Gå til innhold

Hva synes folket om at stortinget kjøper seg firmabiler til 600 000 ,- ?

Ranger emnet


Michael

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I ca. 20 innlegg klarte man å holde en debatt saklig på bilforumet.net.

 

Tatt fra VG:

 

Statsminister Jens Stoltenberg (Ap) har en Mini Cooper S betalt av staten til privat bruk. Odd Roger Enoksen har en Volvo XC90 til 800 000 kroner under samme ordning. Åslaug Haga benytter seg også av bilordningen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114999

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville folket kjøpt om de fikk ubegrenset firmabil, da? :P

litt off topic men, bilen skulle ikke ha kostet under 15mill. ihvertfall, så da hadde det blitt en Ferrari FXX som sommmer bil og en cayenne turbo som vinter bil.Men hadde jeg blitt statsminister så hadde jeg fått bort allt som heter moms og avgifter!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic men, bilen skulle ikke ha kostet under 15mill. ihvertfall, så da hadde det blitt en Ferrari FXX som sommmer bil og en cayenne turbo som vinter bil.Men hadde jeg blitt statsminister så hadde jeg fått bort allt som heter moms og avgifter!

Det får meg til å tenke.. Firmabilene koster jo ikke staten mer enn bilene koster uten noen avgifter? :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic men, bilen skulle ikke ha kostet under 15mill. ihvertfall, så da hadde det blitt en Ferrari FXX som sommmer bil og en cayenne turbo som vinter bil.Men hadde jeg blitt statsminister så hadde jeg fått bort allt som heter moms og avgifter!

 

Du hadde nok ikke fått en FXX regget uansett hvem du var, hvor du bodde, i hele verden ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... at stortinget kjøper seg firmabiler til 600 000 ,- ?

 

Kan ikke helt se problemet med at noen i det hele tatt kjøper seg firmabil til 600K. De må jo skatte av bilen uansett, så sånn sett så betaler de jo litt penger tilbake til statskassa.

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som ikke har skjønt det, les dette et par ganger til.

 

alle hadde vel gjort det, men når DE oppfordrer til å kjøpe biler som er miljøvennlige og slipper ut lite avgasser og attpåtil har så forbanna høy avgift på biler med større motorer, så syns jeg f*** meg at de skal få lov til å betale bilene sine sjøl!!! Har sitti å irritert meg over dem lenge nå, først så sier de det ene, også gjør de det stikk motsatte! MERKLIG at ingen nevnte det på tabloid for litt siden! Tafatt kaller vi det ja.

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjøper vel de avgiftsfritt? Iaf gjør Statsministeren og Kongen osv det.

Statsministerenes kontor kan vel kjøpe biler uten avgifter, men en firmabil er en firmabil, og de betaler en skatt og avgifter på.

 

Kongen derimot, er ved grunnloven fritatt fra Norges lover. Elns.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å snakke til disse som har alt gratis om hvor surt det er å betale nesten 3000 for veiavgift og hvor dyrt det er med bensin i Norge.

Helt riktig, de vet ikke hvordan det er å være mannen i gate. De får alt servert pluss litt til.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår