Gå til innhold

Knirking fra forstillinga

Ranger emnet


Ezo

Anbefalte innlegg

Hvis jeg gynger på bilen fra siden eller bare styrer venstre eller høyre mens jeg kjører, så knirker det i forstillinga, nesten som en dør med dårlige hengsler... Hva kan det være? demperne?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg gynger på bilen fra siden eller bare styrer venstre eller høyre mens jeg kjører, så knirker det i forstillinga, nesten som en dør med dårlige hengsler... Hva kan det være? demperne?

 

Har hatt det samme på min Octavia, og da måtte jeg bytte topplagringa til demperne. Var ikke så dyre greia, og Skoda har jo etterhvert mye felles med VW. :)

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyres ut som opphengskule. prøv å stikk eit lite hol på mansjetten til kula med ei nål eller liknande å få inn eit lite rør frå ein smørningsboks ( 5 - 56 for eksempel ) å spray litt, sving litt, spray litt. viss knirkinga då forsvinn har du funne feilen. men viss det visar seg å vera feilen bør du så absolutt bytta den kula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyres ut som opphengskule. prøv å stikk eit lite hol på mansjetten til kula med ei nål eller liknande å få inn eit lite rør frå ein smørningsboks ( 5 - 56 for eksempel ) å spray litt, sving litt, spray litt. viss knirkinga då forsvinn har du funne feilen. men viss det visar seg å vera feilen bør du så absolutt bytta den kula.

 

Smart, så er det ikke den, men bør byte driten for det, pga høl io mansjetten og guffe som vasker vekk fettet inni(hulle blir jo bare større og større...).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert byttet bærearmer på flere hundre Passat, A4, og A6 med multilinkoppheng, og har fortsatt til gode å se at det er ett annet stag enn nedre fremre som knirker............. De resterende stagene slår når det er slakk.....

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert byttet bærearmer på flere hundre Passat, A4, og A6 med multilinkoppheng, og har fortsatt til gode å se at det er ett annet stag enn nedre fremre som knirker............. De resterende stagene slår når det er slakk.....

 

Hehe, hadde oppryddings sjau på det lokale VAG verkstedet, fylte nesten kontaineren med kasserte stag fra Passat/A4/A6 + div andre garanti deler som katalysatorer,tenningsbrytere,motorsensorer og vannpumper.

 

Men fikk jo i det minste plussa på et par nye bilmerker på min personlige "IKKE kjøp" liste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyres ut som opphengskule. prøv å stikk eit lite hol på mansjetten til kula med ei nål eller liknande å få inn eit lite rør frå ein smørningsboks ( 5 - 56 for eksempel ) å spray litt, sving litt, spray litt. viss knirkinga då forsvinn har du funne feilen. men viss det visar seg å vera feilen bør du så absolutt bytta den kula.

 

 

Fint triks, men bruk en diger engangsprøye, mindre hul og en slipper å lete etter hullet for å få inn røret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår