Gå til innhold

Tips på motor til min bil

Ranger emnet


andronix

Anbefalte innlegg

Lett og lett bil.hehe.Veier nå 1050kg. Egentlig hester antallet er ikke det utslagsgivende.Bare det er litt turtallsvillig motor. Og er jo ikke negativt å kunne smelle på en turbo og få en poff i ny og ne.

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er ikke akkuratt drømme motor`n. Veit ikke hva som er drømmen. Må være litt billig,litt holdbart,litt utbygbart og litt kult.Hehe.Er ikke lett det her.

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ble misforstått nå :). Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha alfa pga det ikke er turtall. Har ikke peil på turtallet som den motor`n svinger mellom :(. Og hva blir brukt videre for å trimme?Turbo eller kompressor?

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ble misforstått nå :). Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha alfa pga det ikke er turtall. Har ikke peil på turtallet som den motor`n svinger mellom :(. Og hva blir brukt videre for å trimme?Turbo eller kompressor?

 

Kjører selv med turbo og halvannet kilo i ladetrykk. Klart det går fælt, men det blir litt "sprettert-feeling". På en stor V6 kan du gjøre mye mer. Du kan kjøpe Cosworth sett med sylinderforinger og stempel som øker volumet til 3,6liter. Personlig hadde jeg gått for en effektiv kompressor, bygd motor for overlading, intercooler og datasprut. Helst med 24ventilern og må ikke glemme bankranerutveksling.... i din bil med alt stasjet (kanskje 1100kg) tror jeg dette hadde blitt en mycket snabb vagn!!! Spiser R-sykler til frokost...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, få deg en japsemotor :D

 

Har litt å si med tilgjengelighet på deler, trimmedeler og driftssikkerhet.

 

Hvor vanlig er den v6 alfa motoren? du kommer til å betale dyrt for den og siden den er så sjelden så må du lete lenge punge ut når du endelig finner dem..

 

Jeg har et turboprosjekt på gang. Motoren som jeg tar utgangspunkt i står for kun 10% av kostnadene, så i mine øyne er det ikke verd å satse penger på annet enn et godt utgangspunkt (DOHC motorer) Siden turbokonvertering av Honda er så utrolig populært i USA så har jeg null problem med å finne gromdeler til motoren fra de store leverandørene.

 

Sier ikke at du skal få deg Honda, se også på nissan, toyota..

 

Ledningsnettet til donorbilen driter du en lang marsj i. Få deg datasprut så kan motoren pr. def. kjøres på en palle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk er jo int pga muligheter og turtallsvillighet :) Men Spm er da hva jeg kan få brukt. Må være tverstillt og med forhjulstrekk/4WD eller MR. Da blir det litt vanskelig å finne noe som er fett :wonder

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt!

 

 

Håper du får til noke uten om det vanlige (Alfa 3.0 V6)

 

Har du sett dette?

http://www.whpracing.nl/

(Murena med Saab turbo)

 

Sammen med valgfri pakke frå

http://www.protrim.no/produkter_maptun_900.shtml

 

Gir effekter frå 185-380 HK

 

Skal følge med her, og dersom du starter med dette prosjektet må du lage ein prosjekt tråd kiddie

 

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en ideell bil for en Overladet Wankel

litt kreativitet og gearkasse fra en 89-91 Ford Probe (den sterkeste FWD Mazda Kassa tilgjengelig her i Scandinavia) , så burde det jo være mulig å få den i på tvers i en midtmotor bil.

Guru Racing i Australia lager forresten en Thorsen diff til den kassa også.

(Quaife har til Gearkassa i 88-91 626, noe som også fikser et svakt punkt)

 

Om du lar være å kjøpe alfa motor fordi du vil ha turtallsmaskin så tror jeg du har misforstått en smuuuuule...

 

Kikk på denne du guttegutt!;)

http://matsmurphy.dyndns.org/alfapower/alfa90blackrace.wmv

 

Hva mener du? ;)

 

http://www.nitrousandturbo.co.za/clips/louislimamedium.mpg

 

sånn høres 4 cyl turtall ut (det du kan høre over den hese rautinga fra V8`en ved siden av)

 

Har sett (ubekreftede) påstander om nærmere 900hk og 8,7sek på 402m fra denne skyssen

 

Forresten. motoren i den lille blå pickup`en finner du forresten i biler her i landet også, Tverrstillt.

(se avataren min)

 

Honda har jo også endel særdeles turtallsvillige motorer, godt utvalg av trimdeler er det også å få til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår