Gå til innhold

Volvo_original

Bruker
  • Innholdsteller

    713
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Volvo_original

  • Bursdag 04/12/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    244 GL
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1980
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    B21A
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Nye "Pholus" 15"!

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Leikanger/Flatøy

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Volvo_original's Achievements

  1. Kjøpte for nesten 2 år siden Bilstein cs dempere til min 240. Har kjørt rundt 20 000 med de før det kom en "klonkelyd" fra bakstillinga. Har nå funnet ut at det er infestingen på demperene bak som er gåen. Altså den foringen som sitter i hver ende. Ringte Pedersens-racing der jeg kjøpte dem men de svarte at dette hadde de ikke hørt om før. Måtte dessuten ringe igjen når sjefen, som tar seg av garantisaker, var tilbake fra ferie. Noen som har erfaringer med dette? Både når det gjelder disse demperene og garanti. På forhånd takk! (Bilen det er snakk om)
  2. Bra med respons her gitt. Tror jeg går for å dreie ned diffen og montere ring eller frese ned sporene som en ring på selve diffen. Får se litt. Men hvordan sitter sensoren i forhold til klumpen? ser flere har satt ringen bare sånn halveis på diffen? Har noen mål på hvordan giveren sitter i forhold til klumpen og eventuellt mål på hvor mye en må dreie av innover på diffen?
  3. Den jeg kjøpte på volvo kosta 930kr. *billig-billig*
  4. Den var slett ikke dum!! Blir nok litt tidkrevende siden jeg ikke kan bruke styrt fres men skitt au. Skal sjekke litt nærmere anngående den ideen der. Noen som har mål på hvor langt inn på diffen ringen skal?
  5. Takk for svar! Virker som om det er 48-hulls ring jeg skal ha da. Men fortsatt litt skeptisk til å dreie ned selve diffen. Om dere sammenligner bildet av min true track ser det ut til at den er av en annen utførelse enn de andre det er bilde av her. Altså, etter mitt skjønn så er det for lite materiale å ta av når den ska dreies ned til en diameter på 111mm. Maskinerer og kan lage deler sjøl så det er ikke noe problem. Hadde det vært en god løsning å lage et nytt hjul med 48 hull? Helt lik bare med litt større diameter sånn at den går utenpå diffen uten modifikasjoner? Tenkte da å bare øke størrelsen på hullene marginalt, vil det funke? Lages seff i samme materiale.
  6. Var slik jeg hadde tenkt å gjøre det, men min sperre ser ut til å være av en annen utførelse. Eller er det bare meg?
  7. Kjempeflott om du kunne sjekke delenr i vadis. Min har ikke ABS.
  8. Har kjøpt meg true track sperre og skal montere denne på 240'n min som er fra 93. Var på Volvo og kjøpte en sånn speedometerring/triggerhjul til original sperre i håp om at denne skulle passe. Det gjorde den ikke og ska derfor i gang med å lage en ny i littegrann større utgave enn den originale slik at den passer på true track'en. Spørsmålet er om det er riktig med 12 hull/tenner i triggerhjulet på 93 mod? Stoler ikke så veldig på han på delelageret til volvo. På forhånd takk!
  9. Skulle ha lakkert fire 18" R-felger fra en V70R. Lakken er stygg med dype striper/hakk. Ikke skade på metallet. Så det kreves nok endel arbeid. Tips om firma som er flinke med lakkering av felger? Helst i Hordaland og Sogn og Fjordane! På forhånd, takk.
  10. Hjelper vel strengt tatt ikke så mye å bare lage en bredere skjermkant, med mindre du har ekstremt liten fjerings vei. Men noen som har prøvd med toer buer?
  11. Hvis du er seriøs så tror jeg det må finnes en enklere løsning enn å bygge om bilen såpass radikalt som du anntyder. Noe slikt vil by på problemer hos biltilsynet. En vanlig 240 som din slepper jo ikke sånn helt uten videre ved normal kjøring. Høres mer ut som om det er noe veldig galt med bilen uten at jeg kan si så mye om hva det kan være. (Skal ikke mase men ta heller å spar penga, selg 242'n til en som vil holde den slik den er og kjøp heller en med bedre kjøreegenskaper) Anyways, lykke til :peace:
  12. De er limt på med dobbeltsidig teip. Bruk fiskesnøre, tanntråd (?) eller noe lignende til å skjere bakom emblemet. Så kan du varme restene med en varmepistol så du får av det meste og så bruke no rensemiddel av egnet type for å få av det siste limrestene.
  13. Ikke meningen å drepe gleden, men har skifta den fordelingskassa på en nesten ny V70 awd den gangen jeg jobba på volvo. Er nok en aldri så liten svakhet der.
  14. Løp å kjøp! Neida, er vel rimelig gode biler dette. Eneste jeg veit er at fordelings kassa (eller hva den nå heter) ikke er av topp kvalitet og har en tendens til å ryke. Ellers er endeledda til stabstaga noe som ryker i ny og ne. Sjekk uannsett nøye før kjøp og styr unna åpenbart hardt kjørte eksemplarer. Lykke til!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår