Vectra A&B Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Den enkleste måten å bli kvitt dugg i blinklysene, er å borre et lite hull gjennom plastikken på undersiden av de. Da kan vannet renne ut der, og om det kommer inn nytt (lekker som regel mellom glasset og selve 'blinklyshuset') vil dette også renne ut der. Men når en først har det ute, er det greitt å la det ligge inne og tørke en dag eller så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Mulig jeg har vært heldig eller at det bare tar lengere tid til meg, for duggen har enda ikke kommet tilbake... Mulig den kommer, da må jeg vell teste ut det du skriver VectraA&B ;) Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Jeg er i dag en lykkelig bileier. På fredag hadde samboeren til søstera mi besøk av en selger fra RM-lakk på jobben. Samboeren til søstera mi er billakkerer hos Hell Bil i Orkdalen. Selgeren fra RM-lakk skulle vise han noen nye produkter og slikt. Samboeren til søstera mi(Trygve) bestemte seg for å spørre om sponsing av lakk til min hellakkering av bilen min. Trygve: Jeg skal lakkere bilen til broren til samboeren min i sommer... Så jeg lurte på om det var mulig å få sponset lakken? Selger: Klart det, hvordan lakk da? Trygve: Han har planer om en slags metallic med perlemor... Selger: Bare kontakt meg når dere skal bestille :-) Så dette var slutten på en lykkelig historie :) Så 23. juni drar jeg til Orkdalen for å lakkere bilen, nesten gratis :) Må bare betale materialer og gi lakkerer en symbolsk sum for sin gode hjelp. Ellers er jeg en fattig student som ikke gjør så mye annet enn å spare penger til bilen ;) Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Når er bilen til EU-kontroll, så får vi se hvordan det går :) Kommer med oppdatering senere i dag :) Oppdatering: Da var bilen ferdig på kontrollen. Eneste som var en mangellapp på var skiltlyset bak ;) Her er planene som som skal gjennomføres på bilen: - Hellakkering av bilen(Mørk blå metallic med lilla perlemoreffekt. - Fjerne lister(er ikke sikker). - Sorte Angeleys. - Proffsote alle fem bakrutene. - Fjerne lykteviskere(er ikke sikker). - Skru av hengerfeste og fikse "hullet" i bakfangeren etter hengerfestet. - Sote baklyktene litt mer. Som dere ser har jeg lyst til å gå for en clean look på bilen. Har ikke tenkt å sette på noe plastik. Gjerne kom med innspill osv ang dette. Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 fjærn lister!!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Fint å høre å at noen er med på tankegangen min :) Har du fjernet lister? Evt. bilder av bilen din? Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 jg har det. men vet ikke hvordan jg gjør d me å legge opp bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Gidder du å sende bilder på mail? :) Her er mailadressen: arne@sk1rty.org Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Fjerning av lister på vectra a med orginale fangere er ikke pent spør du meg. da ser det ut som det mangler noe når man ser på bilen. mest pga vectran har svarte lister på toppen av front og bakfanger... syns best på lyse farger. Proff stoing av rutene har jeg fått gjort på alle rutene bortsett fra frontruta, det er sinnsykt pent! Ta av de stygge lykteviskerne! hehe... det får du fiksa når du skal hellakkere bilen... Kult med mørke baklamper, bare ikke gjør dem helt svarte! hehe... Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Du sier noe der... Tror du det fortsatt blir et slags tomrom hvis jeg lakkerer "listene" på front og bakfanger? EDIT: Bude jeg kanskje ha listene på og lakkere alt? Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 jeg har svart bil. fjærnet lister å proff sotet ALLE ruter , frontruten har jeg en stripe på 30cm elns. er ingen tomromm på bilen min jeg har styling kit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Da var bilen ferdig lakkert :) Jeg tok noen bilder i kveld, det vises ikke noe serlig til effekten i lakken da den er litt vansklig å få frem med et kamera. Må nesten sees for at det skal bli rett. Jeg tar å skriver litt mer fyldig ang. jobben som har blitt jort med bilen. Skal sove nå :) Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 hva har du egentlig gjort med bilen? den er jo helt orginal jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Dette skjedde med bilen: - Pusset ned å fjernet all rust og bulker som var(Ekstremt lite) - Grunnet bilen der det var spaklet osv... - 2 strøk med basefargen(Orginal blå) 1 strøk med perlemor metallic effekt(Lilla) og 2 strøk med Ripefri klarlakk. - Lakkerte de øverste "listene" på fangerne - Tok av listene Det neste som kommer er soting og sorte angeleyes-lykter. Ble meget fornøyd med resultatet!! Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allright Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Hvor kjøpte du blinklysa ? passa de rett på ? Siter Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod Toyota Hiace 2.4D 1989mod Lynx Rave 440/800 2006mod Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod Yamaha Phazer 480 1989mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg