Gå til innhold

den evinnelige tikkinga

Ranger emnet


rioi

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg audi coupe quattro 2.3 20v

På denne har jeg selfølgelig fått med denne forferdelige tikkinga. Lest litt rundt på forumet og funnet ut at det sannsynligvis er vakumpumpa.

Er det samme prosedyre på 20v som på andre femmere? bare å åpne vakumpumpa og ta ut den bolten? tørs ikke å gjøre det før jeg er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tikkinga stort sett forekommer når motoren er kald (kommer og går) er sannsynligheten stor for at det er ventilløfternen som er synderene.

 

Du tar ikke støtstaget ut av pumpe, du skrur av pumpa og trekker staget ut av toppen, for så å skru tilbake pumpa. Er gjort på 5 minutter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er vakumpumpa, vil det nok være mer som en slags "klakke"-lyd. Ganske kraftig til tider. Men den varierte i styrke med turtallet.

 

Hvis du kan bytte bolten er du heldig, jeg måtte bytte hele pumpa og den kosta glatt 5000,-

Man trenger ikke bytte bolt eller pumpe. Man fjerner bolten og problemet er løst for alltid. Har gjort dette på flere biler!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
blir nok så jeg tar slik motorvask. Det funka på min 10v

 

 

innvendig motorvask, kan gjøre ting værre, som f.eks. at all driten i motoren løsner, og blir sugd inn i sila på olje pumpa.

 

Been there, done that....resultat var å få ned travers og bunnpanne og fikse oljepumpablah

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er vakumpumpa, vil det nok være mer som en slags "klakke"-lyd. Ganske kraftig til tider. Men den varierte i styrke med turtallet.

 

slik er bilen min også.. klakke lyd på lavt turtall..

 

men hvor finner jeg vakumpumpa.. og hvordan ser den ut?

1983 Audi Coupe GT 2.3 20v

1986 Volvo 760 GLE

1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt)

1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
blir nok så jeg tar slik motorvask. Det funka på min 10v

 

Kan også forårsake at motoren lekker som ei sil etterpå...fordi alle driten som sitter i den holder den tett, og når den da blir borte....tjohei..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår