Gå til innhold

Hvor mye bensin bruker bilene deres på mila, småkjøring og langkjøring!

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Har nå fått meg min nye bil, en volvo v70 2,0t. var en tur på vestlandet med den nå og målte bensinforbruket på vei hjem.

 

Med en pasasjer, 500kg last (inni bilen) masse bakker både opp og ned, og en fjellpassering. kjørte 38 mil og bruker 0,74 på mila. Må si meg fornøyd med dette med tanke på hvor tunge vi var og veien vi kjørte. hadde forøvrig 73 km som gjennomsnitsfart!

 

Edit: Legg gjerne inn hvordan biltype og motor dere har også, sånn at man får en pekepinne på hva det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den gamle Mazdaen min klarer jeg 0.6l på mila på langkjøring. Legg på 1 liter på bykjøring. Mercedesen klare jeg fint å kjøre på 0.7 på langkjøring. Aldri fått den over 1.4l ved hard kjøring. Gjerrig sånn sett.

 

rundt 0.7 på penkjøring.. og med skikkelig hard vtec kjøring nærmere 2 liter tror jeg... kan ihvertfall se nåla bevege på seg ;)

 

Hehe, Thor-Espen klarer ihvertfall på forbruket. Ikke en gjerrig bil når du trøkker på gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 240GLT B230E: 0,9l.pr.mil på rolig kjøring, 1,2l.pr.mil på vanlig kjøring og rundt 2l.pr.mil, på skikkelig hardkjøring.

Mercedes-Benz 190D 2,0: 0,4-0-5l.prmil uansett.(diesel)

volvo V70 2,5TDi: 0,5l.pr.mil på vanlig kjøring, 0,9 når man har det travelt:biker

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snitt fra i juli til nå ligger på 0,77 l/mil, det er med all kjøring fra juni til nå. Vært nede i 0,65 l/mil i sommer på litt endel langkjøring, og vært oppe i 0,91 i vinter med full bil, slapseføre å henger på slep. Kunne godt hatt noe som gikk billigere ja, mammas V40 1.9D bruker 0,5l/mil på det samme så. Lyst på diesel nå ja.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4liter på mila? heh... tror jeg ville fått justert litt på den bilen din da.. kan jo ikke være helt frisk...

 

Er nok helt frisk den. For å få mye effekt må det tilføres bensin også.

 

...energi kan hverken oppstå eller forsvinne, kun oppstå i annen form....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.7 på langkjøring...men den sluker bensin så fort den får litt turtall..(ser nåla går nedover relativt fort.)

 

Kjørte til oslo her om dagen med en V70 2.0l turbo(riktignok automat, men det er deilig å kjøre med automat etter å ha kjørt manuell i ett år.)..fine og deilige biler å kjøre!

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=541382

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket, ca 1,5 på langkjøring, rundt 2 på hardkjøring, dette pga, Solex, feil tenning, noe rart uten sukker på, 1,6 tonn bil, og hard giring(3.45:1 bak)

 

Rekorden er det billigste jeg har kjørt, 0,6 l/mil på normal kjøring uten bånn gass, kunne herje og kjøre litt gris, men når gassen gikk i bånn gjorde bensinmåleren det samma.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår