Johnsen Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Som emnet sier, så lurer jeg på hva som har best grep i en sving hvis man sammeligner motorsykkel og bil... jeg så på ett filmklipp her i dag hvor det var race mellom en R1 og en Porsche Carrera: http://www.filecabi.net/video/yamaha-r1-v-porsche-carrera.html I dette løpet kjører motorsykkelen ifra i starten og på langstrekker, men når det kommer til svingene kjører porschen ifra... Også sitter en kamerat av broren min ved siden av meg og sier at det der er bare tull, for han mener at en motorsykkel har mye bedre grep i sving, og kan dermed holde høyere fart. Mens jeg alltid har trodd at biler har bedre grep i svinger.... Så hvem har rett her? Meg eller kameraten til broren min? :op Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 en sykkel har bra kjøreegenskaper men du klarer ikke å kjøre ifra en bil... det har jeg prøvd selv også.. Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 en motorsykkel har ikke sjangs i svinger! den kommer seg ikke langt nok ned for å si det sånn..+at dekkflaten blir for liten! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustavsen Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 En bil har fire såkalte "håndflater" (stoooore hender) til å holde seg på veien med. Det har ikke en sykkel :cab I tillegg flytter ikke sentrum for tyngdepunktet seg så mye i en bil som på en sykkel.... vel? :) Siter http://bilforumet.net/showthread.php?t=127166 - Mitt V40 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Haha....nydelig at bilen vant :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Haha....nydelig at bilen vant :) Hehe, nå kan jeg bare le av han som var så skråsikker (ville vedde med meg å greier):D heyyou Takk for svar!!! Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Men bilen utvikler også mye mer sentrifugalkraft med sin massive vekt....... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 And the fight is on! Vi snakkes på side 3 av denne tråden :D Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Now bikers everywhere, can shut up :lol Det var nå close da, men likte litt at bilen vant. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 God bil da,Porsche.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Dette er en evig diskusjon som det ikke finnes noe fasit svar på. Filmen har vært diskutert på bike.no forumet og flere av dem påpekte at motorsyklisten hadde elendig sporvalg og at det virka arrangert at bilen skulle vinne. Hva som er best er veldig vanskelig å si, siden man ikke kan sammenligne spesifikasjonene på biler og sykler for å få ett retferdig utfall i testen. En ting som er sikkert, er at det er mye vanskeligere å utnytte en motorsykkel 100% enn en bil. Ett dårlig sporvalg med bilen vil i de fleste tilfeller gå bra, mens på sykkelen er du ferdig når du gjør feil. en motorsykkel har ikke sjangs i svinger! den kommer seg ikke langt nok ned for å si det sånn..+at dekkflaten blir for liten! Men så veier en motorsykkel en brøkdel av hva en bil gjør og motorsykkel dekk har MYE mer avansert oppbygging og er mykere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virago Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 en motorsykkel har ikke sjangs i svinger! den kommer seg ikke langt nok ned for å si det sånn..+at dekkflaten blir for liten! I tillegg blir dekkflaten mye større på en sykkel i sving enn det er på rette strekker. Dette lærer du om når du kjører opp til sykkel. Av erfaring vet jeg oxo at man over tid vil ALDRIG vil kunne konkurere med en bil pga fører miljøet. Siter Opel omega 2.0 16v 1995 Mazda 6 2006 Yamaha virago 750 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Er bare å se på rundetidene på de forskjellige banene rundtom i verden. Bilen vinner alltid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 I tillegg blir dekkflaten mye større på en sykkel i sving enn det er på rette strekker. Dette lærer du om når du kjører opp til sykkel. Av erfaring vet jeg oxo at man over tid vil ALDRIG vil kunne konkurere med en bil pga fører miljøet. da kan jeg fortelle deg at jeg har hatt mc lappen i 6 år! (fra jeg var 16) og ja skjønner det med dekket...men er vel egentlig ikke det som er problemet i en sving-at det slipper, men er sentrifugalkraften som drar deg ut! har drevet og testet i noen skarpe s-svinger! kan kjøre mye fortere med bil! kunne og selvfølgelig kjørt fortere enn meg på sykkel...men en bil ville uansett kjørt fortest! er bare å se på formel1 og motoGP! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 men en bil ville uansett kjørt fortest! er bare å se på formel1 og motoGP! Kanskje fordi det brukes langt mer penger i utvikling i Formel 1 enn Moto GP.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.