Gå til innhold

saftus

Bruker
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om saftus

  • Bursdag 01/09/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland/Trønderlag

saftus's Achievements

  1. Da var det gjort. - Fjerna batteriet og veggene til batterikassen. Fikk øye på gjennomføringa da. - Demonterte deksel over pedalene og fikk øye på samme gjennomføringa. - Trakk kabelen gjennom gummipakninga og bak dekselet som er over pedalene og videre mot midtkonsoll. - Demonterte deksel til høyre for pedalene på førersiden og til venstre på passasjersiden (samme deksel på begge sider av midtkonsollen). - Trakk kabelen bak/under midtkonsollen.
  2. Hei! Jeg utvider oljevarmeren jeg har på bilen med en kupévifte i tillegg. Før jeg begynner å plages med kabelgjennomføring i torpedovegg, er det noen som har tips om en grei plass å ta kabelen igjennom? Eventuelt arbeids-stegene i grove trekk? Passat 2006 mod, 1.9 105hk.
  3. saftus

    Senterbolt

    Vet flere som bare drar godt til. Selv brukte jeg moment og prøvd å ta resterende 90 grader som det skulle være, men jeg klarte ikke fullt 90 grader. Jeg brukte latmannsarm på ca. 50-60 cm.
  4. Hei! Passat 2006, stasjonsvogn. Jeg har elektrisk bakluke på min passat, men den ene bolten som kobler motoren til selve bakluka, har rusta og knekt. Dette resulterer i at opp/ned -kjøring av bakluka i beste fall fungerer dårlig uten å hjelpe til med hånda. Staget fra motoren og staget til bakluka går uavnhengi av hverandre. På motsatt side er dette i orden enda (da bolten ikke er knekt). Bilde 1 Bilde 2 (Pil viser hvor resten av den brukne bolten sitter fast) Er det noen som har tips til hvordan å komme til inni her, for det er meget trangt? Er det mye jobb å eventuelt demontere bakluka fra bilen? Noen som har en oppskrift på det? Mvh!
  5. Hei! Er det noen som har tips til kraftigs mulige lyskastere til maks 3-4000,- Fint med en kombinasjon av langt og bredt. Har erfaring med xenon comet 200 FF og synes de fungerer bra, men er noe over budsjett for denne bilen. Tar imot tips :) Mvh!
  6. Hei! Passat 2006, 1.9 TDI Stasjonsvogn. Spylerpumpa for vindusspyling har slutta å fungere. Pumpen for lyktespyling spruter som bare det. Jeg tenker å kjøpe ny pumpe for jeg regner med den har kvelda, og nye heller ikke er så dyr. Men jeg får ikke helt til å lokalisere hvor den ligger. Og lurer på om noen har prøvd å bytta en slik en? Virker som det kan være en noe utfordrende jobb å komme til. Takker for svar!
  7. Minner meg veldig om en gammel (2001) ford mondeo som fikk en del olje i kjølevannet. Kjølevannet ble veldig tykkflytende og det innvirket på tempsensoren, som da oppførte seg slik du har forklart i første post. Historien endte med at motoren fikk totalhavari og ble byttet ut. Men kjølevannet var da helt majones og brunt. Du har selvfølgelig "fin* farge på kjølevannet og ingen tegn til vann i olja?
  8. Har nå montert den nye slangen. Alle symptomer er borte og den turbolyden er også borte, så jeg får vell si meg fornøyd med denne reparasjonen. Takker for svar som har kommet.
  9. Jeg har en sterk mistanke om at det er luft som kommer ut imellom slangen og teipinga. Ny slange blir hentet på verksted imorgen, så da får jeg gi tilbakemelding om lyden forsvinner.
  10. Fikk gjort sånn halveis rent i EGR (uten å demontere) idag. Har midlertidig teipa det hullet på slangen. Har tilsynelatende ikke denne fuskingen lengre. I tillegg går bilen som ei kule i forhold til hva den har gjort før, spesielt på høyt turtall. Nytt etter dette, er at turboen suser en del ved pådrag.
  11. Takk for svar. Tenkte å gjøre litt rent først. Oppdaget da en sprekk/hull på slangen til EGR. Kan den ha noe med problemet å gjøre?
  12. Har fått ut noen koder. Bilen har nå gådd 256960 KM.
  13. Hei! Sliter litt med bilen. Passat 2006, 1.9 TDI 105 hk som har rullet ca 256 000km. Ved omdreininger rundt 1700-2000 rpm "lugger" bilen en god del. Dette skjer når gasspådrag er ved omtrent ingenting, nesten ikke noe pådrag. Gir jeg pådrag, merker jeg ikke noe til dette når jeg passerer 1700-2000 rpm. Er det noen som har erfaring med denne feilen eller har noen forslag til tiltak for å få fikset dette? Evt. hvor jeg skal begynne å feilsøke. Det kommer ingen indikasjoner i instrumentpanelet. Mvh!
  14. Hei! En kar som jobba på Hellanor Bodø, påsto at Osram sine pærer krever mer av ballasten enn Philips sine pærer (xenon). Derfor er det noen passater (med for svark ballast?) som ikke klarer å tenne pærene engang. Han anbefalte altså Philips sine pærer fordi de var mer lettdrevne enn Osram. Det kan kanskje ligge noe i det. Jeg har Osram Night Breaker Unlimited og funker fint på min passat. Mvh!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår