Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei takk skal du ha. kjøpt fra gasoline eller?

 

ja stemmer.... får det og på ClasOhlosn da.. men ikke i samme kvalitet sikkert... du får kjøpt pakker, og enkle deler, billig, men husk det er forrarbeidet som tar tid... De har mye artig de... Men husk at både stål og alu er vakkert når det er nypolert, men ekstremt sårbart materiale, det eg gjorde i sommer var på felgen "her i bergen by" for og hindre korrusjon var å smørre inn felgene med Teflon Wax, tror den koster ca 600 for 400ml, syr sak, men det eneste som dugde, Gasolin har en Metal polish som de sier varer i 2mnd, dette stemmer i allefall ikke, tung og jobbe med, og varer lite lenge, men skal du ta felger, og kjøre de på bar alu, så må du Bone de opp 1 gang i uken, noe en bilentusiast lett gjør. :)

 

Viss du har felger du skal bone opp, eller andre lakkerte overflater, så anbefaler eg deg og fjerne lakken med noe som hetter BASOL, dette kan du lese om tidligere i tråden min, det er en lakkfjerner, den får du kjøpt hvor de selger lakk, i Bergen blir det Lakkspesialisten i fyllingsdalen, eller også Meconomen. Eneste med dette stoffet er at det jobber dårlig på pulverlakerte ting, da er det bedre å pusse flaten ned...

 

Så lykke til... Bare å spørre om dete skulle være noe..

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

enn å bruke så mye jobb på verdens mest restriktive innsug :/ jeg ville laga nytt tvert hvis jeg skulle opp på slik effekt. det går jo seff men funker mye bedre med sjikkelig innsug!

 

til opplysning så holder mekaniske løftere til masse effekt. se på håvard forsaa sin 240 ;) dem tåler ikke mye turtall og med underspyling blir oljetrykket så lavt at det er ugunstig nesten uanz effekt.

 

NYDELIG bil btw og MEGET flott polering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn å bruke så mye jobb på verdens mest restriktive innsug :/ jeg ville laga nytt tvert hvis jeg skulle opp på slik effekt. det går jo seff men funker mye bedre med sjikkelig innsug!

 

til opplysning så holder mekaniske løftere til masse effekt. se på håvard forsaa sin 240 ;) dem tåler ikke mye turtall og med underspyling blir oljetrykket så lavt at det er ugunstig nesten uanz effekt.

 

NYDELIG bil btw og MEGET flott polering :D

 

Tingene du omtaler hær ang oljetrykk/løftere og underspyling er det egen opplevd el noe du bare har hørt om?

 

Har aldrig hadd noe problem med oljetrykket i kombinasjon med hydrauliske løftere på b230 hvis det er det du mener.

Hvis du ikke mener 7 kg er for lavt trykk på 7000rpm da?

Heller ikke noe problem kjøre hydrauliske løftere med mye effekt på B234 topp.

Problemet jeg hadde på min var pga lash caps med alt for lav krage som resulterte i at dem hoppa ut.

Det er fiksa nå med lengre ventiler slik at det ikke er behov for lash caps der lengre.

Ingen problem etter det.

 

Sjelden man må dra over 7000rpm for å nå 600hk på en sånn 16v

B230 hvis resten er någenlunde riktig bygd.

 

By the way coolt prosjekt dette.

Sykt mye jobb polere sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med dette selv nei men har sett en del tilfeller på nettet og hørt litt fra folk som har prøvd dette i praksis (ikke bare på bilforumet). Mener vi snakka litt om dette på høsttreffet da du sleit med lashcaps som hoppa rundt inni maskinen din.

 

jeg tenker kombinasjonene hydr. løftere og underspyling + en turbo som har vanlig lagring. litt feil og si at det er oljetrykket som blir problemet kansje men derimot at det blir nok mengde er en annen sak. sjansen er vel stor for at pumpa "kaviterer". litt vanskelig å forklare men fant litt på google.

 

 

Thank you google:

 

Cavitation is always destructive, especially to objects that are near to it. Cavitation is what occurs when a gas is forced back into a liquid state. Basically, it's imploding bubbles. This causes the horsepower required to drive a pump to increase three to five times. Meanwhile, the oil coming out of the discharge of a pump drops to between 10 and 20 percent in volume. The total volume of the oil and the gas bubbles combined is often higher, which can make pressure measurement fool you.

 

Det som skjer da er at du får luft/gassbobler i oljen som kommer fra pompa. så mengden olje som kommer fra pumpa er sterkt redusert men trykket faller ikke noe nevneverdig pga gassene som også kommer ut. dette er jo ikke bare skadelig for motoren og dens komponenter men også i høyeste grad pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med dette selv nei men har sett en del tilfeller på nettet og hørt litt fra folk som har prøvd dette i praksis (ikke bare på bilforumet). Mener vi snakka litt om dette på høsttreffet da du sleit med lashcaps som hoppa rundt inni maskinen din.

 

jeg tenker kombinasjonene hydr. løftere og underspyling + en turbo som har vanlig lagring. litt feil og si at det er oljetrykket som blir problemet kansje men derimot at det blir nok mengde er en annen sak. sjansen er vel stor for at pumpa "kaviterer". litt vanskelig å forklare men fant litt på google.

 

 

Thank you google:

 

Cavitation is always destructive, especially to objects that are near to it. Cavitation is what occurs when a gas is forced back into a liquid state. Basically, it's imploding bubbles. This causes the horsepower required to drive a pump to increase three to five times. Meanwhile, the oil coming out of the discharge of a pump drops to between 10 and 20 percent in volume. The total volume of the oil and the gas bubbles combined is often higher, which can make pressure measurement fool you.

 

Det som skjer da er at du får luft/gassbobler i oljen som kommer fra pompa. så mengden olje som kommer fra pumpa er sterkt redusert men trykket faller ikke noe nevneverdig pga gassene som også kommer ut. dette er jo ikke bare skadelig for motoren og dens komponenter men også i høyeste grad pumpa.

PS ikke tru alt du leser på internett.........................

 

Har hadd oppe flere motorer uten å se noe til dem kavitasjons problemene du nevner hær.

Lagrene på veiva og pumpene ser ut som nye selv etter 30000km i sånne motorer.

Plugger dere olje kanalene til løfterne på din topp nå når du setter i mek løftere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere snakker så flott om kavitering... Jeg mente det kom av høy rpm, og en dårlig olje. Feks om man heller vanlig girkasse-olje på en Motorsykkel-kasse, så vil den mest sansynlig havarere pga kavitering... men det er fordi det blir pisket luftbobler i en olje beregner for Vesentlig lavere RPM.

 

Noen må forklare hvorfor ei pumpe i en Bilmotor som alltid har "sugerøret" under oljenivået, i det hele tatt klarer å få luftbobler i olja pga mange komponeter og Flow...om den ikke suger falskluft, men da får du jo luft i systemet uansett rpm.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hadd oppe flere motorer uten å se noe til dem problemene ved kavitasjon du nevner hær.

Lagrene og pumpene ser ut som nye selv etter 30000km i sånne motorer.

Plugger dere olje kanalene til løfterne på din topp nå når du setter i mek løftere?

 

har dem motorene hadd underspyling da?

 

Er ikke dem kanala også til smøring av løftera? kikka ikke så nøye på toppen innvendig før jeg sendte den videre så er usikker på hva bjørn gjør der da han har fådd ganske så kunstnerisk frihet når det gjelder den toppen. skal høre med han neste gang jeg snakker med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dem motorene hadd underspyling da?

 

Er ikke dem kanala også til smøring av løftera? kikka ikke så nøye på toppen innvendig før jeg sendte den videre så er usikker på hva bjørn gjør der da han har fådd ganske så kunstnerisk frihet når det gjelder den toppen. skal høre med han neste gang jeg snakker med han.

 

Har prøvd begge deler uten mye forskjell.

Mange kunder vil ha den i bruk.

Jeg plugger altid underspylinga på mine egene motorer siden jeg mener det er best.

 

 

Hvis du ikke plugger dem kommer det jo like mye olje til løfterne å problemet er like stort med mek som hydraulisk.

Tenker da på problemet du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår