Gå til innhold

maxis: volvo 242-prosjekt:uah (ugly as hell)-242 16v turbo

Ranger emnet


maxis

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke de dere gamle greiene.. Men en GT må jo restaureres og bevares fordi det er en GT, men det blir nesten garantert motorbytte en gang. Den ble reddet av meg fra å bli brukt i rallycrossm'm

 

Det kryr jo ikke akuratt av 242er uansett... 242.000 stk mellom 75(?) og 84.

 

Du sier noe der.Folk klager over at jeg bytter bakdel,men tenkt på hvor mange 242s som har "dødd" pga at de har blirr brukt i bilcross og rallycross.

 

Det er mange!helpme

 

menmen,får holde oss litt til tråden nå.Hvilke farge anbefales på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der.Folk klager over at jeg bytter bakdel,men tenkt på hvor mange 242s som har "dødd" pga at de har blirr brukt i bilcross og rallycross.

 

Det er mange!helpme

 

menmen,får holde oss litt til tråden nå.Hvilke farge anbefales på bilen?

 

jeg tror sølv ville vært en bra farge

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt deler til overs i dag:

front10js.jpg

 

For å ta av fronten måtte jeg ut med batteriet for å løsne noen kabler,slik så det ut under:

plate2fx.jpg

 

Kan vel kalles for "LITT" rust...

uplate0sp.jpg

 

Batteriplata,på tide å bytte den kanskje?

batplate1ao.jpg

 

Vinkelslipern er kjekk å ha..Må vel kappe ut tilsvarende bit på delebilen..

 

cut8zk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir spennende å følge...

 

får vite i uke 20 om jeg får meg 242 77mod ijenn..

 

men tror jeg skal beholde den org utvendig.. får se hva det blir med resten.. blir antageli å oppgradere motor, drivverk/understell og dash..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut det manglet noe viktig på bilen for trivselens skyld i dag...

 

Et tak blir kappet rent:

 

tak8dn.jpg

 

242n blir litt luftig: (legg merke til den gromme innredninga)

 

tak13sa.jpg

 

Nesten ferdig med sveisinga utvendig: (som vanlig må det rettes noe før en kan sparkle,tak er ikke moro å sveise på gitt)

 

tak25d.jpg

 

Begynte også med ombygginga til hydraulisk clutch i dag,Litt enklere å tilpasse ting på denne istedet for oppunder dashn:

pedal4ol.jpg

 

kappa av denne for å snu den samt borre opp hullet:

pedal17is.jpg

 

Her de arma snudd og sveisa fast,mangler kun å forlenge pedalen her:

pedal26xm.jpg

 

ovenfra: (brukte sylinder ifra 940,samme som 740)

pedal37ri.jpg

 

Monterte også veskebeholder ifra 940 med uttak til clutchsylinder:

pedal42uo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår