20k for kittet, også må du jo ut med penger for bil først også.. Siden det ser ikke ut som om du har det. Men: Turbokonvertering: dyrt! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cadence Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Mulig å montere Turbo på en honda prelude 92-93mod? Og det dyrt? Det er mulig, men dyrt. Legg heller pengene i 2,2 vtec'en. Går godt nok den og krever lite vedlikehold iforhold til turbokonvertering. Siter Porsche 911 C2 Subaru Legacy Outback Sommertreff Crew http://www.sommertreff.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnOOpY Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Du må regne med rundt 40.000 for et billig oppsett... Og er i grunn aktuelt for H22 eller H23, F20 motoren er ikke noe å snakke om engang, den er bare å bruke som den er.. Turbokit (20.000) -Drag 4, med oppgradert Wastegate, den som følger med suger) Bensinpumpe (600,-) Dyser (2800,-) Bensintrykksregulator (1200,-) Datasprut (3500,-) Clutch+Svinghjul (3800,-) P28/P30/P72 ECU fra Civic B-serie (1000-2000,-) Pluss litt annet dill du trenger.. Mange tror de kommer unna med kun turbokittet, men det er igrunn bare halveis. Samt at du trenger tuning hvis dette skal holde. En motor som tåler 500hk, kan blåse i filler bare med 200hk hvis tuninga ikke er som den skal, og her er det snakk om små marginer. Bilen skal heller ikke bruker "bare litt" engang, før tuning er på plass.. Her er det snakk om bra resultat eller alle $$$ ut av vinduet, og kanskje enda litt til. USA priser, så kommer frakt og moms i tillegg.. Mye da dette veier litt.. Siter SnOOpY's 92 Honda Civic B16A2 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arehs Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Dyrt dyrt dyrt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alv prelude Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Kjøp deg heller en lude men 2,3 eller 2,0(helst 2,3), og swape til en 2,2 Vtec JDM:volvsmile Da får du 200 HK(jin), og en bil som er drifsikker. Vtec er jo ikke noe negativt å ha:driving For et komplett swap fra h23 til h22, så må man ut med 20k-40k. Jeg ga ca 30k for mit swap, og fikk 10k for gammel motoren. Hvis dette hørtes interisangt ut, så vil jeg anbefale deg å gå til anskafelse av en h23 lude, som har vært i landet mer en 5 år(tror det er 5 år), fordi da er det ingen avgifter for å motorbytte i vognkortet:bok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s_18@CH Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 ...som har vært i landet mer en 5 år(tror det er 5 år), fordi da er det ingen avgifter for å motorbytte i vognkortet:bok Det er 10 år... Siter Stephan Skogen Coupe Council Member # 39 Honda Civic Coupe EJ2.1 Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alv prelude Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Det kan da ikke være mulig. Min lude fikk jeg godkjent for ca to månder side, og den har kun vært i landet i 7 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Det kan da ikke være mulig. Min lude fikk jeg godkjent for ca to månder side, og den har kun vært i landet i 7 år. jamen uten at det skal være no effekt økningsavgift! Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alv prelude Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Det eneste jeg betalte var for det nye vognkortet. Fikk no effektøkninga stempla i det nye vognkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 F20A fra Accord og Prelude er slett ikke uegnet for turbobruk. Rundt 250 WHP ut av en uåpnet motor er tommelfingerregelen. Blokka tåler bank og med smidde stempler og råder er ikke 400+ urimelig, selv om man da ligger i nært grenseland for hva som er sikkert og forsvarlig. Turbokonvertering av Honda er selvfølgelig totalt umulig uten bra motorstyring, store innsprøytningsdyser, modifisért veivhusventilasjon og gjerne oppgradért bensinpumpe, men dét er jo åpenbart. Les mere om emnet på Honda-Tech. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg