Gå til innhold

virago

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om virago

  • Bursdag 12/17/1970

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    omega 2.0 16v
  • Biltype (eks Audi)
    opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v

Contact Methods

  • Bosted
    nordnorge

virago's Achievements

  1. Bremsevesken fryser ikke! og problemet er borte, men dette er som sagt meg fortalt og har ikke personlig erfaring med det. Men onkel skryter mye av det :-)
  2. Ett tips hvis du finner ut at du vil åpne døren og smøre opp selv. Jeg har en onkel som smører opp låsen innvendig med bremseveske. Det er jo som kjent noe av det som fryser sist på bilen :-) . Men husk å ikke søl hvis dere gjør det. Da ryker lakken :-) Som sagt bare ett tips
  3. Bare for å avklare dette. Kokepunktet er høyere med lokket på enn med lokket av. Når du har lokket på får du et høytrykkssystem og dermed hever du kokepunktet. Derfor er dette spørmålet relevant. Jeg vet at bla på min gamle mercedes 300 var kokepunktet på ca 120 grader c. Dette til info.
  4. ok. Skal se litt på justeringene. Takk for svar. Syntes det ble dri.. tøft :-)
  5. Beklager at jeg ripper opp i gamle tråder. Jeg har vært fraværende en stund for å tjene kongen og fedrelandet. (les. overført i sivilforsvaret, tre uker i trondheim) Da jeg kom hjem lå linselyktene mine og ventet på meg, Takk Corsa Tuner. Jeg vil på det varmeste anbefale å kjøpe disse fra ham. Da jeg monterte disse fikk jeg samme "problemet" som O 2,5v6 beskriver. Kan du/noen bekrefte at det du skriver ovenfor skal være slik? Jeg justerte venstre lykt opp til samme nivå som de gamle og da fikk jeg et langlyse som er en trussel for luftfarten. Ble litt i tvil om det var feil på lykten til jeg fant denne uttalelsen fra deg :-)
  6. mener det ligger på høyre side og luften ledes over til venstre????
  7. som sagt ett kjent problem på opel. svigerbrodern har samme problem på vektraen oxo. Men at du får det inn på førersiden får jeg ikke til å harmonert med dreneringen til varmapparatet.... Brønnen på høyre siden skal vell ikke kunne lede vann inn i cupeen?? Det høres mere ut som pakninger??
  8. virago

    motorbytte

    He he, det er vell i grunnen dette jeg prater om?! få en sprekere bil uten å få problemet med bilterrorsynet
  9. virago

    motorbytte

    takk igjen, Fant det ut ja etter litt søking i forumet i går. Finner stadig noe jeg ikke viste :) godt jobbet gutter!!
  10. virago

    motorbytte

    Og der logget jeg av..... Ser jeg må sette meg litt mere inn i termologinen når det gjelder å bygge opp motoren :) Her snakker vi gresk for meg. Husk jeg har stort sett bare skrudd på motorer som brukte dobble weber og stifter. LOL
  11. hmmm..... Kanskje de har prøvd å endre dette fra 95 mod til 99mod. Jeg er ikke sikker... 95en har i hvertfall en utrolig dårlig patent på dreneringen. Du må bare lete med lys og lykter og legg ut løsningen på nettet hvis du finner den. Det kan være flere som har samme problemet :)
  12. virago

    motorbytte

    takk for svarene :-) omegaevo500. JEG takker for tilbudet, men bare frakta nordover gjør dette til en dyr motor. Turbo hørtes egentlig spennede ut..... Motoren er gått ca 190k. Tørr jeg sette turbo på en bil som er gått så mye???
  13. virago

    motorbytte

    O´guruer som har vært ute en vinterdag før...... Jeg vil ha større motor. Jeg har lyst å kaste ut 2litern og sette inn en 2,5 v6. Har jo lest endel på forumet ang trimming ol. Det eneste jeg stiller som krav til mitt bytte er at jeg sklir rett gjennom biltilsynet. Hva må jeg gjøre da? I min spede begynnelse av min sjåførkarriere var jeg med å sette en en 2.3 inn i en 1.7 granada og det var ikke bare enkelt å få biltilsynets velsignelse. Vi måtte bytte hele drivverket fra a til å samt alt av brermser. Så spørsmålet mitt til eder der ute er: Hva må jeg bytte, ikke hvis, men når jeg skal slippe en 2,5 inn i herligheten? Passer og kan girkassen brukes? må bremser byttes? instrumenter? hvor kan jeg event fremskaffe dokumentasjon? kan man hente 2,5l motorer fra andre opelmerker og få disse til å passe direkt inn i bilen(vektra osv osv)
  14. det må du regne med:-) dekk over luftinntakene med en søppelsekk el.
  15. Hadde samme problemet. Det var dreneringen i brønnen under/forann pollenfilteret til varmapperatet som var tette igjen. det som skjer da er at brønnen fylles opp og vannet renner inn gjennom filteret og inn i cupeen. Du ser det hvis du åpner inn til dette. Denne dreneringen kommer ut innenfor høyre forhjul. Tåpelig plassering spør du meg. prøv å "stak" opp denne. Det er en gummeslange som sitter festet i innerskjermen. du kan ikke ta feil
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår