Gå til innhold

Bakhjulstrekk Oppskrytt?

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny oppdatering av rundetider på Hockenheim;

 

BMW M3 tid 1,16,9 rask. utg bortsett fra CSL.

 

Ford Focus RS tid 1,18,9 altså 2 sekunder forskjell og 128 hk i BMWs favør.

 

Focusen er jo også ca. halvparten så dyr. Jeg synes iallefall dette taler til FWDs fordel. Bmw er en oppskrytt posørvogn.

 

Vil med det samme hilse til alle venner her på forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvordan vet du jeg aldri har kjørt RWD? ;) (Nei, jeg har aldri kjørt, men jeg har aldri sagt jeg ikke har gjort det heller)

 

2. RWD vs FWD? Hvor mye mer enn RWD er det da, for huleste? Du har RWD, AWD og FWD. Hvis bakhjulsstrekk er oppskrytt, hva er alternativet? Mæææh! ;)

 

3. Alle sider har to saker, i dette tilfellet en teoretisk side og en praktisk side. Nå har jeg aldri uttalt meg om den praktiske siden, og kommer aldri til å gjøre det. Men jeg har mine meninger ang. teorien, og det må andre finne seg i.. Kan de ikke finne seg i det, er det bare dumt å kommentere det..

1. Skjønte det ;)

Noen bør la deg få prøve på bane når du blir gammel nok, så skifter nok teorien din ganske fort..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw er en oppskrytt posørvogn.

Tydligvis ikke prøvd noe annet enn 316 ellerno du? :bok

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydligvis ikke prøvd noe annet enn 316 ellerno du? :bok

 

 

 

For å være helt ærlig syns jeg E46 316 er en fantastisk bil når man tenker på hvor liten motoren er (105 hk, 1.9 l.) og hvor mye kjøreglede man får. Freude Am Fahren...

 

Men E30/E36 316 har jeg ikke prøvd...

 

 

 

Sorry off topic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig syns jeg E46 316 er en fantastisk bil når man tenker på hvor liten motoren er (105 hk, 1.9 l.) og hvor mye kjøreglede man får. Freude Am Fahren...

 

Men E30/E36 316 har jeg ikke prøvd...

 

 

 

Sorry off topic...

Denne tråden er jo bare off topic!

Joda, tenkte på e30 og e36 jeg.. Mye kjøreglede i e36 med M/IS understell og da..

Ble selv bmw frelst når jeg fikk min første e28 528i.. så mye kjøreglede i en så gammel bil finnes ikke til den prisen!!

 

denne tråden sammenligner biler i helt feil prisklasse og, her snakker di om focus rs og e30 316.. hehe

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er jo bare off topic!

Joda, tenkte på e30 og e36 jeg.. Mye kjøreglede i e36 med M/IS understell og da..

Ble selv bmw frelst når jeg fikk min første e28 528i.. så mye kjøreglede i en så gammel bil finnes ikke til den prisen!!

 

denne tråden sammenligner biler i helt feil prisklasse og, her snakker di om focus rs og e30 316.. hehe

 

Han sammenlignet jo M3 og RS da ;)

 

Men, jeg snakker om biler langt lavere klasse, og til omtrent samme pris.. La oss si en bil til 300.000, kan sikkert få mer kjøreglede i en forhjulsdrevet lett bil til 300k enn en tyngre bakhjulsdrevet til 300k (det finnes meget få lette, bakhjulsdrevne biler til 300k)..

 

Men, tror ikke jeg skal dra E30 eller noen annen BMW inn i denne diskusjon, ettersom du trolig nok er hardbarka fan av både BMW og RWD, noe som gjenspeiles av billisten din :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering av rundetider på Hockenheim;

 

BMW M3 tid 1,16,9 rask. utg bortsett fra CSL.

 

Ford Focus RS tid 1,18,9 altså 2 sekunder forskjell og 128 hk i BMWs favør.

 

Focusen er jo også ca. halvparten så dyr. Jeg synes iallefall dette taler til FWDs fordel. Bmw er en oppskrytt posørvogn.

 

Vil med det samme hilse til alle venner her på forumet!!

Focusen har jo en spesiell differensial som gjør den ekstremt rask på bane, men nesten ukjørelig på vanlig vei.. :)

 

Men det beviser jo poenget, en velloppsatt FWD kan kjøre meeeeeeeget bra den også.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sammenlignet jo M3 og RS da ;)

 

Men, jeg snakker om biler langt lavere klasse, og til omtrent samme pris.. La oss si en bil til 300.000, kan sikkert få mer kjøreglede i en forhjulsdrevet lett bil til 300k enn en tyngre bakhjulsdrevet til 300k (det finnes meget få lette, bakhjulsdrevne biler til 300k)..

 

Men, tror ikke jeg skal dra E30 eller noen annen BMW inn i denne diskusjon, ettersom du trolig nok er hardbarka fan av både BMW og RWD, noe som gjenspeiles av billisten din :)

hardbarka fan av RWD og kjøreglede, har kjørt mye FWD og, ikke alt som er på billista ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker vel en ganske ordinær quaife ATB diff, som oppfører seg nesten som en åpen diff ved vanlig kjøring (altså nesten ikke merkbar sperreeffekt).

 

Den spinner iallfall som F, tror jeg..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spinner iallfall som F, tror jeg..

Hvis jeg ikke tar feil, og focus RS har en slik diff, så spinner den veldig lite. Den har plenty tannhjul istedet for lameller og friksjonsmaterialer, og fordeler kraften til det hjulet med mest grep. I rett fram situasjoner fordeles krafta ganske nære 50/50 på hvert hjul, og i sving vil mye av kraften gå til det ytterste hjulet slik at mer effekt plantes ned i bakken, istedet for at det innerste hjulet får all kraften og spinner som en gris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spinner iallfall som F, tror jeg..

tro gjør vi i kjerka ;) (dem som kaster bort tia på det)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker vel en ganske ordinær quaife ATB diff, som oppfører seg nesten som en åpen diff ved vanlig kjøring (altså nesten ikke merkbar sperreeffekt).

 

Men så har du alle de som så testen på top gear, hvor Focus RS ble fremstilt som ubrukelig på ugjevnt underlag. Løsning: Hold rattet.. :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår