Gå til innhold

oRdin

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om oRdin

  • Bursdag 05/15/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Oppland

oRdin's Achievements

  1. Nei vel. Men har ikke sett at det står noen frist på mangellappen. Noen som vet sikkert?
  2. Ja, men det er vel for at den ikke skal bli begjært avskiltet. Min er jo begjært avskiltet for lenge siden, men har jo ikke brukt bilen.
  3. Hei. Jeg kjøpte en brukt bil som hadde mangellapp fra EU-kontroll. Jeg har nå fikset feilene, og skal godkjenne bilen igjen. Jeg har mangellappen, men EU-kontrollen ble tatt i des 06, altså snart 1 år siden. Gjelder fortsatt mangellappen, eller er det slik at den må gjennom kontroll hvor de sjekker hele bilen på nytt, siden det er så lenge siden den ble kontrollert første gang? At den forrige kontrollen på en måte er foreldet. =/
  4. Hei. Har montert et par nye subere i russebilen nå. De funker bra, og spiller brukbart. Men det har seg sånn at når cd spilleren skrus på eller når man bytter mellom forskjellige innstillinger på spilleren så "vrenger" suberen seg 1 gang. Den går liksom fort en gang langt ut og inn, og lager et dunk. Hvorfor skjer dette? Tror kanskje det skjer når jeg bytter sang også. Er det mulig å bli kvitt det?
  5. Fint. Bor jo på Gjøvik så da er det jo greit =)
  6. Hei. Skal registere en bil nå som har stått avskiltet så lenge at de gamle skiltene ikke finnes lenger. Når jeg nå skal registrere bilen, får jeg nye skilter samme dag eller tar det noen dager før de blir produsert? ;)
  7. Vil dette skje også hvis vi monterer sånn skillediode eller skillerele eller hva det heter? Slik at begge lader fra dynamo, men kun det ene brukes til anlegg, og det andre brukes kun til start og bilens lys.
  8. 2stk J/D/S (monoblokk?) på 2800w max 1stk J/D/S 4kanals på 1400 eller 1800w max, husker ikke for øyeblikket. + At vi kjører høyttalere ut fra 4*50w på spilleren hvis det betyr noe.
  9. Hei. Vi skal ha et ekstra batteri til anlegget i vår russebil. Men er det noen metode for å regne ut hvor stort batteri man trenger avhengig av effekt fra forsterkere osv? Altså hvor mange amperetimer det bør være på? ;)
  10. Hei. Har hørt snakk om en kar/butikk som selger deler til amerikanske biler i Brumunddal. Noen som vet hvem dette er, og evt hvordan jeg kan komme i kontakt med han. Trenger sårt en pitman arm til en Chevy G20 van! Og det så raskt som overhodet mulig.
  11. Så begge strømkablene til forsterkerene skal gå ut fra samme kobling på kondensatoren? Jeg taper ikke noe effekt på dette?
  12. Hei. Har prøvd å søke litt rundt på forumet, men uten å finne de svarene jeg er ute etter. Det jeg lurer på er da hvordan skal man koble inn kondensatoren når jeg har 3 forsterkere? Jeg har 2 forsterkere som går til 4subere, og 1 mindre forsterker som drar 2 sett med 6*9". Hvordan skal jeg da koble kondensatoren for at den skal virke inn på alle 3 (eller kun de 2 som er til sub)? Trenger jeg en kondensator for hver forsterker? Og så lurer jeg på en ting til angående bruk av 2 batterier. Jeg skal koble anlegget på et separat stort batteri, slik at anlegget ikke tapper startbatteriet for strøm. Er det mulig å koble slik at det store batteriet også får lading fra dynamoen, men uten at anlegget bruker noe av strømmen på startbatteriet? Altså at begge batteriene lader ved kjøring, men kun det ene brukes til bilstereo? Håper noen kan komme med noen råd til meg! Takk =)
  13. Ja, så da vil jo dette bli billigere enn om man først regger den med mindre motor i norge, for så å gjøre ombygging og betale mer avgifter for å få motorbyttet godkjent. Siden avgiftene vil jo bli mindre i og med at man får bruksfradrag på avgiftene hvis man ikke regger den før etter man har bytta motor? Men hvordan blir det med godkjenning av denne motoren i bilen osv når den ikke sto i når bilen kom fra tyskland? Sett at det er en motor som skal greit kunne få blitt godkjent ved bytte av bremser osv..
  14. Hei. Jeg lurer på en ting angående avgifter ved import av bil. Tenker litt på å importere en bil, for så å sette inn en større motor etter at jeg har fått den til landet. Som et eksempel kan jeg bruke at jeg importerer enn bme e36 320 og bygger om med m3 motor ++. Det jeg da lurer på er om det går ann å komme unna de avgiftene som man må betale for økt antall hk i en bil når den er førstegangsregistrert i Norge for under 10 år siden. Er det mulig å ta inn en 320 og betale avgifter som om den er en m3 ved importen og på den måten slippe å betale mer avgifter for økt antall hk når den blir bygget om etter den har kommet inn til Norge? Vil tro dette blir billigere i så fall.. Mulig jeg forklarte litt dårlig hva jeg mener, men kom med innspill og evt spørsmål hvis dere ikke skjønte poenget mitt. Takk ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår