stand-jo Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Er det en spesiell grunning ellerno som kan være brukbar når man har sveiset ferdig et eksosanlegg? Zinkspray? Noe som hindrer rusten i å komme tilbake. :thumb Skal sveise eksosen på 190En min i helga tenker jeg, hele driten løsna idag, så nå kjører jeg med "gromlyd". hehe. :thumb Man kan høre lyden av en tysk "traktor" lenge før den kommer... :lol Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Zinkspray koka bort (forsvant ihvertfall) da jeg klinte utover sveisen under katalysatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Er vel fint lite som sitter på eksosrør i lengden. Løsner etter en stund uansett. Og kjøper du sortlakkert Simonz blir det også bart etter kort til. Vel å merke på rørene. Pottene tåler/sprer varmen litt bedre. Inntil du har slått nedi mange nok ganger. :( PS! Hvis du monterer nye potter pass på å pek skjøten på potteblekket med overlappinga nedover slik at det ikke samler seg vann nedi futen/skjøten. Det skal renne ut. Tenk takstein. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 har sveise litt eksos å bruker å spraye på det kald galv når sveisen er varm enda , ruster ikke det Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 hva med varme lakk da? slik som man bruker på ovner. tåler opp mot 600 grader. har lekkert en god del moped potter med dette, nydelig resultat og ingen av de har rusta noe enda.. eneste er der det har kommet stein sprut, der er lakken "pusset" vekk.. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Jeg tenkte på det, men jeg er ikke sikker på om jeg har noe liggende... Brukte ovnslakk på mopedpotter jeg også... :thumb Tåler godt varme det ja. :) Har en gammel sprayboks med kald galvanisering, men om det er noe futt i den enda det er uvisst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrasjen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Relekta har en alugrunning som tåler rundt 900 grader. Den er alufarget og sitter som F :) Har brukt den på masse eksos/sveising og den er rå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Relekta? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg husker at far grunna å lakka eksosanlegge når han drev å modefiserte harlyen sin. Det funka som fjell, ble ikke problemer med steinsprut heller. Jeg lakka motoren, etter en real trimming på mopeden. Funka da også edit: helt til snuten satt seg på hug å studert motoren. hehe Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg bruker Biltema Zinkspray fra midten av bilen og bakover. Fra manifolden bruker jeg VHT på manifold og grenrør helt ned under bilen. VHT er merket, inneholder mye aluminium.. Forsvinner skate men sikkert i løpet av et års tid, avhengig av hvor mye du kjører. Jeg pleier å sette varmluftpistolen på full styrke inn i enden på nye eksosdeler, og varme opp alt til jeg ikke kan ta på det.. Så sprøyter jeg alt med lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg