Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

  • Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var det bisi grenrørene som hadde en tendens til å sprekke?

Ikke med det jeg har fått med meg. Det er laget i mild steel, og jet coatet både ut- og innvendig.

Delen som går i sammen med resten av anlegget har en flex pipe, som burde forhindre at det sprekker.

Men en vet jo aldri hva som kan skje.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For de som er interesserte kan jeg røpe at jeg har kjøpt inn en OBX limited slip differensial.

De som har kjennskap til merket OBX kan bli litt skeptiske, men LSDene deres har visst seg å fungere bra.

Det er en kopi av Quaife, og til 1/3 av prisen var det for meg denne eller ingenting.

 

Jeg skal åpne diffen når jeg får den, passe på at alt er rent og korrekt montert før den går inn i girkassa mi.

Den er nemlig laget av små kinagutter (virker ihvertfall slik), og har ofte diverse småfeil som må ordnes.

Jeg føler dog at jeg er kvalifisert til å takle dette, og synes dermed det virker fornuftig.

I mine øyne skal det forhåpentligvis bli rent kosearbeid ;)

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. har du mye greier på civic? eg trenge nye motor te min.. vett du om någe`?

Vil helst ikke svare på slike off-topic spørsmål som dette her i tråden...

Henvend deg på http://www.club-honda.org så burde du finne ut det du trenger...

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, da var endelig grenrøret fra Bisimoto Engineering fremme! Og det har tatt turen over havet uten å få noen skrammer heldigvis :)

Synes selv det er et aldri så lite kunstverk, og er glad sjansen bød seg for at jeg fikk kjøpe det.

 

DSC03930.jpg

 

DSC03932.jpg

 

DSC03934.jpg

 

Ellers så er her et bilde av OBX LSDen.

 

DSC03939.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta å prøvemontere det... For å få det på plass måtte jeg fjerne venstre torque mount, men det spiller vel ikke store rollen.

Er jo ikke noe hold i det uansett, så det var borte på noen få minutter.

 

På runner nummer 2 er det sveiset inn en mutter for EGT sensor, og denne kolliderer med pinneskruen der.

Så jeg tror kanskje jeg skal ta å fjerne denne og sveise igjen, slik at det blir tettest mulig.

 

Røret fra collector og bak passer som jeg mistenkte ikke så veldig bra, og har to hulls flens, mens det originalt er 3 hull der.

Så her må jeg til å forlenge det litt, og sveise på ny flens. Katalysator blir da tatt bort i samme slengen.

Skulle det bli et problem på EU kontroll, får jeg ta å låne meg original manifold.

 

Slik ser det ihvertfall ut med bare hoveddelen montert:

DSC03940.jpg

 

DSC03943.jpg

 

DSC03945.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

I dag har det endelig skjedd litt... Fikk en liten pakke med diverse deler i uken.

Blant annet en liten avstiver som ligger over fremfangeren, som en strammer skruene ned imot.

Har bare sett denne på en Civic før, og tenkte jeg måtte ha en... Ikke store moden, men litt artig.

 

Her er delene:

2007_01280026.jpg

 

Diffen og guiden jeg følger for å demontere den og sjekke over:

2007_01280028.jpg

 

Montert avstiver:

2007_01280030.jpg

 

Og så en del bilder fra oppskruingen av diffen:

2007_01280035.jpg

 

Tre skruer hadde revet seg litt, så jeg skal kjøpe et sett på Biltema for å gå over de og ordne:

2007_01280036.jpg

 

2007_01280037.jpg

 

Delene separeres:

2007_01280038.jpg

 

Ting tas ut i rekkefølge:

2007_01280041.jpg

 

2007_01280042.jpg

 

2007_01280043.jpg

 

2007_01280044.jpg

 

2007_01280045.jpg

 

2007_01280046.jpg

 

2007_01280047.jpg

 

2007_01280048.jpg

 

2007_01280049.jpg

 

2007_01280050.jpg

 

2007_01280053.jpg

 

Det jeg gjorde var å snu om på rekkefølgen på fjærskivene inne i diffen.

OBX setter dem inn i rekkefølgen: )))(((, som gir liten (ingen) forspenning mellom de to halvene.

Ved å sette dem inn i rekkefølgen )()()( vil de bygge mer, og dermed skape større press mellom delene i huset.

 

Dette er det som skal til for å unngå at delene ligger og "slenger" og lager mye bråk der inne.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår