Gå til innhold

Min 924 - Sommerbilen

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden olja har begynt å pumpe ut av veivhus ventilasjonen og ved pilepinna, stod det mellom overhaling eller bytte av motor.. Jeg var heldig og fikk denne skjønnheten for billig penge:

SV100019.jpg

Legg merke til biltema spredere, og at fangern er skrudd fast skeivt:???:

 

SV100015.jpg

De hvite flekkene er sparkel:puke

 

SV100201.jpg

 

Taklukefestet:

SV100017.jpg

 

Alt selges (Bortsett fra motoren) Audi 5tr kasse, strøkent dash, "Spider web" felger+++ (Er også annonsert på autodb: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1168928)

 

Motoren er i bra stand, nye regreim osv.. Men lurer litt på om jeg skal fortsette å bruke mitt mekaniske innsprut eller om jeg skal bytte til det elektriske som er i delebilen? (Noen har klussa fælt med det ledningsnettet i den bilen så jeg vet ikke om jeg tør)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står til med den andre 924'n din?

 

Den andre står det bra til bortsett fra motoren da... Jeg har bestemt meg for å få tak i type1 944 skjermer, må ha det har jeg funnet ut, vet ikke om jeg skal ta den helt ut med carerra luftinntak\frontplate og lykter helt ennå...

 

Blir mandig med 944 skjermer:

normal_IMG_0036%7E1.jpg

Tenkte jeg skulle bruke 944 fronten jeg allerede har pluss 944 type 1(Lik carerra) skjermer... Så vil det nok se greit ut

 

Update på motorbyttet:

Ribba bilen for deler først:

SV100221.jpg

Så til motoren:

SV100222.jpg

Det meste borte:

SV100227.jpg

 

Støtte til drivakselen, in the making:

SV100234.jpg

 

 

Har nå fått vekk alt rusk å rask, og motoren er snart klar til å løftes ut, må bare få fjærnet en rund bolt:rockets som holder bærebrua oppe

 

Når jeg tar ut motoren av den andre bilen skal jeg stå i garasje, har stein og grus overalt på meg nå.....

 

Fant ett bilde av den bilen tråden hadler om, gleeder meg til å få kjørt igjen:

SV100357.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det servo på den delebilen?

 

 

Nei det er det ikke, tror faktisk ingen 924 er levert med servo? :confused:

 

 

Dagens progresjon:

Deilig med elefantjekk:

SV100260.jpg

Og etter en stund med litt banning og surring så det slik ut i motorrommet på delebilen:

SV100259.jpg

Da var det bare og å begynne å demontere igjen....

SV100258.jpg

Nå skal jeg ha meg en go natts søvn, i morgen skal prøve å få rukket å få heist ut motoren av bilen min, og å få bytta over innsuget + noe lednings greier og kanskje jeg rekker å få satt på plass den "nye" motoren:iconsm

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg har en 944 n/a motor tilsalgs iløpet av vinteren int? :D

 

Må først undersøke hva som passer og hva som ikke passer, finn ut hvor mye jobb det er... Men jeg har lyst på mere hk ja

 

 

så du har planer om å skifte til elektrisk innsprut nå Nikdev?

 

Nei, ledningsnettet på delebilen er så lurvete at jeg heller bytter over innsprutet som står i bilen min, har sett over og det skal gå, håper bare dysene er like

 

Bilder og info om progresjon kommer i kveld..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke servo på biln din ståggå? =) hvordan er det med servo til 944 egentlig?

så du har lagt den ut på autodb.. ga opp å fikse på den allikevel?

 

back til tåpic

så du har planer om å skifte til elektrisk innsprut nå Nikdev?

 

 

Folk ringer og jabber ivei, men lite action!

Sistemann som ringte skulle faktisk få den billigere og :D

 

 

Har ikke gitt opp men har dårlig tid, blir den ikke solgt til høsten blir det inn i garasje med den i noen år.

 

 

 

Nik: Schnelfarer vet sikkert hva som passer inn hos deg!

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nik: Schnelfarer vet sikkert hva som passer inn hos deg!

 

Tror ikke jeg gidder å bytte motor en gang til dette året, må ha litt fri også.. Men trim av den motoren som kommer i nå er mer aktuelt…

 

Klart til å bli løftet ut:

SV100271.jpg

 

Arbeidsplassen; jeg orker ikke stå inne når det er så fint vær ute 8) :

SV100269.jpg

 

Selv om jeg løfter ut motoren, må jeg løsne hele forstilling sånn at den bare holdes oppe av demperne, dette for at bærebruen skal nok klaring til bunnpannen:

SV100280.jpg

 

Elefantjekken på plass:

SV100283.jpg

 

Tadda!:

SV100288.jpg

 

 

Da skal jeg bytte over innsug\ innsprut og ledningene til starter\ dynamo, så skal jeg prøve å få den "nye" motoren inn igjenbabyhmm?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren fra delebilen på plass i bilen min

 

Litt knot å få motoren inn på motorfestene samtidig som den skal "Skli" inn på mellomakselen, men etter å ha byttet grep på motoren ett par ganger så satt den der gitt..

 

 

Jeg slapp å bytte over innsuget, men på blokka måtte jeg bytte over en føler(oljetrykk). Og jeg bytta over alle bensinslanger, bortsett fra dysene og slangene til de (Forklaring på hvorfor kommer chicken )

Bytta også over ledningsnettet som er på innsuget og til starter\ dynamo da de hadde litt andre kontakter på bilen min..

 

Eneste problemet er tenningen (som jeg skal flytte over), roterte begge motorene så svinghjulet var på samme merket, og regnet da med at tenningen skulle være lik, men neida, ene rotoren peker oppover mens andre peker til siden... Hva kan være galt?

 

Bilder og mer info kommer...

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår