Gå til innhold

skal kanskje kjøpe en volvo!

Ranger emnet


Trygve_

Anbefalte innlegg

B30A motoren har som nevt 2 forgassere. Solex. 130Hk originalt.

 

B30A motoren er like mye evighets maskin som B20. Er identiske motoren men har en forgasser mer og 2 sylinder mer.

 

B30E motoren er også bra, om den går skikkeli. Det er en go del tull med Innspruten på 164. Det er så gammalt og når det blei laga på 70 talet var ikkje det so mye utforska. Men ingenting er som en 164 med E motor. Det er det grommeste. E motoren går noe bedre enn A motoren også. hehe

 

Når det gjelder deler er det både lett og vanskeli å få taki deler. Alt etter hva du er ute etter.

 

Hvilken modell er dette da du? Bilen du lurer på?

Er vell en 69-70-71 modell?

 

Må komme med litt info!

 

Må ikkje FINNE på å sette i noe 4 sylindra motor i 164!! 164 skal ver med 6 sylindera VOLVO motor. Er jo det som er 164!

Ikkje begynn å sett på 240 bak ende osv.

 

Men skolla fått meir info å muli bilde av bilen først?

 

Km stand, interiør, farge, gir osv?

 

Er det noe spes du mangler kan eg kanskje hjelpe deg. Har en go del deler til 164.

 

Mvh Christer

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en blå 71 mod. km stand 260ooo. har ikke vært på veien på 15 år! så det er litt å gjøre. Bør hel lakkeres, og en må gå over hele el nettet. sort skinn int. som er noe slitt. så det er litt arbeid. jeg la inn et bud på 10k, men selger vil ikke gå under 15k. det syns jeg er litt mye for den bilen. Hvis jeg får solgt e30en min nå, så kan det være at jeg slår til på 15ooo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Volvio 164 med gasser er ikke dyrt å kjøre med, om ikke foten er alt for tung.

Har selv en slik som jeg kjører på 0,95 på langkjøring og like over lit. på by kjøring.

svakheter kan være kamaksel, støtstenger og veiv lager.

 

Gasserene må være synk. å tait.

 

ps. min er for salg.

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Men kan jo ikke ødelegge en 164 med å sette firer i!

Men varebilfjærer med myke oljedempere bake, å Rsport dempere foran med originale fjærer gjør noe sinnsykt med komforten! Originalt blir den litt båt-aktig i fronten, ligger å dupper hele tiden!

x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet)

-1974 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår