Gå til innhold

Min 924 - Sommerbilen

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Gratulerer!

 

yee grattis Nikdev. har ikk sett bilen din på en stund nå, tror jeg så deg i volvoen på sigg her en dag :)

:thanks

 

850; jeg så deg å, ble litt overraska, er ikka akkurat sentralt der jeg bor..

Volvoen min er uberkjip, men den funker og det blir sikker gøy til vintern..

 

Henta en dynamo på hoggern igår, og nå lader bilen!

Har tatt meg en lengre prøvetur\kosetur og etter litt falskluft fiks fungerte bilen bra

 

Så nå skal jeg prøve å nyte resten av sommern i bilen:pimp

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvor går det? Bare vært å kjørt?

Halloen!

 

Jeg har det fint og bilen går den..

Litt vedlikehold er det alltid også fiksa litt småting..

 

Solgte delebilen nettop også, den er nå på vei til molde..

 

Men driver å vurderer 944 skjermer og front, fikk blod på tann når jeg fant en turbofront til salgs, men 7store syns jeg ble litt mye, må jo ha skjermer og lakk i tilegg..

Driver å funderer på om jeg skal gjøre noe i vinter eller å sette den bort på vinterlagring og bare spare opp litt cash:wonder:

 

Siste bilde av delebilen;)

SV100228.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om Golf II blokka passer i motorfestene og clutch huset passer?? Driver med et 924 prosjekt her nå snart som skal få litt krutt på hjula om masse annet snacks..

 

Fin bil forresten :)

 

 

Dette blir ren gjetning, tror ikke det passer, blokka i en 924 er fra en vw lastebil; lt-4

Ikke samme blokka i golf 2, såvidt jeg vet

Og på golf 2 er blokka satt på tvers mens den er på langs i 924. Jeg ville ha prøvd å få tak i en 924 motor\delebil (Synd jeg akkurat solgte min..)

 

I svergie er det flere billige 924, du kunne kanskje ha tatt inn en 924 turbo og satt motoren(+bremser,ledningsnett,girkasse) over i din bil eller en 924S

Hvorfor gå ned i sylindervolum?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet en 1,6l Golf 1 Oettinger 16V topp på en 924 blokk, og 924 blokka er faktisk 5-10 cm lengre. Det ekstra du kan tjene på å smi nedi en 16V golf motor i trimming er vel ikke noe særlig mer enn å trimme en 2,0 8v originalmotor..

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kunne tenkt var å sette i en Golf G60 motor vis motorfestene lar seg gjøre og flytte over + clutch hus og sette på en turbo på G60 motoren, men tror jeg dropper det og kjøprer smidde stemplet, nye råde lagere og fikser toppen og bygger opp en turbo motor av den som sitter i. Er en del billige 924 over grensa ja, jeg bor like ved svenske grensa så blir ikke så lange turen vis det dukker opp noe! :)

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår