Jump to content

Saabcab33

Bruker
  • Posts

    46
  • Joined

  • Last visited

About Saabcab33

  • Birthday 10/20/1986

Contact Methods

  • MSN
    saabcab_33@hotmail.com
  • Bosted
    Østfold

Saabcab33's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

10

Reputation

  1. Hvor kjøpte du kasse? Er den nybygd bør den kjøres inn ca 100 mil før den får kjenne på dreiemomentet ditt ;) Montert skikkelig diff i den kassa eller? Bør nestenha det med den effekten... ;)
  2. Må vel være bedre å mappe bilen på rulle enn å sende inn boksen? Resultatet blir jo bedre da. Gromme tall da! Åssen clutch og kasse kjører du med? Jeg har tynet Aero-clutchen til maks nå, så den skriker til ved fullt pådrag. =) Kassa er oppgradert til ca 600 Nm =)
  3. Turbomotor er så og si plug & play i din bil. Du må ha en såkalt kortmotor (sitter i alle 9000 fra 94 og nyere). Ledningsnettet er det samme, eneste du må gjøre er å trekke + og - fra styreboksen og frem til magnetventilen (trenger ikke å gjøre dette om du setter inn en lettrykksturbo). Det beste er å få tak i en komplett motor med girkasse, da utvekslingen skiller, samt at de tåler litt mer enn i-kassene. Du bør også oppgradere til Aero-clutch (tåler ca 450 Nm) med det samme, i tilfelle du ønsker mer trykk etterhvert. Styreboksen må omprogrammeres evt. byttes til en fra samme motortype. På Blocket.se, stcs.nu osv. kan du finne motorer o.l. Du kan ha inntil 220 hk uten å gjøre annet enn å skifte dekktype. 225 hk, og du må orginal sportchassi i tillegg. Lykke til!
  4. Har bygget om og godkjent min til turbo. På tidligere modeller (tror det er før -90) så skiller det på bremsene mellom i og turbo. Få tak i en bil fra -94 eller nyere, og motor fra samme periode. Da får du et bedre motorstyringssystem med store muligheter senere :spin Med tanke på godkjenning så trenger du kun Z-merkede dekk mener jeg hvis du har under 220 hk. Skal du ha samme effekt som Aero (225 hk), må du ha orginalt Saab sportchassi og du blir anbefalt 205/55-16, ZR dekk. Dette gjelder da hvis bilen har samme bremser som turbobilene ;) Lykke til :hellothere:
  5. Bildet er tatt på Saab-Huset i Oslo!! :thumb
  6. AX 88919, ofte ei dame bak rattet
  7. DL 43184: Edit: Bildene er tatt av L.M.:thumb :hello:
  8. Det nytter ikke med åpen dumpventil på 9-5, da den har Trionic 7 motorstyring som benytter luftmassemåler. Du kan montere et åpent luftfilter for å få litt mer lyd, men det er ikke bra for luftmassemåleren. Særlig etter at man har vasket og oljet inn filteret selv, da man kan ha fått på for mye olje, som legger seg på trådene i luftmassemåleren. En ny LMM koster rundt 2-3000,-
  9. Saabcab33

    bremseskive

    Ser ut som du mangler den skruen som skal holde fast skiva til navet. Men når du drar til hjulboltene igjen, så holder jo de skiva på plass. Skaff deg den skruen du, så sitter skiva riktig. happyhappy
  10. Og to jordbær teipet på brystkassa! :spider Sorry for OT! Håper dere får til et bra treff! Morro å se at jentene også har funnet den rette veien! :thumb Lykke til!! :hello:
  11. Hva koster det å trekke om en skinninredning sånn ca?
  12. Noen som tok med seg en svart Bilsport stol som lå inne på "påmeldingskontoret"? Jeg klarte jo å glemme den! Håper noen fikk den med seg, så jeg kan få den tilbake! :thanks
  13. Nok en gang et meget bra treff! Synd for de to som "tok litt på hverandre" !
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy