Gå til innhold

Ex dama tagget ned bilen min. hun har inrømmet det, hvordan få erstatning?!

Ranger emnet


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

jepp jepp... det er Julespray, men det tærer noe sykt på lakken på bilen , så den vil aldri bli fin igjen, uansett om jeg hadde polert den til den store gullmedalje... men men.. på vinduene er det også noe dritt å få av .. skreiv noe kødd i bakvinduet på en bil jeg hadde for ei tid tilbake, og det var der en ukes tid,, fikk aldri det bakvinduet ordentlig fint igjen.. så kan du tenke det på audien, det har sittet der siden før jul , og til nå ...

 

Flaut å levere bilen til lakking... nja.. ikke så ille.. jeg driter i det , jeg vet at jeg ikke har noe grunn til at det står på bilen, derfor ikke noe å være flau over ....

men det har derimot ho, som tilvogmed ikke klare å skrive riktig :hammer

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åssen folk er det du roter deg oppi tommy!?:tannløs

faen for ei drittkjerring.. får håpe det ordner seg..!

 

nei du veit Andre... disse lyngdalsfolkan... hehe.. skal ikke være lett...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem å fjerne dette med lakkrens og polering. Den som måtte påstå noe annet, vet ikke hva det er snakk om. Har fjernet verre ting/reparert større skader enn dette tidligere.

På vinduene bruker du barberblad, polér de og etterpå. Det er en forutsetning at bilen blir vasket godt før du begynner. Alt dette skulle jeg glatt fjernet på under to timer med min Makita polermaskin. Kanskje være litt mer kritisk til valg av dame for ettertiden...? Forøvrig kjipere med "Fortis" på bilen enn "fjortis"....

 

Var dama fin da?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må dra på et lakkeringsverksted og få en takst på hele greia.. det er dte første du må gjøre.. så kan forsikkringsselvskapet kreve den summen av henne etterpå.. da betaler forsikkringsselvskapet først ut til deg, så sender dem henne en regning tenker jeg.. ikke prøv og fikse på noe i det hele tatt. så får du de pengene, så kan du heller rubbe og bruke div middler til og ta det vekk.. du får jo sprayremover som du kan bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var jo ikke akkurat noen morsom situasjon å havne oppi.. Utrolig barnslig x-dama di er!

 

Men ang hva du kan gjøre med saken, så vet jeg ikke helt. Men det må da være noe du kan gjøre. Mulig spm er stilt, men har du anmeldt forholdet? Vet isåfall purken at hun har innrømt hele greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om forsikringsselskapet kan ordne dette. Om det ikke går, så krev pengene direkte fra henne/hennes foreldre, og si at om du ikke får erstatning nå, så vil du gå til sivilt søksmål, og det vil bli vanvittig mye dyrere enn om hun betaler med èn gang. Et sivilt søksmål kan ruinere henne, da hun allerede har innrømmet skyld, og om man må gå til det steget for å få erstatning tror jeg hun blir dømt til å dekke dine advokatutgifter. Regner med du er såppass ung at du også har krav på et visst antall timer fri rettshjelp (rundt 25 timer tror jeg). Fri rettshjelp får du om du tjener lite nok.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

Alle tips som jeg har mottat, og nye tips som kommer inn , mottaes med takk :)

 

Skal få min far til å kontakte forsikringsselskapet (bilen står i hans navn for billigere forsikring), og høre med di , men det er ikke kasko på bilen , dekkes det da? vil tippe det blir dyrere egenandel en pengene man får tilbake.

 

Ang hun betale tilbake privat ,det har jeg prøvd. det går ikke, da hun ikke har penger. hun har værken jobb , annen inntekt , eller bil...

hun nekter å prate med foreldrene om saken , men eventuelt må kanskje jeg ta meg av å ta en prat med di...

 

kjøring av privat søksmål., må ikke jeg dekke alle utgiftene først da? så får man vel det til bake når man vinner saken? det er dyrt! har brukt litt av min frie rettshjelp tidligere, vet ikke hvordan det fungerer og hvor mye jeg eventuelt har igjen ?! hvordan finner man ut av det?

 

Politiet vet om saken , og ho er dømt for det, hun har fått bot, men jeg har ikke fått erstatning... what am I gonna do?!

 

ps : nei ho va ikke spes fin! har funne meg ei ordentlig ei nå, hehe ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EN ting man ALDRI kødder, og det er en manns bil. ALDRI.

.

 

Den kommentaren fikk meg til å tenke på Pulp Fiction, for der sier de akkurat det samma.. Hehe..

 

Uansett er det der ganske på kanten å gjøra, spør du meg..

Åsså liksom ett år etter det blei slutt!

 

Uansett får du ha lykke til med saken...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår