Gå til innhold

Bremse som henger HJELP

Ranger emnet


sondreef

Anbefalte innlegg

Heisann, min passat 2006 mod har ei bremse som henger venstre bak. Har no skifta stempel og gummipakning, nytt bremserør og bremseslange. Bremsa blei betre av dette, blir ikkje like fort varm. Det eg då lurer på er om de er noen som kan ha ei formening om kva som kan være problemet. Skal då seiast at eg juksa til motoren på den elektroniske parkeringsbremsa med å koble spenning rett på den å rulla den tilbake. Veit det ikkje er slik det skal gjerast, men må desse ha tilkobling av VCDS og kalibrerast??

 

På forhand takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke VCDS for å justere EPB på din ja, eventuelt fås det kjøpt små EPB-apparater som kan brukes. Man kan jukse det til som du har gjort, men må da vite sikkert hva man driver med, ellers kan hengende bremser eller ufungerende håndbrems bli utfallet. Hengende bremser kan også skyldes trege glidebolter eller fastrustede bremseklosser, sjekk dette først - om det ikke allerede er gjort :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, glidebolter er nye og smørt inn med fett. Når eg juksa det til å installerte kalipperen igjen virka det som det snurra greit. Men når eg då trykte på parkeringsbremsa og slo den der igjen av så synst eg det blei hakke treigare. Tenkte eg skulle berre prøve å lufte alle bremsene med ny bremsevæske og kjøre tilbake motoren slik eg gjorde og koble ifrå straumen til den motoren, til eg får tak i scanner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvor kjøpte du stempel og gummipakning til caliper'en?

Har en passat 2009 modell. Har skiftet bremser foran og bak.

Tror ikke du trenger VCDS for å justere bremseklosser til skiva, da dette gjøres automatisk.

"Brake pad replacement is carried out with the

electromechanical parking brake not applied.

With the aid of vehicle diagnosis, testing and

information system VAS 5051, the electro-mechanical

parking brake is opened fully, whereby the thrust nut

is moved back completely on the spindle.

Resetting of the electromechanical parking brake is

again carried out with vehicle diagnosis, testing and

information system VAS 5051. The new position of the

brake pads is matched automatically."

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf side 31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår