Gå til innhold

Banekjøring for alle....

Ranger emnet


Konrad

Anbefalte innlegg

barnslig er og gnåle om 150 kroner når det gjelder og få sett skikkelig underholdning på banen!er nesten ingen andre treff som man får kjøre så fritt som på bauda men du har vel kanskje aldri vært på bauda treff før?

er vel derfor du klager

 

off for et mas

du skal være glad folk arrangerer sånne treff for oss bilgale folk!

folk mister vel lysten til og arrangere etter sånne gjerrige innspill fra deg

 

gå og legg deg gett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir skuffet over folk som gnåler om penger i en slik situasjon! Støtt opp under slike gode tiltak!!

Hadde jeg hatt lappen...(oppkjøring 3. juli)...så hadde jeg komt! Eller, jaja.. bor på sunnmøre, så det hadde jo blitt ett støkke å kjøre da..

Men Gatebil blir det:D

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ser det er blitt noen diskusjoner og spekulasjoner rundt dette med priser, penger, forbruk og nytten av dette. Jeg registrere også at det er ett og annet innlegg som utaler seg med noe mer fakta, innsikt og erfaring enn andre, men ingen av disse har noe med vårt opplegg og gjøre.

Det er heller ingen som har ringt eller mailet meg?

 

Jeg kommer ikke til besvare alle de innleggen som er kommet, men på generelt grunnlag få gi

lite informasjon om opplegget.

 

Vil åpne med å takke de som støtter oss, men også til de som er kritiske. Alle har rett til å ha en mening og saklig kritikk tar vi gjerne i mot.

 

Det er jo med litt undring jeg registrerer at det er veldig lite snakk om at det lørdag 22 Juli er gratis og komme inn og gratis og parkere, men at det er full oppstandelse for 50kr ekstra på Fredag 23 Juni i parkering for de som skal se på.

 

Jeg kan til en vis grad dele deres frustrasjon, vi fikk vite dette bare timer før dere. Vi kommer ikke til å forandre på prisene selv om vi kan det.

 

Dette treffet startet opp som et prosjekt for og med lærlinger i BAUDA- konsernet for en del år siden. Det startet med at våre lærlinger fikk ta med seg venner og kjente, etter dette økte påtrykket fra ukjente om å få delta. Dette har vi tillatt mot et vederlag som har flere hensikter.

 

De som har vært på tidligere treff vet at vi har gjort noen erfaringer oppigjennom og blitt straffet (med rette) av Rudskogen med bøter for feil, mangler og skader som har oppstått under våre dager (utført av besøkende på vårt treff).

Dette har gjort at vi har fått noen økonomiske ”ned” turer og også måtte avlyse dager.

Det er også stadig nye regler å forholde seg til og vi syntes ikke det er en enkel sak å arrangere dette for alle.

 

Vi ble smertelig klar over tidlig at det på tross av vår godtroenhet om et felles ønske om å kunne kjøre fort på bane var gjensidig med alle som kom til oss, dessverre ikke stemte.

Folk sniker seg ut på banen uten førekort, uten å ha betalt, uten og signere egenerklæring og uten å ha gjennomført en teknisk kontroll. Ute på banen er det noen som oppfører seg som gale og tror at alt er lov. Det er stor forskjell på å drifte og det å kjøre idiot og mange kjefter gjerne på oss og til å med truer oss når vi ber de ta det litt rolig og informerer om at det faktisk også er andre på banen.

 

Vi arrangerer treff som er for alle som har lyst til å kjøre på bane, om man drifter, kjører rundetider eller er helt fersk er du velkommen hos oss, det handler om å ta litt hensyn til de andre og spille med i den atmosfæren man er i. Det gjør at ikke alle som er på banen er drevene på dette, kanskje kan de ikke flagg regler så godt, eller kanskje de ikke er helt støe på banen eller kjenner bilen sin så godt enda. Gi de rom isteden for finger og sjanse på en bulk i svingen, legg deg litt etter og kjør forbi på sletta. Det er også viktig at de som sinker andre i svinger slipper forbi og ikke gasser på på sletta. Alle kan kjøre fort rett fram…

 

Så er det nå en gang noe med dette å disponere resurser. Vi har ved flere av våre treff gått i pluss favør, men ikke alle. Det er veldig bra da det gir oss rom for å arrangere flere dager.

Vi har også brukt deler av vårt overskudd til og arranger opplevelsesdager for kreftsyke barn og deres foresatte. Vi syntes det er en fin måte å bruke penger på. Vi bruker også penger på og kjøpe deler, bensin osv til skolebilen vår, men ingen av disse pengene går i lommen til noen privatpersoner.

 

Kontakt meg gjerne vist noen ønsker å diskutere dette mer, diskuter det også gjerne der i mellom på nette (greit å høre hva andre syntes) . Jeg kommer ikke til å være delaktig i noen diskusjon her.

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk skal slutte å syte over hva det koster å delta på disse treffene. Det koster å leie banen, og det kreves mye for å arrangere det.

Det at det nå må betales for parkering er litt dritt, men det er kun en 50-lapp og det er jo ikke noe gutta i Bauda kan noe for. De får jo ikke en dritt av de pengene heller.

I tillegg så er dette skikkelig kule treff med full fokus på bilkjøring, og ikke en masse show. Og som han sa så gir de overskuddet til noe nyttig og ikke til seg selv. Det står det enorm respekt av.

Kan være litt enig i at det kunne vært litt billigere å kjøre når treffet er så kort, men til gjengjeld så blir jo det treffet de skal ha 22/7-06 billig i forhold til treffets varighet.

Og dessuten så får du noe inn i helvetes mye moro for de pengene :D Alle hadde vel bare brukt de på noe tull allikevel, så det er bedre å bruke de på sånne ting.

Hadde det ikke vært for disse gutta så hadde det ikke blitt noe treff i det hele tatt. Bauda-treffene er de kuleste treffene som er i løpet av året. Synes også det er drit kult at de har valgt en hel dag i år istedenfor bare kvelder.

 

Så stå på gutter (og kanskje jenter), og en stor takk for at dere gidder å arrangere disse treffene. Det er alltid et høydepunkt i hverdagen.

 

Gleder meg til i morgen og enda mer til 22/7-06. Håper på bra vær da.....

 

Mvh

Morten

http://www.kompletthjul.no

Skaffer alt fra Rays Engineering, D2, Project Mu, Sard, Ings, Pivot og ARC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, unnskyld meg da, var det jeg hørte, men jeg vet at du kan dette litt bedre...

Jeg har ikke vært opphisset. Men det kommer frem mye rart ut som ikke har rot i virkeligheten. Du virket sikker på at slik var det, noe det ikke var. Derfor var det litt morsomt...

Da kunne du heller tatt en tlf og spurt. Verre er det ikke. Nr er 69 22 68 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært opphisset. Men det kommer frem mye rart ut som ikke har rot i virkeligheten. Du virket sikker på at slik var det, noe det ikke var. Derfor var det litt morsomt...

Da kunne du heller tatt en tlf og spurt. Verre er det ikke. Nr er 69 22 68 10

 

Ja, sant det, men jeg har prøvd å ringt ganske mange ganger før, og da var det nesten aldri mulig å få tak i noen på tlf... men det kan jo være tilfeldigheter/ andre årsaker til...

 

Mvh :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår