Gå til innhold

Har du Neon?

Ranger emnet


Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vært borti at motoren fusker? Min Neon oppfører seg underlig for tiden. Rykkete å kjøre og mister fart. Den går fint på tomgang og ved høy hastighet, men slakker jeg av, begynner den å miste gass. Selv om jeg gir på blir det ikke høyere turtall og det føles som om gassen jobber imot. Jeg har hatt den på verksted og skiftet plugger,pluggledninger, coil, styrehjerne og sjekket avgasser og katalysator, uten endret resultat. Dette er ikke konstant men kommer og går, uavhengig av varm/kald motor. Noen tips?

 

Kan det være luftmassesensoren som har slått seg vrang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sjekka og kunne ikke finne noen feil på den. Ville ikke den ha vist feilkode ved avlesning hvis det var feil på den? Har bestilt bensinpumpe nå så får vi se om det hjelper.

 

surt å ikke finne utav det da.. men hørtes ut som ca det samme som skjedde med min rett før pumpen røyk..

 

ikke sikkert den ville vist noe feilkode i og med at den kan snurre og gå helt fint uten å pumpe noe.

 

kan også være en føler på luften som han sier her.. men greier ikke si noe konkret siden eg verken får kjørt eller sett på bilen din... kan være så mye rart. håper du finner utav det..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jepp jeg har en neon 99 mod 1.8 16 v...skal så vidt begynne med skruingen i vinter.venter på ny front,blanke sideblinkers,frontlykter og kn filter.ellers er bakfanger og lexus-baklykter inn i bildet,men det blir vel etter hvert som lønningene kommer:P

 

ps: bsbildeler har bodykits til neon,tuning.no har baklykter og streetdesign har noe stash til neon.

dodge neon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del.. ikke for å være frekk men viss du gjør det der med utseende og ingenting med motor.. så syns eg kanskje det er litt bortkastet.. koster deg så lite å gjøre noe med motoren når jeg ser hva du skal ellers bruke penger på..

 

men ellers er dette en god bil håper du er fornøyd og fortsetter å være det.. grattis med ett bra valg.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del.. ikke for å være frekk men viss du gjør det der med utseende og ingenting med motor.. så syns eg kanskje det er litt bortkastet.. koster deg så lite å gjøre noe med motoren når jeg ser hva du skal ellers bruke penger på..

 

men ellers er dette en god bil håper du er fornøyd og fortsetter å være det.. grattis med ett bra valg.

 

Kunne ikke sagt meg mer enig. I alle deler av postinga.

Å style kosmetisk uten å gjøre noe med den ultrastupete motoren er jo ganske teit da.

 

Selv går jeg for performance framfor looks.

Men nå er jo smaken som baken, helt rævva, eller hvordan det nå var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å style kosmetisk uten å gjøre noe med den ultrastupete motoren er jo ganske teit da. .

 

Ultrastrupete? Er det så mye mere hester som er lett og hente ut da? Eller? Har ikke peil jeg asså. Hadde jo vært morro og gjort noe med motoren selv. Men er det noe mere enn eksos og luftfilter som er lett og gjøre?

 

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973&img=1 <-- Funker den? Eller er det bare tull? Mener jeg har sett folka på amcar har snakka noe om det, og mente det ikke var noe ,men vet ikke om det var samme opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultrastrupete? Er det så mye mere hester som er lett og hente ut da? Eller? Har ikke peil jeg asså. Hadde jo vært morro og gjort noe med motoren selv. Men er det noe mere enn eksos og luftfilter som er lett og gjøre?

.

 

Mulig jeg var litt rask på avtrekkern. tenkte på 2.0 100hkversjonen.

My bad.

 

Men teoretisk sett skal det være mulig å tyne ut en hel del ved å bytte luftfilter til CAI, bytte eksos (ligger veldig mye restriksjoner der). SÅ vil du kunne gjøre en del ved å sette inn polyurethan motorfester (gir 3-5hk ekstra på hjula ifølge gutta på neons.org), stramme opp dempere/fjærer (koni), og sette på swaybars forran og bak, og støtdempertårnavstivere.

Da begynner du å nærme deg et skikkelig racingstuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973&img=1 <-- Funker den? Eller er det bare tull? Mener jeg har sett folka på amcar har snakka noe om det, og mente det ikke var noe ,men vet ikke om det var samme opplegg.

 

Enkelt og greit NEI!!! Da er det bedre og kaste pengene i :flushit:

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud.. elektrisk turbo nå igjen.. den begynner å bli gammel.. sitter en kar ett sted i verden å gnir seg pga alle som har blitt lurt av viftemotoren hans :P

 

men tilbake til poenget.. jeg jobber på ett chrysler verksted og sporte en av mekanikerene i dag om ditt lille "problem" med lite futt.. (dette kan forsåvidt alle her inne tenke over) men

 

punkt 1. skift motorstyrings enhet. trenger ikke ofre alle sparepengene her.. dette funker ikke på 1.8 desverre men for alle som har 2.0 anbefales 95 mod styrings enhet. (plug and play)

 

punkt 2. IKKE fjern katalysatoren. på neon ØKER denne futten i motoren og bør ikke fjernes det du derimot kan fjerne er på enkelte modeller er det en knekk på potten rett etter katalysatoren. det som også kan gjøres er å få tak i race katalysatoren til neon (ja det fins også i norge)

 

Punkt 3. Fjern den orginale luftfilter boksen og alt tilhørende og legg opp en slange som går ned forran batteriet med åpentluftfilter på. dersom du bor i bergen eller annet regntungt sted bør du også ha ett filter av den typen som står lenger inne på slangen for å sikre deg mot vann i motoren.

 

Punkt 4. Som dere sier virker motoren på neon noe strupet.. her kan dere bytte gass spjeld på noen motorer.. det dere vil ha er gasspjeldet fra en automatgir neon (de er mye større og ha bedre flow).

 

alle dette er billige mods. så ikke sett store forventninger til at du drar ifra en cosworth etter å ha gjort dette.. men dere vil merke bra fjorskjell. Airone har også bra tips i sin post lenger oppe

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud.. elektrisk turbo nå igjen.. den begynner å bli gammel.. sitter en kar ett sted i verden å gnir seg pga alle som har blitt lurt av viftemotoren hans :P

 

:-D

 

punkt 2. IKKE fjern katalysatoren. på neon ØKER denne futten i motoren og bør ikke fjernes det du derimot kan fjerne er på enkelte modeller er det en knekk på potten rett etter katalysatoren. det som også kan gjøres er å få tak i race katalysatoren til neon (ja det fins også i norge)

 

Hele veien fra man tar luften inn i luftfilteret, og til den forsvinner ut av eksospotta bak, vil man jo ha minst mulig motstand. Og som alle skjønner/vet, så er den korteste veien en rett linje.

Samme gjelder diameter på rør. Er jo derfor performance-eksos er grovere dimensjonert enn vanlig eksosanlegg.

Derfor, så hjelper det å bytte ut endepotta, som på Neon er tverstilt og på toppen av det hele har enda en 90gradersbøy på endepipa på potta.

Setter du på ei endepotte som går rett bakover, minsker du hindringene som reduserer effekten.

Dette er spesielt noe å tenke på hvis man skal bytte eksosanlegg.

 

 

 

Punkt 3. Fjern den orginale luftfilter boksen og alt tilhørende og legg opp en slange som går ned forran batteriet med åpentluftfilter på. dersom du bor i bergen eller annet regntungt sted bør du også ha ett filter av den typen som står lenger inne på slangen for å sikre deg mot vann i motoren.

Dette finnes det masse info om på http://www.neons.org. Hvis man virkelig vil starte med performance-modding av neon er det et must å lese der.

 

Punkt 4. Som dere sier virker motoren på neon noe strupet.. her kan dere bytte gass spjeld på noen motorer.. det dere vil ha er gasspjeldet fra en automatgir neon (de er mye større og ha bedre flow).

 

alle dette er billige mods. så ikke sett store forventninger til at du drar ifra en cosworth etter å ha gjort dette.. men dere vil merke bra fjorskjell. Airone har også bra tips i sin post lenger oppe

 

Thanks mate. Greit å få litt cred av og til. Jeg er rimelig nybegynner på bil, men har vært RR-mekaniker en del sesonger.

 

PS! Kan du anbefale et verksted i Oslo som først og fremst er seriøst og gjør skikkelig arbeid og som kan neon, og som seff ikke er av de dyreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår