Gå til innhold

Sæther Racing

Bruker
  • Innholdsteller

    7,119
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Sæther Racing

  1. Det var billigt, kan du skaffe meg samme dekka til samme pris, kansje litt frekt og spørre men...trenger bra dekk til felga. :)
  2. Ja bilen er import fra tyskland i 96- Fant det ut for noen dager siden :) Men bilen har faktisk godt rundt kolboten i sine leve år som standar familiebil. Fant jeg ut, det var litt gøy :) og litt negativt,,pga de salter jo som et helvete her i mine trakter,..uff uff.. og det kan man se, Omega A min er i mye bedre stand en B!
  3. Så bra..tenkte bare .pga skivene var mye mindre i diameter liksom.
  4. hehe trodde faktisk du skulle ta den, Du som har skrudd bil i over 10 år greier som du forklarte og skulle lære meg ting og tang Og for det andre tar du feil med katalysator greiene. Lamdasonde er det som gjør forsjellen. i 88 begynte de med lambdasonde.............. katalysator har det alltid vært
  5. hvor kjøper du dekk? Dekkonline? Pris for de dekka der?var ute etter noe sånt selv.
  6. DIAMONT --Det står det på spannet med lakken. trenger du navnet på klarlakken og herdern også?Klarlakken og herdern er under navnet (Mipa). lakkfargen er Er en opel lakk, Imperial green heter lakk fargen Opel Lotus Omega lakken ;) masse perlemor
  7. Jeg har kjøpt meg 4l lakk, jeg fikk med 4l klarlakk, og 2l herder og en liten boks med tynner, men har ikke peiling hvor mye og hvor lite av vært produkt? lite tynner har jeg skjønt, men lakken var relativt dyr så vil ikke drite meg ut på blandingsforholdene?
  8. jeg fikk ortlig lyst og polere bilen etter og lest denne tråden :) !
  9. Hvis du hadde lakert BMW Sort, hadde det blitt nice. Ellers ser det bra ut. Bestilte du beltene på kolldevold`?
  10. Hvorfor ikke vaske bilen regelmessigt? Dra til nærmeste shell stasjon, kjøp 2 vaske polleter til selv vask, Sprut den skummet dem har rundt om over alt, ta deg en sigg.. Når du har kastet sneipen i søpla/askebegret, har skummet settet seg godt inn i møkka, ta tar du den andre vaske polleten din, og trykker på høytrykk, så spyler du over godt, gjerne under bilen også, motorvask er også bra. bare ta det litt pent med det elektriske, Så hvis du er i veldigt godt humør, så kjøper du en pollet til og sprayer på vox også, så spyler du av dette, Enkelt og greit og funker bra, Så du hadde en 07- passat så tror ikke møkka har klart og gå så dypt i den lakken, pga den er så ny.
  11. LET er dyrt..........men jeg kjøpte en LET i sverige , fikk jeg for 17 tusen svenske kr, det blir vel rundt 16000norske?? Den var helt komplett, men den ligger dessvere hos tollvesenet nå :(
  12. Du må få lagt ut noen bilder! dette hørtes deiligt ut ihvertfall!
  13. Da har jeg fått montert alt , og bremser som bare pokker!deiligt med nye bremser.!
  14. jeg har mere hk i omegan min hehe jeg har 122 hk pluss at jeg ikke har servo og da kan man plusse på 5hk så da blir det 127hk! hehe ;) går som et lyn! burner godt, jeg har 2.0 LS 87- setevarmere foran og det er vel det eneste hehe
  15. Jeg har helt kliss nye Keskin kt1 orginale med 8,5 foran og 10 bak :) kan få dem for det jeg betalte for dem. 16 tusen kr. Trenger penger til et forelegg jeg venter som blir nokså høyt tenker jeg meg..
  16. I går var jeg på biltema for og kjøpe skiver til Omega A LS 87- Jeg hadde dagen før vørt og handlet 2 calipere fra en høgger, som var i veldig god stand, som satt på facelift omegan. en 93- model eller noe... Jeg begynnte og demontere og skulle sette på "nye" calipere og skiver og klosser. Caliperne var ikke like, og skiva på min Gamle LS var mye større. Så "nye calipern" passet ikke rundt den store nye skiva. Da var jeg og hentet nav fra 93- omegan, og har montert det også. Da fikk jeg det til og passe, men jeg møtte bruke orginal skiva som fulgte ,med calipern, litt slitt , men slipte ned kanten, så den holder litt... Så jeg oppgraderte bremsene fra 87- til 91- facelift bremser, bremsene satt på en 92- 2.0 stv. Men det jeg lurte var... Skivene men ikke klossene var større på gammle omegan min i diameter, var de også bedre? og hvordan går dette på en eu godkjenning?men nyere typen bremser...? :chevy
  17. 8mm spacere får du på biltema til 49kr
  18. Nå er det slikt at det er plater under fuglebæsjen, som har fått fin gjennomsveis, Og du trenger ikke forklare meg sveising har hatt 2 år på skolen med det, .... har slipt ned i kveld og sjekket at platene har fått fin gjennomsveis, og alt ser bra ut, legger ut bilder etterpå.. Ser ikke pent ut, Men helt umuligt og legge fin sømm med det fluss/tilbakeslag/bang/DRITT apperatet, så blir punkting rundt om litt her og der. 0g beklager så hvis jeg har skuffet deg, :hellothere: Men jeg hveit hvordan det er gjort, og har sveiset dobbel plate i dag også, Så ta det med ro det holder, og det ble pent når jeg hadde slipt det ned, kommer stor update etterpå ..med BILDER Blir som nytt, bare sterkere, OG HVORFOR HAR JEG SKUFFET DEG? For og være ærlig er det ikke gøy og høre slik når man står og skrur på bilen hele helga :( hjelper ikke på motivasjonen
  19. I dag skal jeg sveise på oversiden også så det blir dobbel plate, og det holder skal jeg love deg, har kjøpt båndsliper i dag og skal fin pusse, og sveise bedre. Fett, de kan bare være slemme :) jeg veit det holder. det er jo et gm produkt :chevy (snakker ikke om sveisinga hehe)
  20. Kan du ikke skru dem ut og se, ? Du må ta plasten på Luft intaket sitter med 2 torx, så sitter grøftelyset i en Stjerne skrue. så er det bare og lirke den ut
  21. haha polti gjør bare jobben sin (LITT FOR GODT!):ahahahhaha: PS, prøvde lage bruker på omega forumet , men det gikk svært dårligt :(
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår