Gå til innhold

Da har jeg blitt utsatt for tyveri

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Bare å holde utkikk etter noen som har 2-førr i omegn, såpass bilinteressert at han bryr seg om fargen på blinkersene. Som skifter til blanke, brukte glass i dag.

 

Hvis vedkommende befinner seg på forumet og leser dette:

Kjøp blinkersa sjøl, j****! Vær ***** stolt av biln din når du må stjæl og ødelegg for å få den til, forb**** *****!!

 

Zemeckis: Anmeld dette. Ingenting skjer, men gjør det likevel. Bare for å markere at dette er uakseptabelt.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har prøvd å bryte opp bagasjeromslåsen på rekorden min også... nå passer ikke nøkkelen lenger... (skjedde rett etter att jeg kjøpte bilen)

 

 

Utrolig hva folk faktisk tar seg tid til! Skal si ifra hvis jeg får tips om noen underprisa hvite blinkers... vet aldri hvor de dukker opp...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!:) Skal nok finne noe torx på jobben jeg kan bruke. Vet ikke om de fikk opp bagasjen, ingenting som var tatt der. Har elektronisk åpner der jeg. Skal garantere at de var ute etter vingen min.

må bare huske å bruke "rett" type torx... enkelte torx kan man bruke vanlig "småe" flatjærn på..

 

jeg er elektriker så jeg dersom jeg må rep en vaskemaskin ol så er det oftes torx på de, og har man ikke rett jærn så benytter man ganske ofte et vanlig flatjærn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare huske å bruke "rett" type torx... enkelte torx kan man bruke vanlig "småe" flatjærn på..

 

jeg er elektriker så jeg dersom jeg må rep en vaskemaskin ol så er det oftes torx på de, og har man ikke rett jærn så benytter man ganske ofte et vanlig flatjærn...

Ka type er "rett"? :P Vanlige torx som eg bruker på jobben har 6 tagger, og så fins det noen med 8.. Heter de torx og? Har ikkje sjekket om 940 har lykter som kan fjernes fra utsiden utenom s***blinklys, sensurert av hensyn til tyver, de må vel limes fast :/

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka type er "rett"? :P Vanlige torx som eg bruker på jobben har 6 tagger, og så fins det noen med 8.. Heter de torx og? Har ikkje sjekket om 940 har lykter som kan fjernes fra utsiden utenom s***blinklys, sensurert av hensyn til tyver, de må vel limes fast :/

 

Bruk Torx-skruer med en tapp i midten. Så får man iallefall ikke brukt noen flattrekker.

 

Tviler på 940-lyktene kan fjernes fra utsiden, da dem er festet med klips på innsiden. Pent, men selvfølgelig man får dem jo av om man vil...

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo skulle ha funnet en annen løsning for feste av blinkers på 240. Ikke noe å gjøre med det nå. Synes det er merkelig at sånt skulle skje akkurat den dagen jeg hadde vært på huggern og vært ut å lekt litt lørdagsnatt/natt til søndag. Men men,er noen 240`ier i nærheten. Men det er eldre folk som eier de, tviler på at de gjør noe sånt. Kan ikke huske å ha sett noe mistenkelig ute heller. Skal uansett anmelde det i morgen.

 

Nye bilder av riper:

 

DSCF0814.jpg

 

DSCF0813.jpg

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all stjeling er forjævlig.

uansett hva det er dem stjeler så er det ikke mennesklig. Mitt er mitt, ditt er ditt.. sånn skal det være.

har selv blitt frastjålet moped til nermere 30000kr uten å få igjen noe som helst. det svir!

 

Anmeld dette. jobb med det. ikke vis du gir deg, for da taper du ;)

 

håper det ordner seg!

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På videregående skolen der jeg fikk for et par år tilbake, så har vi de feteste vaktmesterene dere kan tente dere. Sykt råe og var kammerater med samtlige på skolen holdt jeg på å si.

 

Så var det en dag jeg var på besøk i garasjen til en kammerat, hvor han ene vaktmesteren ringte, og spurte om vi viste om noen som kjørte volvo og var på utkikk etter hvite blinklys på siden, og vi viste om et par stykker. så forteller han at noen har vært å plukket av sideblinklysene på hans så og si helt nye volvo, vet ikke eksakt hvordan volvo det er, men er noe s80,v70,v50 opplegg.. Da hadde de dratt ut lampene og klippa ledningen tvers av.

 

Vi fant ut hvem det var som gjorde det og de lampene ble levert tilbake. Vaktmesteren fikk ikke hvite hvem det var, for det var hans egen ide så lenge han bare fikk dem tilbake, fikk han ikke dem tilbake og fikk vite hvem det var, så kom han og henta bilen hans.

 

Men det har seg nå slik, at en kammerat av oss som jobba på et lager før, får kjøpt disse lampene med kvitering og alt for 50 kroner parret.

 

Tenk å være så fattig at man stjeler et par lamper til 50 spenn. Jævla fattigmannsrånere som ikke kan kjøpe ting selv.. Er jo noen som har stjålet alle de "svarte listene som har sånn vinkel" som sitter på sidene forran og bak på fangerene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er surt! Som folk sier her, er så fordømt unødvendig. Å gjøre seg til kjeltring for småpenger...

 

Husker for en tid tilbake vi hadde innbrudd i 940'n. De knuste ei rute, stjal ei jakke, ett par nye sko og ett brett colabokser (!!!!). Så utrulig unødvendig, førte til masse mas, midt i ferien og bilen måtte på verksted for å bytte rute...

 

Føler med deg!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan heller ikke skjønne hvorfor de blir kriminelle av den grunn. Var å anmelde det i mårrest nå da. Skal vedde på at de var ute etter vingen og baklyktene mine ettersom de prøvde å få opp bagasjen.

 

 

Vil si takk for medfølelsen fra alle:)

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan heller ikke skjønne hvorfor de blir kriminelle av den grunn. Var å anmelde det i mårrest nå da. Skal vedde på at de var ute etter vingen og baklyktene mine ettersom de prøvde å få opp bagasjen.

 

 

Vil si takk for medfølelsen fra alle:)

Personlig så mener jeg at det er totalt UNØDVENDIG å anmelde slike til til Politiet. Det er bla. slike "småsaker" som gjør det til at Politiet har begrensede resurser til å etterforske og forfølge mer alvorlige forbrytelser.

Det har seg slik at alle anmeldelser må følges opp, enten det er et par blinkers, eller en voldtekt eller et grovt ran med personskade osv.

Da sier det seg selv at vi/de som anmelder slike "bagateller" faktisk er med på å svekke det arbeidet som Politiet gjør.

Selvsagt så er det ergelig for deg og meg, men ser man på helheten i samfunnet vårt, og hva som blir konsekvensen dersom alt og alle skulle anmelde alt de følte for... Da hadde det vært veldig lett å rane banker, voldta, drepe, stjele biler osv osv her i landet.

 

Så til alle dere som anmelder "bagateller" eller oppfordrer til anmeldelse, tenk dere litt om hvilke konsekvenser dette egentlig har for samfunnet sett samlet under et.

 

Hilsen

Glenn, en samfunnsengasjert borger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan heller ikke skjønne hvorfor de blir kriminelle av den grunn. Var å anmelde det i mårrest nå da. Skal vedde på at de var ute etter vingen og baklyktene mine ettersom de prøvde å få opp bagasjen.

 

 

Vil si takk for medfølelsen fra alle:)

Du har den bilen med klistremerkebleikede baklykter sant? Eller er de byttet? Hvis det er den bilen eg tror det er, og de hadde fått stjålet baklyktene hadde det nesten vært verdt det å få sett trynet på de når de så at de egentlig bare hadde et sett originale 240-baklykter :P

 

Glenn, det du foreslår høres for meg ut som en dårlig start på et samfunn der folk kan gjøre som de vil, for ingenting blir anmeldt, og alle de gode tyvene har en gjeng bodybuildere til å passe på seg..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår