Gå til innhold

motor stopper av og til pug 1,9 tdi (psa 90 hp)

Ranger emnet


4x4 tdi

Anbefalte innlegg

motoren stopper av og til når jeg trår inn clutshen før kryss og rundkjøringer, slipper clutshen ut igjen og bilen starter umiddelbart eller jeg vrir tenningsnøkkel og da starter den. er litt irriterende nå på glatt føre har nytt dieselfilter og luftfilter. hva kan være feil ? en eller annen giver eller ? det er en peugeot 306 94 mod med 1,9 turbo diesel m/intercooler 90 hp. psa motoren

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har akkurat samme problemet på min gitt! 1,8 TD det da.. men fortsatt ganske likt. Har sjekket alle slanger og diverse for å dra inn luft, skiftet filter, sjekket filterholder, slangeklemmer x3, renset rørene, tanken osv.. men fortsatt like tragisk.. Det jeg kan tro det er er at fødepumpa som sitter foran på motoren er slitt, registerreima har kugget over så tennninga er veldig feil eller at den kan få i seg noe luft i brudd i sugerøret i tanken, for dette har jeg ikke sjekket.. Jeg tror nok problemet ligger blant disse tingene på min. Er bilen din vanskelig å starte? Går den rent?

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den starter lett til og med når det var ned mot -16. går veldig pent og er sterk og kjapp. er nok ikke regreim. nå gir jeg litt mellomgass før kryss så da stopper den ikke har stilla litt opp tomgang men det hjalp ikke. stopper en til to ganger på tur retur rakkestad - oslo. får se på det til våren det er jo til å leve med. forbruket er nede på 0,47 pr mil. :biker

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbruket har alltid vært lite. skjer aldri når jeg har jevnt gasspådrag men bare av og til når jeg slipper gassen , men får vente til våren , ute er det både vinter og våtter med meterhøye kanter brrrrr brrr :eek:

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen må jo jo vite da det er samme motor i mange franske biler.... hjelllllllp :rockets

 

PeugeotKlubben sine sider er det helt sikkert noen som kan hjelpe deg tenker jeg. Skader ikke å legge inn et spm. i forumet. Mange hyggelig og hjelpsomme Pug-entusiaster der.

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

fortsetter på gammel tråd. nå har den ikke stoppa på 7 mnd. men fant ett knyttneve stort hull nederst på luftfilterkassa som henger loddrett helt i front. der kom det vel inn veldig kald/rå luft nå i vinter. det er nå fikset så nå går jeg en spennende vinter i møte. håper å legge inn ett innlegg til om at nå er problemet løst.

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår