Gå til innhold

Bakhjulstrekk Oppskrytt?

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

Du er den eneste med en framhjulsdreven bil her som fungerer, så deg gidder jeg ikke diskutere med!:D

 

Hvis det var Alfa 75 du siktet til har denne aldri hatt FWD.:hvaskjera

 

Nei.. så bare nicket.. regnet med at det var noe nyere.. :)

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det virker som om det er en del her som ikke har så mye kjøreerfaring.

 

En RWD vil få et videre spor når man går på gassen gjennom en sving, fordi diffen låser mere, og skyver forhjula foran seg.

Og når man går av gassen noe med samme bil, så vil fremhjulene gripe igjen.

Og sporet blir tightere.

 

Jeg snakker da om en ok oppsatt bil som kjøres fort, ikke en Volvo eller Cosworth med 600hk som drar løs bakhjula.

 

Grunnen til at du har en differensialsperre er jo hovedsakelig at du skal ha mest kraft på det hjulet som har mest grep i pådraget. I en sving så vil en bil uten sperre begynne og føre kraften over på det innerste hjulet, og dermed tape fart ut av svingen.. Og du skal ikke ha sporet tightere ut av svingen, men inn i den! Derfor skal du forskyve tyngdepunktet før du går inn..

At fremhjulene griper når du slipper gassen for et tightere spor, gjelder alle biler..

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da helt feil, BEGGE biler vil overstyre fordi når man slipper gassen vil tyngdepunktet skyves fremover i bilen og kansje bilen får sladd, spesielt i høy fart..

 

Du vil kansje kompensere understyringen litt når du slepper den, men ikke nok til at det blir en sladd trur jeg, men det kommer jo en del ann på svingen, bilen og slike ting.. Med mindre du også bruker bremsen, DA kommer overstyringen før du aner!

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kansje kompensere understyringen litt når du slepper den, men ikke nok til at det blir en sladd trur jeg, men det kommer jo en del ann på svingen, bilen og slike ting.. Med mindre du også bruker bremsen, DA kommer overstyringen før du aner!

 

Har du prøvd..?:D

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hvertfall betydelig fler "morsomme" RWD biler enn FWD biler! Tenker da på umodifiserte biler, lista over FWD biler jeg har lyst på er ikke særlig lang, den består faktisk bare av en eneste bil. Om dere ser i signaturen min er jeg fan av RWD, men så er jeg ganske glad i nysnø, regn og overstyring da :D

Men det er ikke tvil at det om du skal kjøre fort med sugemotor, kan FWD være tingen, det er bare ikke min cup of tea.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd..?:D

Har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg har gjort dette iallfall.. brukte den teknikken på både vinterføre og tørt (bane, dokka) med Miataen, Funker fett både med og uten brems egentli ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi legge denne tråden død eller?????

 

Jeg bare spør, vil ikke være opphav til mere krangel og uvennskap.

 

DET ER OPP TIL DERE!!!

 

 

:worshipbm :jail

Syns vi diskuterer ganske saklig her nå da ;) ikke mye krangel heller, mange som har litt å lære av denne tråden og..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår