Gå til innhold

GM mid-size sperreaksel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Prøver å finne meg en diffa bakaksling med "sånn passe" utveksling til -63 Buick Skylark-prosjektet mitt. 80-talls Malibu-aksling passer men de er for langbeinte med 2.42/2.73. Jeg vil gjerne ha ca.3.30-3.70 utveksling, hvilke GM-biler bør jeg se etter? Montcarlo?

 

 

Styr unna Malibu aksler de tåler ikke mye de har bare 7,5" kronhjul prøv og finn en med 8,2 eller 8,5" kronhjul fra Chevelle, Montecarlo el.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mer holdbar G-body aksel er Monte Carlo SS og 442 levert med 8.5" 10bolter, MC'n har 3.42:1 sammen med TH350C de første årene, og 3.73:1 sammen med TH2004R de siste årene. 442'n aner jeg ikke, antar noe lignende. Uansett er trøbbelet å finne slike i Norge, er jo ikke akkurat vanlige...

 

PaleRider; Var i Halden idag, men antok at det ikke var vits å si ifra ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mer holdbar G-body aksel er Monte Carlo SS og 442 levert med 8.5" 10bolter, MC'n har 3.42:1 sammen med TH350C de første årene, og 3.73:1 sammen med TH2004R de siste årene. 442'n aner jeg ikke, antar noe lignende. Uansett er trøbbelet å finne slike i Norge, er jo ikke akkurat vanlige...

 

PaleRider; Var i Halden idag, men antok at det ikke var vits å si ifra ;)

 

Er du sikker på at MC og 442 har 8,5" 10 bolter? Trodde det var bare turbo regal'ene som hadde disse på 80 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på 8.5" biten, men sikker på utvekslingene. En jeg jobbet sammen med tidligere hadde en '86 MCSS, den hadde 8.5", men kan mye mulig være bygget om.

 

Har du moderat effekt/"smale" bakdekk, evt unngår rivstarter hele tiden, kan en 7.5/7.625" overleve en god stund (Se på F-body forum, hva de nyere bilene tåler og ikke - selv levert med V8+manuell). Ebay vrimler med diffklumper og utvekslinger til disse akslene.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår