Gå til innhold

maxis: volvo 242-prosjekt:uah (ugly as hell)-242 16v turbo

Ranger emnet


maxis

Anbefalte innlegg

jeg må bare si at jeg får litt vondt i magen når jeg ser de bildene jeg.

det er ikke så vanskelig å få tak i en `81 eller no og det er jo stil med den gamle dasn da!

 

Vondt i magen??bullshit Jeg hadde vondt i hele kroppen før jeg fikk fjerna den gammle bakenden og dashn sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe framgang i påsken da?

 

Joda,har kun sveisa men.Det eneste som gjenstår på bakdelbyttet nå er sveisinga imellom ytre og inre hjulbue på venstre side.

 

Bilen ha fått ny bakdel,bredda hjulhus i bakkant,nye hjulbuer og nye baljer.

 

Ser ikke akkurat lekkert ut nå,men blir nok bedre etterhvert.

 

side2bs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja, blir bra dette!:)

sleng ut flere bilder da;)

 

Bilder kommer etterhvert som det skjer noe,planen er å ha bilen kjørbar i løpet av mai.Men skal også bytte motor,så vi får se hvordan det går.

 

Til uka skal jeg shoppe listesats i sort ifra en 83mod 242.

Blir ingen skjøta lister her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer etterhvert som det skjer noe,planen er å ha bilen kjørbar i løpet av mai.Men skal også bytte motor,så vi får se hvordan det går.

 

Til uka skal jeg shoppe listesats i sort ifra en 83mod 242.

Blir ingen skjøta lister her gitt.

 

motor som skal neddi da? hvilken motor står i nå da, gammel kjedli b20?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt hvem som sitter og ler av hvem det driter jeg langt i.Jeg mener det er helgeran og skulle vært straffbart og herpe biler på denne måten. Det finnes knapt 2førtier av denne modellen i orginalstand igjen. Så jeg kan si og mene AKKURATT hva jeg måtte føle. Jeg skjønner at han legger ut bilder av dette for og provosere. So be it!

 

Men han vil sikkert klare og snekre sammen ENDA en lik 242 som alle de andre. ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

Det er en helt annen kultur for bevaring av disse bilene i Sverige en det er her til lands...

Spør du meg hva jeg synes om den rumpa kontra 79 rompa er jeg helt enig at 79 rompa er finere.

Men hvorfor IKKE starte med et sånt emne istedet for og ødlegge en såpass sjelden bil Det er mitt poeng:shake

 

Etter det jeg har erfart da jeg har vert på jakt etter 242 fra 79 og oppover for og unngå ombygginga til nyere så er det utallig flere 242er med den stygge bakdelen og den mindre pene fronten enn de som er "normale". Nå fikk jeg jo tak i en 81 242 og en 78 242 GT. Noe som ALDRI kommer til og skje er at det blir bytta til "nyere" på GT'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har erfart da jeg har vert på jakt etter 242 fra 79 og oppover for og unngå ombygginga til nyere så er det utallig flere 242er med den stygge bakdelen og den mindre pene fronten enn de som er "normale". Nå fikk jeg jo tak i en 81 242 og en 78 242 GT. Noe som ALDRI kommer til og skje er at det blir bytta til "nyere" på GT'en.

 

 

Hver sin smak,og bra er det.

 

242 gt er vel grei nok bil det "entusiastmessig",men en 242 utan baljer og med b21e samt fæle oransje striper er ikke min stil.Men derimot verdt å bevare i forhold til en 242l/dl som finnes i massevis i forhold.:pray

 

Hadde jeg fått tak i en orginal 242 turbo ville jeg også vurdert å holde den i orginal stand.Turbobilen er jo spekket med utstyr i forhold til alle andre 242s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak,og bra er det.

 

242 gt er vel grei nok bil det "entusiastmessig",men en 242 utan baljer og med b21e samt fæle oransje striper er ikke min stil.Men derimot verdt å bevare i forhold til en 242l/dl som finnes i massevis i forhold.:pray

 

Hadde jeg fått tak i en orginal 242 turbo ville jeg også vurdert å holde den i orginal stand.Turbobilen er jo spekket med utstyr i forhold til alle andre 242s.

 

Jeg liker ikke de dere gamle greiene.. Men en GT må jo restaureres og bevares fordi det er en GT, men det blir nesten garantert motorbytte en gang. Den ble reddet av meg fra å bli brukt i rallycrossm'm

 

Det kryr jo ikke akuratt av 242er uansett... 242.000 stk mellom 75(?) og 84.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår