Maxboost Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 nyyyydelig. bil, er ikke noe særlig til volvo fan, men med hvite comp felger og senk er det rått!! props to you Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Takk, takk. Skal komme med litt mere info og bilder etterhvert, men er litt opptatt for tiden, og i kassa begynner jeg å skimte bunnen. Det har tilkommet en bruksbil i samlinga, en V70 2.0T 98, da 240'n ble for bra til å bruke på vinteren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Hvordan går det med grombilen her da? Noe nytt i det siste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Han holder på å skrape sammen penger nå for å begynne og skru i sammen motoren. Det blir gromt når den blir ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Flott bil!!! stå på. :phatyo Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Steinrå bil!!! :phatyo Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Som dei fleste seie: Kvass bil! Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 GMV:Kjøpt ny turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 GMV:Kjøpt ny turbo? Nei, ikke enda men er jævli sugen på en høytsittendeTurbonetics T72 med kulelager. Sikter på 700Hk+++ med tiden. Men som sagt det er lite med cash for tiden. Mangler en hel del før den blir ferdig, så den blir nok ikke ferdig i år desverre. Bl.a. -JE stempler. -Tilton Clutch. -Innsug med innv. fullradie trakter. -Dyser 1000 eller 1600ml. -Balansering/letting av veivparti. -Omsliping av kammer + ventilfjærer og topparbeide. -Justerbare kamdrev. Osv osv... Mye penger desverre, også ble det kjøpt en V70 tidligere i år så pengene flyr. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hva er fordelene/ulempene med kulelager og veskeavkjølt turbo? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hva er fordelene/ulempene med kulelager og veskeavkjølt turbo? Veskeavkjøling har ingenting med opplagringa av turboen, men hjelper til endel f.eks hvis du kjører litt "aktivt" ogs topper motoren umiddelbart etterpå. Da hjelper vannet til med å kjøle ned lagerhuset på turboen så oljen som er igjen der inne ikke kokser igjen hullene på akselen. (lønner seg å la den gå på tomgang en stund alikevel). Dette er nok kommet til pga. mange turbobil eiere hadde turbohavari tidligere når det ikke var væske avkjøling på lagerhuset, samt at oljen på den tiden hadde dårligere egenskaper. Det finnes tre hovedtyper lagere i turboen. -Vanlig std. 270 graderslager. Sitter for det meste på alle std. turboene. -360 graders oppgradering til "trimming". (Finnes også noen som har det std) -Enkle eller doble kulelager for ekstrem belastning på turboen, du får mindre turbolag (Ketchup effekt) med kulelager, samt at de tåler ett mere ekstremt lade/eksostrykk. Opptil 50ganger mere aksial belastning (thrust load) enn std 270graderslager iflg. Turbonetics. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Takk for en FIN forklaring! Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Nå er ting på gang her igjen. -Har anskaffet nye hardere ventilfjærer fra Cat cams. -Venter på lash caps for ombygging til mekaniske løftere. -Nytt toppdeksel fra Volvo er på vei da det gamle var sprukket. -Fullradie trakter til innsug er på vei. -Alu reimskive på veiva. -Nye sterkere svinghjulsbolter. -Ståldrev på veiva. -Alle detaljer på motoren er glassblåst. Begynner så smått å få skrapt sammen ting her nå. Skal også hente ut toppen fra renovering snart, samt levere inn veivparti for letting/balansering så snart jeg har fått tak i clutch. Mangler også stempler og dyser, men som sagt ting er på gang! Jeg gleder meg rått til den blir ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Sier bare TO ting: Dette blir helt sikkert rått! OG, BILDER?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Jada bilder kommer etterhvert som delene ramler inn. Er på sjøen nå, så det er en smule vanskelig å få til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.