Gå til innhold

Skal prøve meg på B23AT

Ranger emnet


TvåFyraTvå

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt litt på å bygge meg en forgasserturbo med en B23A som utgangspungt. Jeg har aldri bygd motor tidligere så jeg er veldig nysgjerrig på hva som må til for lande på 250hk+.

 

Har ikke handlet motor enda, men jeg vil se etter en som ikke har så veldig høy km stand. Hvilke B23a er best å bygge på? (med tanke på årsmodell)

 

Jeg har en B21ET fra før, hvilke deler kan jeg bruke fra denne?

 

Håper på mange svar her, er veldig gira på å få dette prosjektet i gang. Motoren skal forresten i 242'en når den er ferdig.

Har ingen problemer med bensinforbruk, så her er det bare å gi gass!:)

 

Ellers, hva trenger jeg for å nå målet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har rullet en del og er i forferdelig dårlig stand. Sikler litt etter gasserprosjekt:P

 

Nå er vel den spruten bare god for 180-190hk uten tillegssprut, og elektronikk er noe jeg svetter av bare å tenke på. :)

 

Kommer nesten garantert til å starte et sprutprosjekt ved en senere anledning, men skipper det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den elektroniske tenninga kan jo være grei å ha fra ET motoren.

 

Ett par gassere er like tøft det i steden for den mekaniske dritten..

 

Mye som går overens på tenningsbiten, eller må jeg bytte over alt?

 

Heh, joda. Er det jeg også tenker:P

 

 

trimme rått med gassere = kjøre forbi det meste , untatt : shell , esso , statoil , unoX , smart , osv osv osv... :P

 

Hehe!:)

 

For all del bare slå til med gassere,men sist jeg så på kalendern sto det 2006.

 

Hadde jeg brydd meg om hvilket år vi var i nå hadde jeg ikke kjørt rundt i en gammel volvo fra '70 tallet i utgangspunktet. Spurte ikke etter unike motoralternativer, men hvordan jeg kan gjennomføre et gasserprosjekt.

 

Hvorfor ikke bare bygge en heftig gassermotor uten turbo ?

 

<3 N/A lyden <3

 

Turbo er billig og greit og gir meg en bedre effektøkning for penga. Hadde jeg hatt et stort budsjett hadde dette vært et fint alternativ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår