Gå til innhold

Har du Neon?

Ranger emnet


Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

Men hvordan får man tak i delebil? Jeg skulle veldig gjerne hatt tak i en selv jeg, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å lete.

høre med en bilopphugger, sjekke autodb(skadebiler), og evt lokale biloppretter(der eg fikk tak i min) var kondemnert

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke toppen som hadde sprukket i min bil alikevell! =)=) phu!!

Bytter nå følgende på min bil:

154.000Km:

Forterka toppakning MLS (multi-layered steel)

Plansliptoppen

Toppbolter

Radiator

Vannpumpe

Synt. Oljebytte

Oljefilter

Bensinfilter

 

:)

nei eg har vel egentlig aldri hørt om neon med sprukket topp.. men syntetisk? jaja.. har jobb en dag ell to med å skifte det der du da.. kan forsåvidt godt ta regreim. strammehjul. dynamoreim og servo reim i samme vendingen siden alt er av.. med mindre du nettopp har byttet?

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bytta framsetene i neon sin?

Jeg har fått tak i et par "type-R" seter brukt, som har stått i en Golf, men er litt usikker på om jeg må ha et annet understell, og hvor jeg evt kan få tak i et.

Je ghar skjønt at de fleste seter fra 90-talls Chrysler passer bolt on i neon, og kunne tenke meg litt lengreavstand fra setet til rattet. Kan jeg feks ta understell fra feks en stratus og sette på de nye setene mine og oppnå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei eg har vel egentlig aldri hørt om neon med sprukket topp.. men syntetisk? jaja.. har jobb en dag ell to med å skifte det der du da.. kan forsåvidt godt ta regreim. strammehjul. dynamoreim og servo reim i samme vendingen siden alt er av.. med mindre du nettopp har byttet?

 

1. Ikke syntetisk?

2. Har bytta regreim på verksted for ca. 10.000km siden, så det er vell lite vits, de bytta vell strammehjulet da tenker jeg?

3. Hvor lang er intervallen på dynamoreim?, Kan man komme til den uten å ta av toppen?

 

takk...

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke syntetisk?

2. Har bytta regreim på verksted for ca. 10.000km siden, så det er vell lite vits, de bytta vell strammehjulet da tenker jeg?

3. Hvor lang er intervallen på dynamoreim?, Kan man komme til den uten å ta av toppen?

 

takk...

1. ok da er ikke reg reim noe å tenke på.. eg vil anbefale mineral olje da den ikke krystalliserer seg slik som syntetisk olje gjør. når den krystaliserer seg blir den omtrent som slipe pasta og sliter motoren fortere. man har ingen garanti eller kontroll for når dette skjer.

 

2. om strammehjulet er nytt ser du det med en gang.. etter en stund blir det en stripe på hjulet som indikerer hvor på hjulet reimen følger. men i ditt tilfelle tror eg ikke du vil se noe særlig merke.

 

3. en dynamoreim er ferdig når den er ferdig.. viss det er lite igjen å stramme på eller det er sprekker i den så e det bare å bytte.. men koster vell maks 200kr så ikke store utlegget. samme med servoreimen(dersom du har servo) viss den er tynn(bredde) eller sprekker i e det bare å bytte den og.. disse 2 reimene kan du byte uten å ta av toppen og alt det der.. men siden du likevell har jekket opp bilen og må legge alt på benken for å komme i mål med jobben din så e de bare non kroner å bytte de.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ok da er ikke reg reim noe å tenke på.. eg vil anbefale mineral olje da den ikke krystalliserer seg slik som syntetisk olje gjør. når den krystaliserer seg blir den omtrent som slipe pasta og sliter motoren fortere. man har ingen garanti eller kontroll for når dette skjer.

 

Jeg bare lurer på en ting ang det med oljen.

Jeg har vært involvert i norsk, skandinavisk og europeisk racing i mange år nå, og vi har aldri brukt noe annet enn syntetisk høykvalitetsolje.

Er neon-motorer svakere konstruert enn feks Honda, Yamaha, suzuki, og Ducati mc-motorer? Og er det isåfall grunnen til at du så sterkt anbefaler mineralolje, eller er det en annen grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktum er at syntetisk olje er blandet med mineral olje for å i det hele tatt være brukende som olje.. ellers hadde det bare vert oppvaskevann. den såkalte fullsyntetiske oljen inneholder 48% drit og lort og kjemikalier for å få produksjonskostnaden ned.. resten er mineral olje.. når du kjøper en ny bil er første skiftet mineral olje. den syntetiske oljen er utviklet av bilprodusenter for at motoren SKAL bli utslitt for at du skal måtte kjøpe ny bil etter noen år

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har vært borti at motoren fusker? Min Neon oppfører seg underlig for tiden. Rykkete å kjøre og mister fart. Den går fint på tomgang og ved høy hastighet, men slakker jeg av, begynner den å miste gass. Selv om jeg gir på blir det ikke høyere turtall og det føles som om gassen jobber imot. Jeg har hatt den på verksted og skiftet plugger,pluggledninger, coil, styrehjerne og sjekket avgasser og katalysator, uten endret resultat. Dette er ikke konstant men kommer og går, uavhengig av varm/kald motor. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi sorry.. skriveleif :P skovler er bladene som får pumpa til å pumpe.. men da burde den holde.. men kan jo likevell sjekke.. kan være dårlig kontakt på hvilken som helst føler på motoren også.. de e bare å nappe de av.. gjøre reint og sette det inn med syrefri vasselin og plugge inn igjen..

 

viktig at det er syrefri vasselin

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snakke med gutta på verkstedet i morgen, så får de sjekke pumpa. Rart de ikke har tenkt på det. De sjekka bare at følerne funka. Får ikke noe feilmeldinger når vi leser av motoren så det er jo som å leite i høystakken dette. Blir dyrt å bruke så mye på verksted når jeg skal selge den likevel. har vel brukt 8 dager på verksted nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår