Gå til innhold

Turbotrykksmåleren viser feil..

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Mener å tro at turbotrykksmåleren min viser litt feil.

Ved tomgang, så står nålen midt imellom 0.8 og 0.9 bar.

Nålen skal vel stå på 0.7 bar ved tomgang? Nålen er veldig stabil ellers.

Hva kan feilen være? Lekkasje? For trang vakuumslange?

 

Måleren er forresten Autogauge smoked serien. Greit nok at de er kjent for litt misvisning, men alle andre jeg har sett som har denne måleren, har nålen på ca 0.7 bar ved tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener -(minus)0,7bar håper jeg.

 

Er ikke langt mellom 0,7 og 0,9, er ikke noe unormalt med det. Og det er ikke noen regel for hva den skal være. Min står på -0,5 på tomgang mener jeg å huske. Jo bedre topp/fyllingsgrad jo mindre vakuum.

 

Det er alltid vakuum på tomgang og når turboen ikke lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No e no ikke akkurat måleran der så jævli nøye akkurat da... det er snakk om en masse masse produsert måler til 250 spenn??? Ville tatt den verdien m en klype salt jeg du :)

 

Måleren er forresten Autogauge smoked serien. Greit nok at de er kjent for litt misvisning, men alle andre jeg har sett som har denne måleren, har nålen på ca 0.7 bar ved tomgang.

 

Hvorfor skal ikke min måler være nøyaktig ved tomgang, når mange andre sin Autogauge turbotrykksmåler er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke er konsistente.

 

Så du mener at f.eks hver 3. autogauge-måler ikke fungerer som den skal?

 

Uansett, så er jeg ikke interessert i å høre om hvor unøyaktig en autogaugemåler kan være, jeg er mer interessert i å finne ut om det er noe med vakum-"tilførselen" er riktig, om det er noe feil med slangen fra innsuget til måleren, eller hva det er som gjør at verdien er litt feil.

Selvfølgelig, hvis jeg finner ut at det er måleren som er problemet, så kommer jeg ikke til å ha problemer med å røske den ut og slenge den i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at f.eks hver 3. autogauge-måler ikke fungerer som den skal?

Det er nøyaktig det jeg mener. Når du sheller ut $$$ for en måler fra Omori, Défi, HKS, Trust/Greddy, Blitz, Sard, VDO med flere, dekker en hel del av den summen kvalitetskontrollen måleren må igjennom før den blir stemplet "OK" og får lov å bli solgt til kunden. Noensinne lurt på hvorfor Stack og SPA Design kan ta kjappe 7-8000 for bare en turteller? Der har du en del av svaret; bling er selvfølgelig også en del av sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Autogauge turteller og sånn funker ikke som den skal...? Trodde nå det var bra greier jeg... Men kan man kalibrere de eller no sånt.... Tror nå de funker rimelig bra. Hvor mange er det som kjøper målere til 2000-3000 kroner stk...? Ikke mange...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår