Gå til innhold

Har du Neon?

Ranger emnet


Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

Hei Neon-folks!

 

Vurderer å kjøpe meg en 98 modell Neon nå (min første Chrysler).

Det er CS utgaven jeg ser på nå, og lurer på om dere har noen tips.

Hva bør jeg se etter på denne bilen. Hva er en typiske feil o.l

Vet veldig lite om Neon'en, bare at en jeg kjenner kjøpte en '97 for noen

år tilbake og den har det ikke vært noe problemer med enda.

Generelt sett, så har jeg hørt at Neon/Chrysler ikke er noe bil å satse på. Billigproduksjon, plastikkbil etc. Men de som har sagt dette har egentlig ikke noe konkret å komme med..

Har dere noe info til meg? :)

Chrysler Neon CS 1998 2.0 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neon-folks!

 

Vurderer å kjøpe meg en 98 modell Neon nå (min første Chrysler).

Det er CS utgaven jeg ser på nå, og lurer på om dere har noen tips.

Hva bør jeg se etter på denne bilen. Hva er en typiske feil o.l

Vet veldig lite om Neon'en, bare at en jeg kjenner kjøpte en '97 for noen

år tilbake og den har det ikke vært noe problemer med enda.

Generelt sett, så har jeg hørt at Neon/Chrysler ikke er noe bil å satse på. Billigproduksjon, plastikkbil etc. Men de som har sagt dette har egentlig ikke noe konkret å komme med..

Har dere noe info til meg? :)

 

her hatt erfaring med (bobling) i ekspansjonstank, noe som verksteder sier at koster 20000,- å fikse.. dette er som oftest feil..det koster deg ca 70kr med nytt radiator lokk som er en service del. noe du også bør sjekke er bensinpåfyllings røret.. sjekke om det er rustet.. og selvfølgelig prøvekjøre og se etter alt det som e helt valig å se etter på en bil.. men for å si det sånn er ikke akkurat vanlig med rustne hjulbuer og sånn på en neon.. har selv hatt min neon i litt over 1 år.. og ikke hatt noe tull som ikke har hatt noe med en service å gjøre.. bare skiftet vannpumpe og reimer og sånn.. men det er jo 130000km service...

 

en god bil.. anbefalt

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger:

Neon - Panser

1995-99 OEM Style Hood Carbon Fiber

 

Er dette orginal panseret eller et i carbon utførelse?

Siden det står OEM og er bilde av et orginalt panser.

 

Men er det dyrere å kjøpe feks dette fra Modernperformance?

http://www.modernperformance.com/dcx/rd_hood.shtml

 

Slik jeg forstår det så er det et panser i carbon, men kan jo være lurt å undersøke det da. Vet ikke hvordan prisforskjellen blir på det i fra Modernperformance!!

Chrysler Stratus 2.5V6 LX -95mod

Ford Scorpio 2.8V6 GL -86 (Vrak)

Ford Sierra 2.0L[at] -86 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går sånn neon? Det er jo 133hk i den. Er den sprek? Bensin forbruk?

 

Neon skal være ganske sprek, er jo en ganske liten bil. Er samme motor i Neon 2.0 som Stratus 2.0. 95 mod Neon går bedre inn de fra 96 å utover, er annen motorstyringshjerne i 95 modelen. Er jo ikke noe problem å trimme eller dam'm

Chrysler Stratus 2.5V6 LX -95mod

Ford Scorpio 2.8V6 GL -86 (Vrak)

Ford Sierra 2.0L[at] -86 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon skal være ganske sprek, er jo en ganske liten bil. Er samme motor i Neon 2.0 som Stratus 2.0. 95 mod Neon går bedre inn de fra 96 å utover, er annen motorstyringshjerne i 95 modelen. Er jo ikke noe problem å trimme eller dam'm

 

ja det er annen styrings enhet i 96 og utover.. men du har ikke fått med deg at det er orginalt med trimcam i 95 mod :P

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er annen styrings enhet i 96 og utover.. men du har ikke fått med deg at det er orginalt med trimcam i 95 mod :P

 

Har ikke fått med meg det nei. Broren min er Chrysler mekaniker, har ikke hørt han sagt noe om det så jeg er ikke sikker på at det er da. Kan jo spørre ham.

Chrysler Stratus 2.5V6 LX -95mod

Ford Scorpio 2.8V6 GL -86 (Vrak)

Ford Sierra 2.0L[at] -86 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg det nei. Broren min er Chrysler mekaniker, har ikke hørt han sagt noe om det så jeg er ikke sikker på at det er da. Kan jo spørre ham.

 

var noe amerikanere som va veldi inne på neon som sa det.. de anbefalte 95 pga kammen.. men mulig det e mer moment i bunn med den styrings enheten.. men mer på topp med den kammen.. ikke sikker.. de sa bare at kammen fra 95 modellene er senere blitt solgt som trimkam og tatt ut av de orginale produserte..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den Neonen jeg skrev om tidligere.

Var å hentet den igår. Deilig å kjøre, og alt dette "plastikkbil"-preiket jeg har hørt tidligere er ihvertfall bare tull :roll:

Har brukt lang tid på å bestemme meg nå og er glad for at jeg har gjort dette kjøpet.

Men, jeg har fått en liten utfordring mtp. stereoen i bilen.

Det står en original kasett/radio spiller i bilen som tar to cd-spiller plasser.

I tillegg så ser jeg ikke noen spesiell måte å demontere den på. Er det noen som har demontert en slik original kasett/radio spiller før, eller vet om noen guide for det? Det som kan bli litt plagsomt er at iom. at den tar to plasser så vil det bli ett tomrom over eller under den cd-spilleren jeg skal montere.

Chrysler Neon CS 1998 2.0 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår