Gå til innhold

Har du Neon?

Ranger emnet


Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

kjører min med 5w-30 mineral (oil extreme) og må ærlig inrømme at så godt som bilen går nå har den aldri gått før.. eier 3 stk neon og kjører div andre neon daglig.. min har sykt mye bedre bunndrag kan ligge i 5 giret å cruise i 50kmt både oppover og nedover bakker.. null problem.. seff viss det bli veldi bratt må eg ned i 4 giret men trenge ikke gå lenger ned med mindre eg vil øke farten drastisk

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en 97' Neon 2.0i Le Soch

Hva slags olje bør jeg helst bruke på denne?

Takk =)

 

Chrysler Norge:

Denne motor stille veldig lavt krav til motorolje

 

Her kan du bruke nesten hva slag olje som mulig, våre verksteder bruker helsynt olje og da får du kjøre 12 000 på oljeskiftet, går du for mineralolje vil fabrikken ha skift hver 6000 km

 

Kjører på mineralolje for øyeblikket å så ut som jeg kan forsette med det :)

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Legger ut litt info om min Neon

 

årsmod: 1996

motor: 2.0 SOHC lettare modifisert

farge: svart

 

har allereide gjort nåke med det meste som er på bilen, men har planar om myyykje meir, må bere ha pengar og tid. ellers har bilen vore i dagleg drift sidan eg kjøpte bilen i februar. nye modifiserings delar er på vei heile tida.

 

Bilde av gliset mitt:

23072006139.jpg

 

Felgane er dei som følgde med bilen, nye skal bestillast til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å flytte førersetet lenger bakover, evt bytta ut frontsetene? Jeg synes det er en knall bil å kjøre, men litt trangt til meg som er 193cm. Og setene i min 1995mod er ikke akkurat gode heller.

 

--

1995mod Chrysler Neon SE 2.0 SOHC

 

KJØPES:

Crystle Clear hovedlys

hvite blinklys

orginal hekkspoiler

16" alufelger 5x100

4-eiket neonratt m/airbag

Cold Air Intake

back Sway bar

sportsstoler m/festebraketter til Neon.

bodykit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro ikke det er så mange blokker til neon som e røket til så lite topper å få tak i desverre.. bli nok billigere med hel motor ell delebil med motor.. evt levere inn den toppen di har så kan den kanskje fikses.. men billigeste er nok delebil betalte 2500 for delebilen eg hadde (97 mod neontoppmodell)

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro ikke det er så mange blokker til neon som e røket til så lite topper å få tak i desverre.. bli nok billigere med hel motor ell delebil med motor.. evt levere inn den toppen di har så kan den kanskje fikses.. men billigeste er nok delebil betalte 2500 for delebilen eg hadde (97 mod neontoppmodell)

 

Men hvordan får man tak i delebil? Jeg skulle veldig gjerne hatt tak i en selv jeg, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anledning nyinnkjøpt Neon (2l 16VCS 95-mod) har jeg gått til innkjøp av en Pioneer DEH-30MP (fargene matcher dashen så greit). ;) Jeg aner lite om hva som stod i, da den som selger opplyste var defekt og ble kastet, men det stod en skikkelig festebracket i, så det eneste jeg har gjort så langt er å skaffe ISO-overgang og spilleren. Da blir jeg opplyst som følger: Chrysler Neon har jording i radioantennen, og dette er langt fra anbefalt. «Hvor typisk», tenker jeg som har like mye teknisk innsikt som et tilfeldig reptil.

 

Videre får jeg med en kamerat, som om enn ikke har mye peiling ihvertfall har litt mer snøring på hvordan slikt fungerer enn jeg gjør, for å kikke litt på kablene og ISO-overgangen. Etter en runde med voltmeter konkluderer han med at begge strømkablene er konstantstrøm, og at det ikke er en kabel som går innom tenningslåsen. Også svært lite hendig, med tanke på at jeg har et forholdsvis svakt batteri (det skal byttes til vinteren, men foreløpig er det på hold) og kan finne på å glemme å skru av spilleren etter kjøring.

 

Det jeg da lurer på er som følger:

1) Er dette med jordingen tilfelle, og hvordan legger jeg best opp ny jord? Har hørt at kortest mulig jordingskabel er et triks, utover dette er jeg analfabet.

2) Har flere opplevd at kablene går rundt tenningen? Hvordan kan man koble om slik at man er avhengig av tenningsstrømmen for å ha spilleren igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg da lurer på er som følger:

1) Er dette med jordingen tilfelle, og hvordan legger jeg best opp ny jord? Har hørt at kortest mulig jordingskabel er et triks, utover dette er jeg analfabet.

2) Har flere opplevd at kablene går rundt tenningen? Hvordan kan man koble om slik at man er avhengig av tenningsstrømmen for å ha spilleren igang?

 

Jeg har nettopp satt in en eltaxspiller i min 95mod. I den slår stereoen seg av med tenninga. Jord ser ut som den går på antennekabelen, men fra ISO-kabelen jeg kjøpte på Bilextra (99,50), er det jordingskabel. Litt kort, men det fikser du med et par kabelsko og en forlenger, og så finner du en karosseriskrue å feste den i enten i dashbordet, eller så kan du løsne håndbrekkonsollet og bruke en av skruene som går igjennom karosseriet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår