Gå til innhold

Astro Trøbbel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fra og med '95 modellene av Astro er i henhold til Haynes manualen utstyrt med noen spesielle plugger som skal holde 100.000 miles.

Men i bilens servicehefte skal pluggene byttes på 100.000km.

 

Jeg byttet den gangen til såkalte HALO plugger. Link:

http://www.haloplug.com/

 

Disse har funket upåklagelig for min del, så jeg vil kun sjekke de, ikke bytte de, nå i første omgang. De er forøvrig garantert for 5 år eller 100.000miles.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare å få deg en original baksofa nå da så har du en kjempebil. Og kansje noen tøffe hjul.

Ang. lokal Amcarklubb så har V8Power her på forumet kansje noe info til deg.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva stod det på toppdekslene på motoren min? Vortec...

 

Har alltid trodd det var en vanlig TBI motor på min. Alle Vortec-Astroer jeg har sett har navnet stanset ut på plastdekselet over luftfilteret foran i motor rommet. På min er det identisk deksel, men uten "Vortec" på.

 

Men da vi åpnet motordekselet inni bilen så jeg jo "pølsene" på TPI innsuget og toppdekslene bedre og der stod det. Jaja. Morro det.

kiddie

 

Spørs om jeg får rett rotor da. Er kanskje annet delenummer på den?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva stod det på toppdekslene på motoren min? Vortec...

 

Har alltid trodd det var en vanlig TBI motor på min. Alle Vortec-Astroer jeg har sett har navnet stanset ut på plastdekselet over luftfilteret foran i motor rommet. På min er det identisk deksel, men uten "Vortec" på.

 

Men da vi åpnet motordekselet inni bilen så jeg jo "pølsene" på TPI innsuget og toppdekslene bedre og der stod det. Jaja. Morro det.

kiddie

 

Spørs om jeg får rett rotor da. Er kanskje annet delenummer på den?

 

Det var gøy, det er litt mer driv i vortecen enn en vanelig v6, så da skjønner jeg når du snakket om at det var unødvendig for deg å sette in v8 fordi bilen gikk bra nok. Her fant jeg litt info:

4300

 

The Vortec 4300 is a 90° V6 truck engine, replacing the Chevrolet 250 in light trucks and 200/229 90 degree V6s in passenger cars. It is based on the 350 in³ (5.7 L) Chevrolet small-block V8. The engine first appeared in 1985 with the throttle-body injected LB4 in passenger cars (light trucks and vans had carburetors until 1988). In 1991, the limited-edition GMC Syclone featured a 280 hp and 360 ft·lbf turbocharged/intercooled LB4 with the first use of multi-port fuel injection on a Vortec V6. The central-port injected L35 (Vin 'W') debuted in 1992, with better breathing for 200 hp (150 kW). Another CPI engine, the LF6, joined the rest in 1996, while the LB4 was retired after 1998. In 2002, GM introduced a new multi-port injected LU3 engine, and a LG3 variant appeared soon after.

 

All Vortec 4300s use a cast iron block and heads and 101.60 mm bore and 88.39 mm stroke. They are OHV engines with two valves per cylinder and are produced in Tonawanda, New York and Romulus, Michigan. Power output of the new LU3/LG3 engines is 180-200 hp (134-150 kW) and 245-260 ft·lbf (332-353 N·m).

 

4300 applications:

 

* 1985-2004 Chevrolet Astro/GMC Safari

* 1991-1993 GMC Syclone/GMC Typhoon

* 1988-1995 Chevrolet Blazer/GMC Jimmy

* 2001-2002 Chevrolet Express/GMC Savana

* 1988-2002 Chevrolet S-10/GMC S-15

* 1994-2000 Oldsmobile Bravada

 

LU3 applications:

 

* Chevrolet Astro/GMC Safari (base models)

* Chevrolet Blazer/GMC Jimmy

* Chevrolet Express/GMC Savana (base models)

* Chevrolet S-10/GMC Sonoma

* Chevrolet Silverado/GMC Sierra (base models)

* GMC Envoy

* Isuzu Hombre (optional)

* Oldsmobile Bravada (base model)

 

LB4 applications:

 

* 1991 GMC Syclone

* 1992–1993 GMC Typhoon

:)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom de har felles jording så vil eg tru det er fjern/nærlysbryteren din.

Ikke sikker på om den er et stykke ned på rattstammen på denne modellen eller om den er i den uniten hendelen går innpå. Søk litt om det på forumet her. Har vert skrevet litt forskjellig om temaet før. Du kan og sjekke om der er opplagt releer til lysene og om de har gode forbindelser. Har du kjørelys i hovedlyktene er de vanligvis koblet utenom bryteren. Blinker de da?

Bakseter er iallefall overpriset godt hos de som har mengder av desse. Hadde sjekket litt på høggerier også i Sverige for å finne noen passende stoler/sofa.

Så noen på astrosafari.no Du får sende han en prisforespørsel så vi andre får vite om de har folkelige priser der.

Kansje noen andre som her tips ang baksete? (rødt)

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn,har fått ett lite kosmetisk problem nå...Nærlysene mine driver og blinker når jeg kjører,men når jeg tar på langlysene er de helt fine.Er det bryteren som er gåend da eller er det en dårlig ledning ett sted.

Har sjekket kontakten i frontlyset og den så grei ut.

Jeg har et originalt setet stående som jeg ikke bruker skal prøve å ta bilde av det, det kan du få veldig billig problemet er at det står i drammen. Jeg heiv det ut av bilen da det er av buss/benk typen. Jeg satte inn et sete fra en eldre van, mye mer konfortabelt måtte bare sveise om litt på festene.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn,har fått ett lite kosmetisk problem nå...Nærlysene mine driver og blinker når jeg kjører,men når jeg tar på langlysene er de helt fine.Er det bryteren som er gåend da eller er det en dårlig ledning ett sted.

Har sjekket kontakten i frontlyset og den så grei ut.

 

Begynner nærlysene å blinke med en gang du har de på, eller først når de har stått på litt? Dersom de begynner etter å ha stått på litt, er det releet som er gåent. Dette er er kjent problem på litt eldre amcars ihvertfall. Grunnen er at de opprinnelig er laget svakere lysærer.

 

På min Astro har jeg byttet "klumpen" som du trer inn på polene på selve hovedpæren. De som var der så helt jalla ut og var fulle av irr og dritt. De stjal mengder med strøm hovedlysene på bilen lyste alltid med litt ulik styrke. Bilen min er opprinnelig norsk-solgt og jeg har hørt at Bergheim har hatt endel amatørmesige lys-ombygginger fra amerikansk til europeisk standard.

 

Biltema har forresten noe de kaller "lysforsterker sett". Det er ikke noe hokus pokus, men rett og slett det du trenger for å koble hovedlysene mer direkte til batteriet. Dermed får du mindre strømtap og bedre lys. Andre på forumet her vet sikkert mer om denne metoden som er vel kjent blant bilelektro folk.

 

Skal man dømme ut ifra de dårlige lysene som er på mange nyere amcars man møter langs veien, burde man kanskkje prøvd noe slikt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysforsterkersettet til biltema er "berre lekkert" :)

 

Er det slike seter som er festet i kombiveggen du mener CamaroCab?

De er nok ikke originale. Forstår alle som kaster ut de.

Her er et originalt:

Baksete-CL--95-Red.jpg

 

Bilde fra astrosafari.no

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysforsterkersettet til biltema er "berre lekkert" :)

 

Er det slike seter som er festet i kombiveggen du mener CamaroCab?

De er nok ikke originale. Forstår alle som kaster ut de.

Her er et originalt:

Baksete-CL--95-Red.jpg

 

Bilde fra astrosafari.no

 

DA er det ikke originale jeg heiv ut, min er registrert for 7 så det var 2 stoler forann, en nesten 3 seter og 3 seter bakerst. den foreste av sofaene sto så langt frem at vitsen med en slik bil for vår del ble feil derfor ble setet byttet ut med en som er lik det på bilde ditt, men jeg måtte flytte på festene for å få de til å passe i gulvfestene, større plass mellom for og baksetete og så plass til bikjene bakerst.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår