Gå til innhold

maxis: volvo 242-prosjekt:uah (ugly as hell)-242 16v turbo

Ranger emnet


maxis

Anbefalte innlegg

jeg tror å være industrimekaniker er helt genialt når man driver å bygger om bil..

 

hvorfor ikke bygge om til mekaniske løftere? hvorfor ikke bytte pumpe? ;)

 

grom prosjekt, likte coiloversa bak. lagd alt selv, bortsett fra fjærene?

 

som sagt(nok en gang) er dette bruksbilen min og det er ikke meningen den skal koste all verden av tid og penger.

Å bygge om til mekaniske løftere er mye jobb i forhold til å gi blanke i underspylinga.

Ang pumpe ja,å bytte pumpe har vel lite for seg når en ikke får kjøpt noen større.:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde de økte mengde volumet i 93 samtidig som underspylinga kom jeg... :/

 

jaja,er jo en slik pumpe jeg har.Mulig det var jeg som gjorde meg vanskelig å forstå nå.(glemte å skrive at pumpa var av nyere modell ser jeg nå,beklager)alacocaina

 

Har også dukket opp nye blinklys foran:

lys1zu.jpg

 

også måtte jeg dreie av reimhjulet 5mm og frese sporet 5mm dypere for at viftereima skulle gå rett.

hjul6qw.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha rettstilt eller skakk motor?

GT innsug, korta GLT eller no hjemmesnekra?

 

blir nok et vanlig b230f innsug med bytta flens,blir sveisa og så matchportet på innsugs-siden..Holder nok i massevis.

 

Er faktisk ikke sikker på om den skal rettstilles eller ikke enda,den avgjørelsen får jeg ta når grenrøret dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske stua mi også hadde det "dukke opp deler" syndromet.

 

Hvorfor bruker du b18 fordeler? Noe i forbindelse med b234 toppen?

Og det med reimskiva til veiva, er dreva i 16v toppen lengre inn enn på en vanlig 53x topp?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår