frederiCO_87 Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hei Har en 518 uten i.. Som jeg har kjørt en del siden jeg fikk den forrige uke. Men etter vært la jeg merke til at den begynner å tikke litt nå den blir varm, er dette et fare signal? Vet at de gammle BMW motorne tikke mye og denne motoren tikker mindre en en peugeot jeg hadde.. men hva bør jeg være obs på? Er det noen som har noen tips til vedlikehold? altså hvordan olje som fungerer best og slik? Lurte også på om denne motoren er slitesterk? Altså tåler den å få litt bank? Håper på noen bra svar! :tannløs Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hei Har en 518 uten i.. Som jeg har kjørt en del siden jeg fikk den forrige uke. Men etter vært la jeg merke til at den begynner å tikke litt nå den blir varm, er dette et fare signal? Vet at de gammle BMW motorne tikke mye og denne motoren tikker mindre en en peugeot jeg hadde.. men hva bør jeg være obs på? Er det noen som har noen tips til vedlikehold? altså hvordan olje som fungerer best og slik? Lurte også på om denne motoren er slitesterk? Altså tåler den å få litt bank? Håper på noen bra svar! :tannløs Heheh.. de tikker helt håpløst :) Samme med m30 da de jo er av samme konstruksjon. Var jeg deg ville jeg bytte olje ganske ofte. Jeg pleier å bytte på hver 5.000km eller til nød 10.000km. En kammerat av meg sverger til Castrol, husker ikke helt hvilken type men det står vel anbefaling på www.castrol.no Bruker den ikke noe særlig med olje har den som regel mye km igjen i seg :) Den tåler mye bank så lenge du tar litt hensyn til den samtidig, la den bli varm også videre. På isbanetreff i fjor gikk 518 til han med castol olja på turtallsperra med små unntak i en time i strekk :iconsm Den gikk like pent/stygt etterpå. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frederiCO_87 Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 He he.. takk for olje tipset.. tror jeg skal bytte olje med en gang.. Bra at den tåler litt bank for nå har det begynt å snø igjen! yodude Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hehe de tåler juling som faen de.. den ene min har nå gått 370000km, hvorav jeg har pina den 70000 av de.. men tikke gjør de.. ble faktisk brukt i formel 1 på 80 tallet også (den gang turbo var lov og formel 1 var moro).. for å sitere designeren av motoren, Alex von Falkenhausen: I thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1500 horsepower." damndamn se her http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10 imponerte meg hvertfall Siter BMW E28 M535I M/S38B36 PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frederiCO_87 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 WoW! :scared det visste jeg ikke! Trodde det var en helt annen blokk.. Hmmm! Kanskje jeg begynner og fikkle litt med turbo!! :rolleyes: Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 En kamerat har en e30 med m10 motoren. turtallsperre er tydeligvis borte. dro fint til 70 i 1. gir før ventilflyt:) funka like fint etter. og den har blitt pina mye.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Hadde også en 518 som det tikket bra i.... reiv ut hele motoren og satte i en 535 motor istedenfor.... MYE bedre da gitt... hvertfall når jeg fikk ut 250 hk etterhvert!! Litt jobb da... måtte ribbe hele bilen og bytte alt... men det var vært det!! (lakkerte den samtidig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg