Gå til innhold

Plagsomme telefonselgere når jeg legger ut bil til salgs!

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

jeg er telefonselger for tiden og må bare skrive her :D :D :D

 

Jeg driver heldigvis ikke med anonse salg men med Tele2 og National Geographic, så jeg vet ikke hvordan anonse selgerene driver på...

Men de listene vi ringer på jobben er det alltid 5 eller 6 personer som sier de har reservert seg mot tele salg, BS sier jeg... kommer du fram i lista vår så er du ikke reservert lenger...

 

For en tid tilbake satt jeg og prata nesten i 10min med en kunde ang. telesalg sperre.. og han sa du måtte fornye sperren din hos br. reg. hver tredje månde.. (vet ikke om det stemmer)

 

Syns egentlig det er litt artig jeg når folk tror de kødder skikkelig med meg på telefonen... foreksempel den gangen jeg ringte en ungdom som var ute å råna med noen venner.. hørte han var skikkelig userriøs og de i bakgrunnen lo godt når han satte igang, men da jeg endelig fikk sagt hva jeg hadde å tilby så ble det stilt... så sa han.. "dæven, det var faktisk ett godt tilbud"

Det ble salg på han...

 

Men har faktisk opplevd at en kunde har prøvd å selge meg noe.. var en som tilbydde meg en traktor for en billig penge, hadde jeg hatt litt bedre tid så skulle jeg prata litt mer med han... (trenger en traktor :D )

 

Også er det de uhyggelige samtalene da...

Der du kommer til en som nettop døde, eller har vært død lenge... kom foreksempel til en enke som sto i kirken og pynta til mannens begravelse dagen etter... da er det bare å beklage på det sterkeste og kondolere...

 

Men for det meste er det høflige og korslige folk jeg prater med.. bla.a. så har jeg solgt fast telefon abonnement til lederen i frivillighets sentralen... det var en lang og morsom samtale...

 

 

Så tenk litt etter neste gang en tele selger ringer dere... han/hun liker ikke å måtte plage dere i deres travle hverdag, og legger på hvis dere sier dere ikke har tid.. men har dere tid, så hør hvertfall på tilbudet og takk høfflig nei eller ja...

 

Vi gjør jo bare jobben vår....

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har vert plaget med telefon selgere fra tid til annen! men jeg slenger bare på røret med engang..

 

men når jeg har solgt mine 2 siste biler så har det ringt masse kjøpere og når jeg spør hvor de har sett annonsen så sier de at de har funnet den på gatebilbørsen!!!

 

jeg har aldri bestilt eller lagt bilene mine ut der så dette er noe gatebil sitter å lager selv av annonser fra Autodb!

 

Dette liker jeg heller lite.. for når jeg solgte bilen min og slettet annonsene fra autodb så ringte det folk forsatt!

 

Må da finnes regler mot dette?

 

Om du ser lengst ned på Autodb ser du at det står:

"©1997-2006 Hjemmet Mortensen Annonseblader AS"

 

Om dette skulle være samme selskap som eier gatebilbladet vil jeg nok tro dem har lov til det.. Dem fyller vel opp blader dem eier med annonser fra slike gratis steder, skjer jo ofte i motorbørsen og det.

 

Skjønner heller ikke hvorfor du klager når du får solgt bilen din uten å betale noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jas: Har man registrert seg mot telefonsalg, er man registrert, og ferdig med den saken! Men det tar inntil 3 måneder fra man er registrert til det MÅ være i orden hos "telefonselgerfirmaene"

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jas: Har man registrert seg mot telefonsalg, er man registrert, og ferdig med den saken! Men det tar inntil 3 måneder fra man er registrert til det MÅ være i orden hos "telefonselgerfirmaene"

 

Som sagt så viste jeg ikke om det stemte eller ikke...

 

Men listene vår blir jo fornya hver tredje månde og da bør jo ikke folk som har skaffa seg sperre for 5 og 6 månder siden dukke opp...

 

samma kan det værra.. er ikke jeg som styrer med listene :D

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsss. De listene er det mange selskaper som lager slik de vil. Og telefonselgere kjenner jeg få som liker, så hadde det vært lettere å registrere seg mot telefonsalg hadde nok mange jobber stått i fare. :)

Men her om dagen ringte det faktisk en fra Chess og gav meg et veldig bra tilbud, og da byttet jeg til Chess Knock-out abbonement eller noe sånt. Synes det var bra han ringte når han hadde noe nyttig å tilby!

Men Telenor har også ringt for å få meg til å bytte :), men de hadde jo nada å tilby Tenker han Chess-selgeren har en mye mer behagelig selgerjobb en eksempelvis gutta hos Rubrikk.no.

 

Det skal legges til at jeg er reservert mot telefonsalg, men har allikevel blitt oppringt av Aftenposten, Chess, Telenor og Rubrikk.no.

Jeg har aldri hatt noe kundeforhold til noen av dem, så de har absolutt ikke lov til å ringe, men gjør det allikevel :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rubrikk.no kan iallefall brenne.. de sa at det var stor interesse for smart Roadster på forumet, og at jeg garantert fikk solgt den innen uken der.. (Jeg hadde seff krysset av på annonseselgere ikke ring)

 

Jeg tenkte, jaha.. jeg får ta en titt på siden.. og det går ikke ann å legge inn merket smart engang!! Irritert! Lyver som pokker!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selge en bil for mange år siden og da ringte det jo selvfølgelig en annonseselger, etter mye om og men så ble til at jeg bestillte den største pakken dem hadde, det var en utlending i andre enden som var selger, etter å ha prata masse piss med han måtte jeg jo gi navn og adresse, sa jeg het Donald duck og bodde i Andeby, han duste selgeren slukte det rått og han trodde han hadde gjort en bra deal, det gikk 5min så ringte det en dame og hun var sjefen til han ytlendingen! Hun var mildt sagt sinna på meg! *hahahaha*

 

Hehe, beste jeg har hørt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det finnes mange useriøse telefonselgere ute, som driter i disse listene. Jeg solgte rengjøringsmaskiner for 5-6 år siden, og da satt vi med Ditt Distrikt, og krysset oss nedover. Så det er ikke alle som bryr seg om reservasjoner.

 

Men husk, si at det er en bror eller noe sånt, og vedkommende de skal ha tak i er død, gjerne litt falsk gråt også, da er resten av dagen til telefonselgeren ødelagt.

Rune - Best i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe morsom tråd..

Jeg har selv registrert meg MOT alt jeg kan registrere meg mot.

Firmaer som driver med telesalg har plikt til å oppdatere sine telefonlister. (Vet ikke med sikerhet, men har hørt minst 4 ganger i året.)

Fra du registrerer deg i Brønøysund kan det ta opptil 3mnd før ditt nummer og din adresse er fast registrert i B.reg.

Du kan IKKE reservere deg mot humanitære organisasjoner.

 

Tips for å få sitt nei tydelig frem:

-Si "DU ! Hør etter nå ! Jeg er IKKE interessert i å kaste bort tiden på å høre på deg. Så hvis du er smart så takker du for samtalen, og legger på! Forstått?

-Du kan også si: Jeg har reeservert meg mot telefonselgere. Så dermed bryter du og ditt firma mine rettigheter som privatperson. Jeg vil ha navnet ditt, et nummer jeg kan nå deg på, og jeg vil snakke med sjefen din NÅ !

 

Jeg ble for ca 5år siden oppringt av Shell strøm.. Om jeg ville bytte til shell? Nei sa jeg.. Jamen det og det og det.. Den leksa.. Jeg ba dem sende meg et skriftlig tilbud så jeg kunne se på det når jeg fikk tid.. (Noe jeg selvfølgelig ALDRI ville få tid til.)

Neste uke kom det et brev.. Etter ca 2mnd ringte de tilbake.. Om jeg hadde glemt å sende inn brevet ?

Nei, sa jeg. Jeg fant tilbudet deres for dårlig, så jeg kastet det..

Da fikk jeg samme leksa en gang til..

3 dager senere kom de samme papirene en gang til..

Denne gangen ringte jeg til Shell.

Forklarte at jeg IKKE var interessert og at de måtte slutte å plage meg.. OK..

Etter ca 3 uker ringte Shell.. Hei, du nå skal du få et godt tilbud....

Da gav jeg veldig klar iog tydelig beskjed..

Med veldig bestemt tone sa jeg: "Dere har nå ringt og mast flere ganger på meg, hvis det er dette dere kaller kundelbehandlling så er jeg enda mindre interessert i å bli kunde hos dere. Det betyr, at dette er den siste hyggelige samtalen dere vil få med meg.. Neste samtale har du ikke lyst til å oppleve.. Jeg håper du skjønner at dette er alvor..

 

Ingen telefoner fra Shell mer..

DVS " Neste gang du prøver å ringe meg så kan jeg garantere at det blir lenge til du tør å ta i en telefon igjen.." Er også en virksom kommentar.

Ellers er det vel bare fantasien, norges lover og evt moralen som setter grenser for hva du kan si til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man reserverer seg i brreg skal det(i utgangspunktet) ta 3 måneder før man slutter å å motta telefoner fra selgere fordi at de som driver med telemarketing skal oppdatere/kjøpe nye lister fra brreg hver 3. måned. Grunnen til at noen firmaer ikke gjør dette er fordi disse listene ikke er gratis. De fortsetter å ringe på lister som er utdatert og der mange har reservert seg siden de kjøpte listene i utgangspunktet. Noe som er dritt..min strategi mot telefonselgere er noe jeg plukket opp fra en Seinfeld episode :P Ganske morsomt også faktisk.

 

Selger: Det er Meg fra ditt og datt som ringer, har du "1 minutt til overs."

Meg : Jeg har ikke det nå, men hvis jeg får privatnummeret ditt så ringer jeg deg tilbake så fort jeg får tid"

Selger: øøøh, eeeh, det går ikke..

Meg : Du liker kanskje ikke at folk ringer deg på privattelefonen din hele tiden?

Nei : øøh, nei?

Meg: Da forstår du hvordan jeg føler det.

*klikk*

 

fatality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt oppringt av redningsselskapet i flere dager nå, har enda rukket å ta telefonen. Men i dag tok jeg den, var en dame som begynte å babble om skrapelodd.

Jeg begynte en settning, at nei, hvis du skal selge meg piiiiip dama la på.

Jeg hadde faktisk tenkt å takke høfflig nei, men hun la på. like greit i grunn, men ikke særlig høfflig

 

Har reservert meg, men ble oppringt av en rubrikk.no fyr, og han starta også samtalen på en slik måte at han skulle kjøpe bilen min, han fortalte meg at jeg glatt kunne få 30tusen for bilen, jeg trodde jeg gjorde årets scoop.

Men så kom dealen. jeg bare la på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en her en dag som jeg tror ikke var helt god...

 

*ring*

"telefonselger" Hei, er du interessert i blablabl

"meg" nei

*leggepå*

 

*ring*

"telefonselger" Hei, jeg ringte deg nettopp, blablabla

"meg" Og hva sa jeg da?

*stille i andre enden*

"telefonselger" Nei?

 

*leggepå*

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hahaha. Telefonselgere er noe herk. bare et fåtall er hyggelige. Jeg støttet noe en gang. og da stoppet de ikke å ringe, de ringer hele tiden. faen til mas.

 

Jeg skrev at annonseselgere var uønsket i annonsen da jeg solgte volvoen. Fikk ikke en eneste telefon.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår