Gå til innhold

passatbil22

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    passatbil22 ga poeng til Fredrik92 i 2006 Passat, rustproblemer?   
    Jobber selv på møller og disse bilene ruster... Er ikke få passat 3c'er jeg må anmerke for rust i understellet, som oftest ruster de rundt og på bakstillingen, mange biler ble ikke behandlet for antirust behandling når de kom rullende ut fra fabrikken, det er helt idiotiskt spør du meg...
    Andre steder er i dører (utvendig og innvendig), bakluke ( rundt skiltlys spesielt) ellers er andre typiske og dyre feil: Reguleringsmotor for el-håndbrems irrer fast, altså plastikken rundt selvemotoren sprekker... og det koster 5500kr pr side og bytte og hjernen til dette systemet kan bli ødelagt når du grunninnstiller etter skift og den koster 7000kr :P
    Så har du jo ekstra varmeren som er lik alle VAG kjøretøy der ryker jo ofte sirkulasjonspumpen eller er du veldig heldig så ryker hele varmeren :P
    Til slutt har du jo låsekassene og utvendig wier til dørene som ryker... låsekassen ryker pga fukt og wieren låser seg pga vann som fryser inni wieren :P
     
    Men ellers er det en kanon bra bil og skulle jeg kjøpt noe innen VAG hadde det blitt en Passat 3c/cc
  2. Like
    passatbil22 ga poeng til Rawaz i Røyk fra motor   
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg sjekket den skruen og den var ikke løs. 
  3. Like
    passatbil22 ga poeng til Jesper1201 i Røyk fra motor   
    Her er det ingenting over turbo som kan lekke ned på den, så for meg ser det ut som du har en lekkasje på oljetilførselsrøret til turbo.
  4. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Ujevn på tomgang   
    Tennpluggene "slites" ikke fort, det er andre årsaker til dine problemer, men viser igjen på tennpluggene. Å oppgi hvilken motor du har kan være greit, så vi vet hva vi snakker om, det finnes mange forskjellige TSI-motorer i forskjellige generasjoner. Hvor langt motor er kjørt er også relevant. 
    Når du skriver at tennpluggene er svarte og fulle av olje, antar du mener den delen under gjengepartiet, og at de er tørre og rene over gjengepartiet? Svarte plugger kan tyde på for mye bensin, defekt lambdasonde, feil på LMM, feil på MAP-sensor eller potte tett luftfilter er noen eksempler på årsak. Skikkelig diagnose vil kunne gi et svar, altså utlesing av live data, ikke utlesing av feilkoder med et jalla biltema-apparat. Uansett, ingen av tingene over skal gi tennplugger våte av olje, det tyder på langt mer alvorlige og kostbare problemer. Er motoren kjørt langt, gjerne akkompagnert med alt for sjeldne oljeskift, så er den gjerne utslitt. Oljeskraperinger som er utslitte, slitte sylindre, slitte ventilstyringer, utslitt turbo osv, enkle ting men kostbart å utbedre. 
    Så igjen, det er ikke "tennpluggene som slites fort" men andre feil som viser igjen på tennpluggene. Jeg ville sjekket om innsug er vått av olje, det kan antyde om oljen kommer fra defekt turbo eller tett PCV (ikke så dyrt) eller om du har feil internt i motor (kan bli veldig dyrt). 
  5. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Passat B6 eksoslyd?   
    Vibrasjoner ved pådrag og ulyd, også på tomgang, se film https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JvfJpmMdV7M
  6. Like
    passatbil22 ga poeng til opelduude i Ulyd som kommer og går..   
    Ulyd i vifte på Webastoen sannsynligvis 
  7. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Vw Passat b8 2015 mod, Feil med varme i bilen   
    Litt merkelig at det, på en såpass relativt 'ny' bil var nødvendig å flushe pga masse drit? Har det blitt etterfylt med feil frostvæske, eller kan det ha gått hull på silikapose i ekspansjonstank, som gjør varmeregister mer eller mindre tett? Får du normal varme på passasjersiden så er årsaken spjeldmotor eller innfestning mellom denne og spjeld. Flere motorer har også to kjølekretser, med to separate termostater, slik at normal motortemperatur ikke nødvendigvis betyr at det er normal temperatur til varmeregister.
  8. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Nødmodus   
    Mange rundt om i Norges land har VCDS men få er flinke til å tilby andre hjelp til diagnose. Du kan også sjekke på facebook, er en norsk side der for VCDS. 
  9. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Nødmodus   
    There are several things that can cause limp mode, the only (correct) way to locate the problem is to perform a diagnostic test. 
  10. Like
    passatbil22 ga poeng til Krist90 i Lekker kjøleveske når jeg bruker AC   
    Var en slange som gikk inn til varme anlegget som lakk. Er fikset nå.
  11. Like
    passatbil22 ga poeng til Jesper1201 i Lekker kjøleveske når jeg bruker AC   
    Jeg som leste litt fort over der du skrev oljenivå, leste bare nivå :)
     
    Du må jo finne lekkasjen og tette den. Grunnen til at du ikke får varme i kupèn er nok fordi du har luft i systemet eller tett varmeregister.
    Tett varmeregister kan du sjekke ved å kjenne på de 2 kjølevæske slangene som går inn i kupèn. Er den ene kald og den andre varm er det nok tett, er begge varme kan det være spjeldet som regulerer luftstrømmen som er i ulaget.
    Start med å tett lekkasjen og så fyll på væske og luft systemet.
  12. Like
    passatbil22 ga poeng til Krist90 i Lekker kjøleveske når jeg bruker AC   
    Ja? For vann/kjøleveska i tanken forsvinner med en gang.
    Ser ikke andre muligheter. Det lekker kun derifra. Og det lekker mye. Det tar ikke lang tid før kjølevæska er under minimum.
  13. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Passat 2,0 Tdi 06 automat P brems går ikke ta problem!!!   
    Det siste bildet forteller at det finnes feilkoder på girsystemet, og at du må inn på kontrollmodul for girkasse for å lese de (feilkodene) ut. Som svart på PM, har ingenting med bremsene å gjøre. 
    Transmission CM (control module) = kontrollmodul for girkasse. 
    En ting til, få tatt en skikkelig diagnose med VCDS. Scanner fra biltema kan ofte fungere, men man kan ikke stole på de. Av og til finner de ikke feil selv om de er der, eller klarer ikke tolke kodene. 
  14. Like
    passatbil22 ga poeng til GoCARGo i Bremse som henger HJELP   
    Hei
    Det beste er å lese av feilkoder i "53 - Parking Brake" for å komme videre.
  15. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Bremse som henger HJELP   
    Du må bruke VCDS for å justere EPB på din ja, eventuelt fås det kjøpt små EPB-apparater som kan brukes. Man kan jukse det til som du har gjort, men må da vite sikkert hva man driver med, ellers kan hengende bremser eller ufungerende håndbrems bli utfallet. Hengende bremser kan også skyldes trege glidebolter eller fastrustede bremseklosser, sjekk dette først - om det ikke allerede er gjort :)
  16. Like
    passatbil22 ga poeng til sondreef i Bremse som henger HJELP   
    Heisann, min passat 2006 mod har ei bremse som henger venstre bak. Har no skifta stempel og gummipakning, nytt bremserør og bremseslange. Bremsa blei betre av dette, blir ikkje like fort varm. Det eg då lurer på er om de er noen som kan ha ei formening om kva som kan være problemet. Skal då seiast at eg juksa til motoren på den elektroniske parkeringsbremsa med å koble spenning rett på den å rulla den tilbake. Veit det ikkje er slik det skal gjerast, men må desse ha tilkobling av VCDS og kalibrerast??
     
    På forhand takk :D
  17. Like
    passatbil22 ga poeng til Quattro73 i Egr lekker   
    Sjekk om lekkasje kommer fra selve EGR-ventilen eller fra vakuumslangen inn på ventilen. Om det kommer fra slangen så er det nok hull på denne et sted, og må byttes. Lekker det fra ventilen så fikses det ved å bytte ventil. Har også forekommet lekkasje gjennom valuumklokka på ventilen, er da hull på membranen innvendig og den må byttes. Altså, gjør rent og sjekk slange for hull, samt sjekk etter kort tid hvor det lekker fra.
  18. Like
    passatbil22 ga poeng til saftus i Passat 2006 1.9TDI lugger ved lavt gasspådrag [LØST]   
    Har nå montert den nye slangen. Alle symptomer er borte og den turbolyden er også borte, så jeg får vell si meg fornøyd med denne reparasjonen.
     
    Takker for svar som har kommet.
  19. Like
    passatbil22 ga poeng til Bwana i Periodisk feil bremser   
    Om ikke bremsekraftforsterkeren virker så kan det være problem med vacuum. Sjekk vakuumslanger ved å bøye litt på de med motor i gang.
     
    På dieselbil så er det vel en vacuumpumpe som sørger for vacuum. Kan være den svikter.
     
    Ellers så kan det være noe feil i bremsekraftforsterkeren. Det er vel noen ventiler inni der.
  20. Like
    passatbil22 ga poeng til mrasdahl i bremsekraftforsterker med vakuumfeil?   
    Takk for svar!
    Var ute i kulden nettopp! Den virker hvertfall:p Men skal prøve å forklare hva jeg oppdaget når jeg var ute. Hvis jeg starter bilen med bremsen inne synker pedalen slik den skal. og hvis jeg stopper bilen kan jeg trykke en gang før pedalen blir hard igjen. Men syntes det virket som om jeg hørte noe "hvising" i vakumslangen mellom forsterkeren og innsuget, akkurat der hvor den går igjennom torpedoveggen. Er det vanlig? "Hvisingen" kom bare når jeg dyttet hardt i slangen!
  21. Like
    passatbil22 ga poeng til Bwana i bremsekraftforsterker med vakuumfeil?   
    1. Sjekk vakuumlekkasje før bremseforsterker. Se og kjenn på vakuumslanger, hør etter hvisling, ...
    2. Sjekk vakuumlekkasje i bremseforsterker.
    - sjekk om du har effekt om du trykker ned bremse en liten stund etter at motoren er stoppet.
    Det bør gå å trykke på pedalen et til to ganger før den blir skikkelig hard.
    - når du starter bilen og holder på bremsepedalen inne, skal den raskt synke litt ned når motoren starter.
     
    --
  22. Like
    passatbil22 ga poeng til aaslas i Hard bremsepedal med påfølgende feil "Emission Workshop"   
    Hei.
     
    Hos meg var det ikke slangen som hadde sprekt, men den plastkoblingen som slangen er koblet til. Den må nok skaffes av VW. Er det derimot vakumslangen som er sprekt, har de flest rekvisita butikker slike. Bare pass på at du får riktig dimensjon.
     
    Lars Erik
  23. Like
    passatbil22 ga poeng til aaslas i Hard bremsepedal med påfølgende feil "Emission Workshop"   
    Har funnet feilen som skuldes den harde bremsepedalen. Det var en vakumslange mellom eksosmanifolden og vakumpuma til bremsekraftforsterkern som hadde knekt av i kulda. fikk tapet den midlertidig med elektrikertape. Fungerer bra nå. bestiller ny slange til mandag.
     
    Den gule lampa og "emission Workshop" lyser fremdeles, men dette kan jo hende har en sammenheng, og blir borte når jeg får resatt med Vag.com.
     
    Lars Erik
  24. Thanks
    passatbil22 ga poeng til Magi i Hard bremsepedal   
    Min passat 2007 har plutselig fått veldig hard bremsepedal. Skjedde plutselig etter at motoren var avslått noen min. Dårlig bremsekraft. Ingen varsellamper eller feilmeldinger. Hva kan ha skjedd?
  25. Thanks
    passatbil22 ga poeng til opelduude i Passat 2,0 Tdi 06 automat P brems går ikke ta problem!!!   
    Noe utfordrende å lese dette. 
    Du må jo først og fremst lese ut feilkoder som har med elektronisk håndbrekk å gjøre. Den feilen med girkasse har ingenting med det du sliter å gjøre. Det kan være en feilkode som kommer av at du har hatt lite strøm på bilen for eksempel.  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår