Gå til innhold

Skrive under, hos politi!

Ranger emnet


Mazda 323f

Anbefalte innlegg

Har dei fartskontroll så har dei fartskontroll, liten vits i å spørre om å sjå resultata... Men viss politiet kjøre aleina i bil og stopper deg, så skal han ha bevis... I andre saker, må du vurdera om politiet vil gå i retten mot deg, viss dei ikkje vil det så hadde eg nekta...

Et bra eksempel på at det kommer an på situasjonen ;)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fridjow:

Juristene har faktisk en uke ekstra, etter de 3 ukene. Hvis de skulle glemme den eller ikke har tid.

Jeg opplevde dette, men jeg fikk den tilbake da etter 4 uker.. Med streng bekjed om å kjøre penere fremover fra juristen... :)

 

De har bare 3uker på seg til og sende saken til tinghuset.Hvis de ikke har sendt papirerne,så får du den igjen etter de 3 ukene.Hvis de har sendt saken videre,så får de en uke på seg til og ha rettsmøte.

Hvis du ikke har vært på rettsmøte etter 4 uker,så får du lappen tilbake.

Når du har vært på rettsmøte og retten gir polititet medhold i og beholde lappen din til rettsaken,så kan de ta den tilbake.

 

Sånn var det da jeg mistet lappen for to år siden ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten.. Hvis noen så på det programmet som gikk på tv norge for ikke så lenge siden, der et kamera team følger 2 sivil politier i noen dager. Så sitter han som kjører uten belte, med telefon i hånda uten handsfree for og bestille kebab. Og når han kom fram til kebab sjappa slang han bare bilen inn på fortauet og løp inn..

 

Sykt, sier jeg bare...

 

Var noe sånt på nrk også.. så når skjefen i binga skulle vaske bilen(wtf!?) til en av kollegaene sine så kunne du tydelig se at han rygga borti noe på vei ut :D

Pratet også i mobil som du sier, kjørte uten belte også..

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til saken er at får du tilbud om et forenklet forelegg så er det bare å skrive under med mindre du er uenig i påstanden dems da.

Men begynner de å kreve lappen, så skriver ikke jeg under en gang til i hvertfall. Gjorde det forrige gang og erklærer jo da meg selv skyldig på stedet. Får ingen rettsak og du kan verken si eller gjøre noe som helst annet enn å vente på at du får satt en dom. Jeg var innenfor en strafferamme på 3 mnd. Men fikk det dobbelte. Fikk aldri noe svar hvorfor. Det jeg kunne ønske i den situsajonen var å kunne være i en rettsak og fått sagt mitt eventulet lagt frem "bevis" "forhold" som kunne formildet saken min. Men her ble det jo bare politiet som sa "sånn er det" fordi du sa du var skyldig.

Mistet lappen hadde jeg gjort uansett det. Men det var antall måneder jeg var uenig i.

 

Har hørt om flere som har fått grenet seg til nedsatt straff i retten, hjelper ikke å grine hjemme,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I de sene nattetimer i fjør høst dundra jeg gjennom en Laserkontroll i godt driv (151kmt mente politiet), jeg lot være å stoppe og kjørte fra dem. her ute på landet kan en gjøre slikt, er ikke en flere politibiler på mils omkrets.

ihvertfall så ble jeg kalt inn til avhør 2 uker senere og der ble jeg fortald hva jeg hadde gjort, spurte etter hva de hadde av beviser men fikk ikke noe klart svar.. så jeg nektet å avgi forklaring og sa meg ikke enig i førerkortbeslaget...

Blei så rettsak etter 4 uker til og der viste det seg at dem ikke hadde noen beviser som helst, det var bare flere poltimenn som mente at det var min bil...

Så dem prøver seg på mye rart...

sier meg ikke enig med noen påstander fra politiet uten å ha sett skikkelige bevis..

Kjør hardt, kjør stil, Ligg bredt med et smil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del her,her er det jeg kan si hvis det ikke er sagt fra før:

 

Hvis politiet stopper deg og vil ta fra deg lappen, si at du ikke godtar at han tar fra deg lappen.Han lurer på sikkert hvorfor,bare si at du mener det er feil og at du ikke godtar at han tar lappen.Du får da ett dokument som du skal skrive under på at du ikke godtar at han tar fra deg lappen bla bla 3ukers frist.

Han tar så fra deg lappen til "oppbevaring".Du må så opp i avhørs rett innen tre uker.hvis ikke får du lappen ut igjenn.

Prøv alltid og få med deg tjenestenr. til politimannen,det henger over på venstre bryst mener jeg.Ett lite svart skilt med gule tall/bokstaver på.

Hvis det er noe du føler urett på ring en advokat,helst dagen etterpå når alt er ferskt.

Kommer ikke på mer men bare spør.Har nemlig komt meg fri i fra noe av det vanskligste man kan komme seg fri fra i vegtraffikloven §17.2

http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-003.html#17

Hvis du ikke har gjort dette som paragrafen sier,mister du garanter lappen for ca.6mnd til 5år.Det er strafferammen utifra hvor uaktsom du har vært eller hva det heter..

 

Vil ikke si hendelsen da den kan spores lett oppigjenn i fra politiet (hvis de leser dette) Jeg tror jeg er en av de få som har klart det,og vil ikke skryte mer om det.

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt stoppa av politi 3 ganger etter jeg fikk lappen.

 

Første gang var under elvefestivalen i drammen (endret kjøremønster, labyrintopplegg fra helvete) og når jeg navigerte meg gjennom gatene kom jeg i skade for å kjøre inn en gate som hadde "innkjøring forbudt mellom 23 og xx". Politiet sto og passa på så jeg blei stoppa og politifolka diskuterte litt. En mann sa jeg kunne kjøre videre, bare være obs på skiltene osv.. Men så kom ei dame og sa at det blei forenkla forelegg blablabla.. Jeg visse at jeg hadde kjørt feil så jeg torde ikke å bløffe meg fra det.. Det blei 4200kr elns i f.f., litt drøyt, men jeg lærte ihvertfall litt. Noen ganger er det greit å bare ta en "spansk en" og bløffe. Det angrer jeg på at jeg ikke gjorde. Men jeg har aldri kjørt feil siden.

 

Andre gang blei jeg stoppet igjen i drammen. Jeg og en kompis kjørte noen folk, og han lå foran meg gjennom sentrum. Han kjørte helt på gult lys, og jeg etter helt på tampen av det gule lyset. Lyset skifta til rødt sikkert mens jeg var midtveis i krysset.. Sivilpolitiet lå seff bak meg (Mørk grønn peugeot 406 eller whaterver stasjonsvogn) og blinka meg inn. Når han forklarte hva jeg risikerte å få unnskyldte jeg meg først med å si at jeg skulle følge kameraten min. Etterhvert skjønte jeg at det ikke funka så jeg bare sa at sorry mac, det var en dustefeil, som selvsagt ikke skulle gjenta seg. Da endret de tonen og sa at det var greit, og at jeg kunne kjøre videre.

 

Tredje gang var etter en del drifting i div rundkjøringer og på kjøpesenter på kvelden. Dreiv og drifta på et kjøpesenter da jeg gjenkjente en impreza sivilbil, da jeg pent og pyntelig kjørte ut og lata som ingenting. De tok meg fort igjen og blinka meg inn til sida. De sa at de kunne frata meg lappen blablabla. Jeg gjorde som forrige gang at det var helt dustete av meg og at jeg bare ville tøffe meg etc. og sa at jeg aldri kom til å gjøre det igjen osv. De ringte non folk og sa at de hadde registrert en såkalt advarsel på meg. Javel sa jeg og dro hjem og la meg.

 

Moral: vær hyggelig og si at du kanskje gjorde en feil men at det ikke var vondt ment og at det var et hendelig uhell e.l. Jeg har ihvertfall sluppet unna ved å være litt imøtekommende overfor purken. Det gir ganske kick å prate seg vekk fra purken ;)

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt stoppa av politi 3 ganger etter jeg fikk lappen.

 

Første gang var under elvefestivalen i drammen (endret kjøremønster, labyrintopplegg fra helvete) og når jeg navigerte meg gjennom gatene kom jeg i skade for å kjøre inn en gate som hadde "innkjøring forbudt mellom 23 og xx". Politiet sto og passa på så jeg blei stoppa og politifolka diskuterte litt. En mann sa jeg kunne kjøre videre, bare være obs på skiltene osv.. Men så kom ei dame og sa at det blei forenkla forelegg blablabla.. Jeg visse at jeg hadde kjørt feil så jeg torde ikke å bløffe meg fra det.. Det blei 4200kr elns i f.f., litt drøyt, men jeg lærte ihvertfall litt. Noen ganger er det greit å bare ta en "spansk en" og bløffe. Det angrer jeg på at jeg ikke gjorde. Men jeg har aldri kjørt feil siden.

 

Andre gang blei jeg stoppet igjen i drammen. Jeg og en kompis kjørte noen folk, og han lå foran meg gjennom sentrum. Han kjørte helt på gult lys, og jeg etter helt på tampen av det gule lyset. Lyset skifta til rødt sikkert mens jeg var midtveis i krysset.. Sivilpolitiet lå seff bak meg (Mørk grønn peugeot 406 eller whaterver stasjonsvogn) og blinka meg inn. Når han forklarte hva jeg risikerte å få unnskyldte jeg meg først med å si at jeg skulle følge kameraten min. Etterhvert skjønte jeg at det ikke funka så jeg bare sa at sorry mac, det var en dustefeil, som selvsagt ikke skulle gjenta seg. Da endret de tonen og sa at det var greit, og at jeg kunne kjøre videre.

 

Tredje gang var etter en del drifting i div rundkjøringer og på kjøpesenter på kvelden. Dreiv og drifta på et kjøpesenter da jeg gjenkjente en impreza sivilbil, da jeg pent og pyntelig kjørte ut og lata som ingenting. De tok meg fort igjen og blinka meg inn til sida. De sa at de kunne frata meg lappen blablabla. Jeg gjorde som forrige gang at det var helt dustete av meg og at jeg bare ville tøffe meg etc. og sa at jeg aldri kom til å gjøre det igjen osv. De ringte non folk og sa at de hadde registrert en såkalt advarsel på meg. Javel sa jeg og dro hjem og la meg.

 

Moral: vær hyggelig og si at du kanskje gjorde en feil men at det ikke var vondt ment og at det var et hendelig uhell e.l. Jeg har ihvertfall sluppet unna ved å være litt imøtekommende overfor purken. Det gir ganske kick å prate seg vekk fra purken ;)

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man blir stoppet i laser. Kan man kreve å se målingen? Hvor ser man målingen, på laser-måleren?

For her pleier dem og stå 3 -500 meter unna der man bli stoppet.

Og hvordan vet man at den målingen er på DIN bil?

 

dette lurer eg veldigt på,korleis kan dei bevise at det er akkurat DIN bil dei måler farten på da?!!

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stoppa ca 1 gang i uka når jeg er ute med bilen.

I fjor ble jeg stoppa pga side rutene foran var litt for mørke, sa egentlig ikke så mye annet en at bilen kom sånn i fra USA. Kjærringa var veldig hissig på å få fjerna det, men fyren var i tvil. Etter mye frem og tilbake med sentralen så fikk jeg kjøre vidre.

Var bare hyggelig heletiden, hadde sikkert bare flax at han hadde hørt om biler som er importert har fått lov å beholde soting på. Han var veldig i tvil, men men.

 

Andre ganger gå de bare rundt bilen og det er greit.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når de viser målingen kan det være feil i omstendighetene rundt kontrollen.

Jeg ble tatt i 65 eller noe rundt der i 50-sonen. De viste at målingen ble tatt på 150 meters avstand. Jeg gikk inn i poltibilen og skrev under, fersk med lappen som jeg var. Dagen etterpå dro jeg til samme sted hvor de hadde kontrollen og tenkte over hva som hadde skjedd. det som hadde skjedd, var at 150 meter fra der politidama stod med laseren, var det 60-sone. Så pass på noen viktige ting når det gjelder kontrollene, er kjipt å betale i dyre dommer for noe som ikke engang var et lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår