Gå til innhold

maxis: volvo 242-prosjekt:uah (ugly as hell)-242 16v turbo

Ranger emnet


maxis

Anbefalte innlegg

blir 84 mod front for å være eksakt med årsmodellen.

Bilder kommer etterhvert..

 

Uff da.. ny front også....:shake

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok rått det der... Men jeg har falt litt for gamlefronten og gamlebakenden..

Så en ganske pen 164 på Volvo i går, fine breie lykter bak ja..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok rått det der... Men jeg har falt litt for gamlefronten og gamlebakenden..

Så en ganske pen 164 på Volvo i går, fine breie lykter bak ja..

 

akkurat,ville jeg ha hatt gammlebakenden hadde jeg kjøpt 140/160 der den hører hjemme.

 

Hver sin smak vettu,og bra er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, på tide å slutte å klage over at han herpet det gamle utseendet, for han gjor det jo tydelig at det er tapt for alltid.. Blir derimot imponert over framgangen her, gleder meg seriøst til å se ett nytt tilskudd på hjemmesiden med alle de feite volvoene!

 

Blir det 2-veis soltak i glass eller vanlig 240-luke?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Maxis, du får ting gjort..

kan nesten lure på om du egentlig har bygget om bilen allerede, så bare sitter du her å slepper bilder fra tid til annen :P

 

tok du takluken fra 960'en?

 

jeg har hørt at å bytte til takluke, er det enklest å bytte hele taket, i forhold til å sveise på taket.. men, ja.. da hadde du vel ikke fått den luken der.

 

blir nok fett dette og jeg er selv ingen fan av "gamlebaken" og gamle bagasjeluken. Forøvrig hadde vle den bilen blitt kastet om et år eller to, med den rusten der i motorrommet.

 

jeg hadde selv kjeks batteriplate, men under var det heldigvis helt.. var sykt nervøs for å finne noe som maxis her fant.

 

hvilke stoler skal du ha, maxis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Maxis, du får ting gjort..

kan nesten lure på om du egentlig har bygget om bilen allerede, så bare sitter du her å slepper bilder fra tid til annen :P

 

tok du takluken fra 960'en?

 

jeg har hørt at å bytte til takluke, er det enklest å bytte hele taket, i forhold til å sveise på taket.. men, ja.. da hadde du vel ikke fått den luken der.

 

blir nok fett dette og jeg er selv ingen fan av "gamlebaken" og gamle bagasjeluken. Forøvrig hadde vle den bilen blitt kastet om et år eller to, med den rusten der i motorrommet.

 

jeg hadde selv kjeks batteriplate, men under var det heldigvis helt.. var sykt nervøs for å finne noe som maxis her fant.

 

hvilke stoler skal du ha, maxis?

 

Bilen er nok ribbet for tiden ja,skal på "shopping" motormessig en av de førstkommende dagene nå.da bare MÅ det bli litt fortgang.

Skal bli spennende å se hva en ender opp med..Men rødblokk blir det uten tvil.

 

Det som ellers står på planen(pri1) er å vaske skikkelig under huven og sveise rusta under batteriplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig sveisa rusta under batteriplata i dag.

Ribbet motor rom:

under9if.jpg

 

Ikke akkurat noe presisjonsarbeid,men dette er jo under batteriplata alikevel.

Litt galvaspray er bra:

sink4ao.jpg

 

Her har det dukket opp en annen kjekk sak også.en 6 trinns getrag.

Type d heter den.5vxl står det på boksen,ikke alle bilskroter vet hvilke deler de har gitt.Boksen kommer ifra bmw 540(sitter også i 850) og er nok litt overkill på dette prosjektet,men holdbar kasse er kjekt uansett.

typed8yt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også montert framskjermene i dag samt nedre del av frontstykket.Sveisa også igjenn hulla etter listene i nedkant på skjermene(87 mod skjermer) og hulla etter lykteviskerne.

und8nb.jpg

 

Dette staget måtte også monteres da den gammle(fæle) fronten ikke hadde støttestag til skjermene.Sveisa det like godt fast i bilen jeg...

stag3qh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår