Gå til innhold

Da har jeg blitt utsatt for tyveri

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Glenn, det du foreslår høres for meg ut som en dårlig start på et samfunn der folk kan gjøre som de vil, for ingenting blir anmeldt, og alle de gode tyvene har en gjeng bodybuildere til å passe på seg..

Det blir slik med tiden, dersom alle "bagateller" skal anmeldes. Det ender opp med at Politiet ikke har resurser til å følge opp saker. Det er ille nok i dag, om det ikke skal bli enda mer "bagateller" som Politiet skal måtte følge opp.

 

Snakk med noen innen Justisdepartementet eller Politiet, så får du et hint om hvordan det ligger ann.

Politiet vil i alle tilfelle aldri prioritere saker som simpelt tyveri el.l. Men vi belaster de alikevel med papirarbeid osv, noe som krever at det er en person eller flere som faktisk ser på saken, skriver dokumenter osv. Ikke det at EN sak gjør noe fra eller til, men hvor mange tusen slike tror du ikke Politiet i Norge mottar hver eneste uke??

 

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mislykket!!

 

Får bjynne og gjøre som svågeren min gjør, han lar døra stå ulåst han. Så viss det absolutt er noen som skal stjele noe så ødlegger di verfall ikke noe.

Hvorfor skal de alltid bryte låsen og ikke bare knuse vinduet, er jo billigere med nytt vindu enn og rette og sparkle og lakkere en hel dør.

 

Har jo vert inbrudd i min og..Låsen i døra og bagasjerommet var poppet da han som hadde bilen før han jeg kjøpte han av holt på og bytte motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

 

det samme har hent meg (stjålne blinkers)

 

en natt til mandag for ca 1 år siden så jeg spor i snøen opp til bilen å tilbake

(nysnø ca 20mm)

parkerte ca kl 23 kvelden før

 

dette skjedde på byggefelt med bilen rett utenfor husvegen +gatelys i nerheten

 

 

skulle ønske blinklysglassene var laget av noe explosivt stoff med

integrert/m radioutløser så man kunne sprengt begge forskjermene av bilen til tyven, så kansje de lærer å holde kleptomanpølsne unna senere

 

 

nei det er forjævling å måtte bruke torks skruer/m lim i torks sporet for å beholde glassene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss i krangle om man skal anmelde slike ting eller ikke. Jeg anmelde det, ferdig med den saken, så er det opp til politiet om de vil gå videre med saken eller ikke. Men jeg mener det er utrolig trist at folk går så lang å stjele små ting som ikke koster noe. Jeg mener om de har brukt masse penger på andre ting på bilen sin så har de kunnet sponset seg 270,- pr par. Jeg har ikke all verden med penger som lærling og jeg synes ikke at dette er dyrt, da får jeg heller prioritere ting istede for å stjele deler jeg vil ha.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor gjerrige enkelte går an å bli, Fatter ikke hva som er vitsen å gjøre seg til kjelltring for noe sååå lite.

 

Vet ikke åssen det er å bytte pærer på 240, men hvis man må skru av plasten på lysa for å få bytte pærer, så blir det jo problemer for oss selv også.......hvis vi skal begynne med spesialskrurer og fylle med lim....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange som mener at dette grove tyveriet er så ille, så la oss ta en kronerulling for Zemeckis så han kan bestille nye glass.

Gir vi en 10er hver oss, så burde han ha nye glass til helgen, eller tidlig i neste uke.

 

Dette er seriøst ment!

Jeg synes også det er ille å bli frastjålet noe, men jeg ser litt helheten i hvordan samfunnet vårt er bygget opp og hvordan vi selv kan hjelpe til for at det skal gå lettere rundt.

Sånn sett så er en tier lite for deg og meg, men for f.eks Zemeckis som er lærling så er det kanskje litt mer penger i det å kjøpe seg et nytt sett med hvite blinkers.

 

Zemeckis, legg ut kontonummeret ditt her i tråden, så setter jeg (og forhåpentlig vis flere andre) en tier eller to på din konto. Da bør det ikke gå mange dagene før vi har sammen har gitt nok for å dekke ditt tap.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rørt at dere vil hjelpe en som dere ikke kjenner. Setter stor pris på det, at noe slikt vil hjelpe mye iom at jeg har mer utgifter på bilen fra før av. Hehe, kronerulling på personen/de som har tatt lyktene og utført små "skader" på bilen høres ikke så dumt ut. Men de er de som må ha det på samvittigheten om de i det hele tatt har det. Men la oss si at jeg finner ut hvem som har gjort det og får de banket opp og senere får purken på døre for voldsbruk,bare for noen skadde og tap av lykter på bilen som ikke koster mye,blir litt for dumt. Bare min tanke gang. Selv om jeg har lyst til å grisebanke persone/de som har gjort det:P

 

Nja, er ikke så veldig fan av å gi ut konto nr på nettet. Så den som ønsker å hjelpe får sende en PM!;)

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så mener jeg at det er totalt UNØDVENDIG å anmelde slike til til Politiet. Det er bla. slike "småsaker" som gjør det til at Politiet har begrensede resurser til å etterforske og forfølge mer alvorlige forbrytelser.

 

Nei, dette er helt feil.

Om folk anmelder forhold, så vet politiet statistikk, som de da igjen bruker for å søke om økte ressursser neste år.

 

Faren min har fått knust ruten to ganger på et halvt år, knekt stjerne på mercen, ripet opp bagasjeluken, etc.. slike folk burde vært utsatt for jihad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklys med selvdestruerende egenskaper har jeg drømt om også!

 

Da jeg studerte i Gjøvik for et par år tilbake hadde noen vært å rappa mine sideblinkers utafor hybelen ei natt. Snakka med politiet og det var flere som hadde mista sideblink på volvoer i distriktet den natta..

 

Og svogern min mista de hvite glassa foran på sin 240 utafor jobben midt på lyse dagen for en stund siden. Det var på skullerud i oslo. Tenk å være tjuv for 200skr.. De tok til og med pærer OG skruer..

 

Jeg har smelta inn en kode i plasten på mine ved å varme opp slike sifferstanser man får kjøpt på biltema og trykke inn i glasset. Sett de sammen med e-merking el så synes det nesten ikke. Blir de borte kan du bare lete etter bilen med dine greier på og ditt neste offer... dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smelta inn en kode i plasten på mine ved å varme opp slike sifferstanser man får kjøpt på biltema og trykke inn i glasset. Sett de sammen med e-merking el så synes det nesten ikke. Blir de borte kan du bare lete etter bilen med dine greier på og ditt neste offer... dukenukem

Det var jæ**ig smart! Det ahr jeg faktisk ikke tenkt på!!

En fin ting å bruke i slike tilfelle, det er noe som kalles "chemical key", noe som etser lakk og plater som om man skulle nøkkel-merke en bil. Heller man dette på en bil, så er lakken, plata, taket, panseret ødelagt 4-ever!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Glenn: nå har det seg slik, at flere forsikringsselskap faktisk krever at ting blir anmeldt før dem betaler ut noe pga tyveri, og da må man jo anmelde det for å få igjen noen penger!

 

 

Det er jo flere ting man kan gjøre når man skal lage en felle eller to for simple tyver. Som når man i gode gamle dager lagde bomber av kruttlapper, lag en slik "bombe" teip den fast i selve glasset på innsiden, og fest en slags tråd til karrosserier, som igjen utgir nok friksjon/støt til at kruttlappene antennes og smeller av. Står man med dette i hånda når det smeller, så merker man det. og da snakker jeg av egen erfaring.

 

En annen ting man kan gjøre, er å anskaffe seg en sånn "trygghets alarm" som har en sånn tråd/pinne man trekker ut, og da uler den i 130db (rett meg om det tallet er feil) da skremmes nok noen folk om du er nervøs og plutselig får den lyden i øra.

 

En annen ting jeg har tenkt å anskaffe meg, er noen cameraer som er koblet til en videospiller som har en så lang tape at den tar opp 24 timer av gangen, så tar den opp over igjen. Har det skjedd noe en natt, er det rett på filmen og se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår