holstad Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Har tenkt å skaffe meg en 531 topp, lurer på hvilka blokk og stempel råder osv jeg bør bruke visst jeg skal ha sikkelig turbo power. er vel ikke alle blokkene som passer. Er ganska ny i gamet så trenger litt hjelp til dette til å begynne med. på forhånd takk happyhappy Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Hva er budsjettet og hva vil du bruke motoren til? Billigst vil det bli hvis du kjører b23 med m råder og b23et stempler. Dette holder følge til ca 400 hk. Mer effekt/ mer holdbarhet får du seff med H profil råder, bra smidde stempler osv.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Billigste bunnen kan du få med 23ET stempler og 23 blokk. H-profilråder kan jeg skaffe deg til billige kr. Da har du bunndel som tåler over 500HK..... svake pungtet ditt da er sylinderveggene....... Men skal nok klare 500 i normale forhold!!! :D 531 toppen går rett på, og med litt porting på den så kan du få ut en del hk også! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Skl du først ha b23et er det like greit å la 405 toppen sitte på istedenfor å slenge på en 531. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Men om man først skal koste penger på arbeid på en topp... så er det best å koste på en 531 topp...... Det er nå min mening! Desuten tror jeg ikke han har en 23ET heller.... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holstad Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Har hat enn b23et men den er selgt, men har hørt at et blokka har mange svakheter, org er rådene svært svake, men det er jo byttet i den blokka du til byr meg ben are. Men har hørt så my styggt om denne blokka, er det sant eller der det bare kødd?? b23turbo blokk som noen på forumet bygger med, hva salgs blokk er det, og hvilkne biler er det de org siter på?? noen som har en 521 topp, billi? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Kan jo bruke 230f blokk og.. Fin den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 b230et=svak b23et=holdbar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Er mange som mener mangt vet du!!! Som regel er det ikke mye hold i det mange mener, Men fins jo også de som vet va de snakker om! Jeg mener at 23blokka holder uten problemer til 500HK..... Det med rådene er bare tull... er 230 av typen før 89 som hadde de tynne rådene (9.5mm) 230blokka av nye typen er helt klart en bedre motor med tanke på HK over dette nivået! Men er en del dyrere med deler også da! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Er mange som mener mangt vet du!!! Som regel er det ikke mye hold i det mange mener, Men fins jo også de som vet va de snakker om! Jeg mener at 23blokka holder uten problemer til 500HK..... Det med rådene er bare tull... er 230 av typen før 89 som hadde de tynne rådene (9.5mm) 230blokka av nye typen er helt klart en bedre motor med tanke på HK over dette nivået! Men er en del dyrere med deler også da! jeg har selv vært borte i at dissa rådene i b230 motorene bøyer seg. naboen fikk tak i en penta motor. helt orginal og der hadde 3 råder bøyd seg noe sykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 jeg har selv vært borte i at dissa rådene i b230 motorene bøyer seg. naboen fikk tak i en penta motor. helt orginal og der hadde 3 råder bøyd seg noe sykt. Tror nok det var b23 han mente,at tidlig b230 har svake råder er noe de fleste vet,spesielt de som har ladda litt trykk Devil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hvordan kan man finne utav hvilke råder man har? jeg har `81 B23AT, turbosettet er montert av et volvoverksted i sverrige, og ingenting jallamekk... har jeg da bra råder, eller dass-råder? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 mest sannsynlig så har du M-råder. Disse sto i b21 og b23 etter det jeg har hørt. Ca 13mm (14?) tykke. Disse er da "bra", dvs de er mere holdbare en andre volvo råder Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Står stemplett "M" på de Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Her ser du stemplingen: (trykk på bilde for og få det større) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg